KK 15-11-08 kl 10.35: "SAS har aldrig haft 27 Q400. Disse talene inkluderar 4 WF fly"
KK 15-11-08 kl 16.11: "Well, then you know more than me ...! De må ha gjemt flyene et eller annet sted, slik at jag ikke har sett dem .."
KK 15-11-08 kl 16.59: "De har aldrig vaert i produksjon"
KK 15-11-08 kl 17.14: ".. men ikke i produksjon!"
KK 09-01-09 kl 01.30: "End of discussion fra min side!"
Synd, jag tror att vi är många som kanske hade sett fram mot "Sorry, I was wrong".
Då tar vi alla 28 och de har ALLA varit i produktion:
OY-KCB (senare LN-RDQ) arr CPH 29/2/00 , LN-RDD arr CPH 7/2/01 , LN-RDJ arr CPH 18/3/01 , LN-RDL arr CPH 9/9/01 , OY-KCA (senare LN-RDP) arr CPH 19/1/00 , LN-RDA arr CPH 25/3/00 , LN-RDB arr CPH 13/4/00 , LN-RDC arr CPH 8/6/00 , LN-RDE arr CPH 29/6/00 , LN-RDF arr CPH 5/8/00 , LN-RDG arr CPH 28/9/00 , LN-RDH arr CPH 23/8/00 , LN-RDI arr CPH 24/9/00 , LN-RDK arr CPH 9/10/00 , LN-RDM arr CPH 16/3/01 , LN-RDR arr CPH 9/3/01 , LN-RDS arr CPH 6/2/01 , LN-RDO arr CPH 4/2/01 , LN-RDT arr CPH 16/5/01 , LN-RDW arr CPH 17/5/01 , date of return to Bombardier 16/7/02 , LN-RDX arr CPH 20/5/01 , date of return to Bombardier 3/7/02 , LN-RDN arr CPH 3/6/01 , date of return to Bombardier 11/7/02 , LN-RDU arr CPH 6/01 , date of return to Bombardier 17/7/02 , OY-KCD arr CPH 22/3/02 , OY-KCE arr CPH 8/6/02 , OY-KCF arr CPH 21/6/02 , OY-KCG arr CPH 30/6/02 , OY-KCH del. 28/6/02 , till Wideroe 2007.
Jag, liksom OJB, SK931, KennethGS m.fl. får det till 28 i besittelse/innehav i slutet av juni/början på juli 2002 och det var väl det frågan gällde, det vill säga hur många SAS, vid något tillfälle, hade.
PS Saknar datum när LN-RDU kom till CPH, den deltog ju i Paris-utställningen i juni 2001 som C-GDIU som avfördes ur C-registret 25/6/01, lev. till SAS 26/6/01 som LN-RDU men kom den till CPH från Kanada eller direkt från Paris?