SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet)

LN-HFH

ScanFlyer Gold
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet)

Og ingen sak i VG???? #potetlandetnorge . Nå kommer sikkert noen til å si at det er fordi de har interline og andre fancy smansy avtaler med andre, men det hjelper lite når det er ferietider, for da går det ikke halvfulle fly til Syden. Og hvis man ser alle mulighetene man har for å fly DY til Spania så er det faktisk en stor interlineavtale i seg selv, som vil fungere utmerket på alle tider av året unntatt i sommerferien.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Basert på det folk poster på Facebook nå virker SAS kundeservice å ha gått helt ned for telling, muligens har de bare gitt opp. SAS burde heller sende SMS om at folk må fikse ny reise selv om avgangen bli kansellert, er det muligens gammel stolthet som gjør at SAS ikke innrømmer nederlag?
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

SAS har vel aldri vært noe bedre enn Norwegian på service [emoji846]
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Ser ut som SAS har havnet i mediene nå.

https://www.nrk.no/trondelag/hviletid-for-flybesetning-skapte-kaos-for-charterturister-1.14107750

Fly fra Chania til Værnes, Crew ut på hvile så de måtte lande på Gardermoen. Ventet over 10 timer på OSL.. skulle tro SAS hadde standby crew der!

Hvor mange minutter bruker man i 38.000ft fra Oslo til Trondheim, men regelverket er vel satt! Hadde det vært rom for tøying hadde det skjedd hele tiden og blitt spekulert i av ops.

PS: hvorfor ligger SAS problemer på småprat, mens alle andre havner på hoved siden?
 
Last edited:
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Ser ut som det er festdag i dag for alle som er Norwegian-fanbois, iallefall ;) Makan til engasjement :D
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

SAS ligger som de har redt. Ringe behandling af alle ansatte, bortset fra dem på hovedkontoret, outsourcing af arbejdspladser til firmaer uden overenskomster samt eklatant dårlig ledelse. Recipe for a disaster.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Ser ut som det er festdag i dag for alle som er Norwegian-fanbois, iallefall ;) Makan til engasjement :D

Norwegian-fanbois, faktisk......:headbang

Takk for ditt bidrag til å høyne nivået på forumet.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Skjer med SAS i dag da? I følge Facebook er det jo total meltdown på kundeservicesiden. Når man vet at det er en av de travleste utfartshelgene, men masse utrente reisende så trenger man ikke være professor for å vite at dette er en helg man bør "staff up"!

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Forøvrig.....Hva skyldes alle kanselleringer i dag? Noen som vet?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
 
SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

SAS får vel smake på at det begynner å bli skikkelig mangel på de to som sitter der fremme, kombiner det med å ha presset egne piloter svært langt både med økende arbeidsmengde og svært lav lønnsvekst så får du fort problemer når du spør om noen ønsker å være med å dra lasset og jobbe litt ekstra.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

SAS får vel smake på at det begynner å bli skikkelig mangel på de to som sitter der fremme, kombiner det med å ha presset egne piloter svært langt både med økende arbeidsmengde og svært lav lønnsvekst så får du fort problemer når du spør om noen ønsker å være med å dra lasset og jobbe litt ekstra.

I tillegg til outsourcinga av alt som heter kundeservice, IT-service, spare der det spares kan. Men det fungerer jo for alle andre, så det fungerer nok for SAS også.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Men er det virkelig sånn at SAS konsekvent ikke sender strandede pax med DY? Ser på FB at folk blir booket om til 3. juni, mens DY har plasser i dag, mandag.

Har bekjente som ble rammet av DY sitt kaos i fjor sommer, og de ble sendt med SAS når DY måtte kansellere.
 
Re: SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet)

Total meltdown hos SAS igjen i dag? Folk venter opp mot 7 timer på tlf. Flere kommer aldri igjennom osv. Begynner å bli en lei tendens dette her. Virker som SAS nesten bare gir F*** i å hjelpe kundene.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
 
Re: SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet)

Total meltdown hos SAS igjen i dag? Folk venter opp mot 7 timer på tlf. Flere kommer aldri igjennom osv. Begynner å bli en lei tendens dette her. Virker som SAS nesten bare gir F*** i å hjelpe kundene.



Mest sannsynlig lønner det seg å «miste» noen kunder fremfor å bemanne opp maks for å takle de største toppene når det går virkelig skeis

Hilsen økonomen [emoji6]
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Ser ut som SAS har havnet i mediene nå.

https://www.nrk.no/trondelag/hviletid-for-flybesetning-skapte-kaos-for-charterturister-1.14107750

Fly fra Chania til Værnes, Crew ut på hvile så de måtte lande på Gardermoen. Ventet over 10 timer på OSL.. skulle tro SAS hadde standby crew der!

Hvor mange minutter bruker man i 38.000ft fra Oslo til Trondheim, men regelverket er vel satt! Hadde det vært rom for tøying hadde det skjedd hele tiden og blitt spekulert i av ops.

Sikkert like lang tid som DY Split-Sola som diverted København av samme grunn:)
 
Re: SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet)

Om 10 år vil AI og Blockchain ta vare på alt dette og vi vil smile av tanken på at det en gang vore manuelt, retroaktivt arbeid.
 
Re: SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet)

Om 10 år vil AI og Blockchain ta vare på alt dette og vi vil smile av tanken på at det en gang vore manuelt, retroaktivt arbeid.

Tja ... uventede delays vil fortsett oppstå, med de konsekvenser som følger med. Mulig automatikken kan gi bedre utnyttelse, men det vil nok bare føre til at strikken blir tøyd ytterligere. Tviler på at det legges inn mer ‘luft’ i planleggingen. Tvert imot.
 
Re: SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet)

Det er konservativ, tradisjonell tenkning – basert på dagens systemer og deres begrensinger i ressursutnyttelse, koding, automatikk og algoritmer.

AI og nevrale nettverk vil jobbe mye mer ekspansivt. De vil lære og optimalisere seg selv, inkludert pre-emptive handling og faktorer vi i dag er ubeviste på.
 
Re: SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet)

Fine ord, men ingen trylleformel. Man er like stuck når man blir illegal. Og ingen AI kan forutse systemcrash, tåke, snestorm og blokkerte rullebaner. Eller at noen går feil vei i sikkerhetskontrollen.
 
Re: SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet)

Mitt poeng var at teknologi vil løse mange av problemstillingene vi i dag har ved "service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer".
 
Back
Top