SAS selger ulykkesfly

SAS har på det meste hatt 24 Q4 i sin besittelse. OY-KCH ble utleid til WF som LN-WDD, så SAS endte opp med 23 individer. Når så pressen refererte om de "27" var det SAS' 23 + WF's 4. (WFA, WFB, WFC, og WFD)
QUOTE]

Du mener vel WDA, WDB, WDC og WDD?
 
SAS har på det meste hatt 24 Q4 i sin besittelse. OY-KCH ble utleid til WF som LN-WDD, så SAS endte opp med 23 individer. Når så pressen refererte om de "27" var det SAS' 23 + WF's 4. (WFA, WFB, WFC, og WFD)

Hva du muligens tenker på, er at SAS byttet ut LN-RDN, RDU, RDW, og RDX med OY-KCD, KCE, KCF, KCG, og KCH under "final delivery" av Q4 fra DHC til SAS.

Here we go again ! Uppenbarligen har du inte följt med vad vi diskuterade tidigare. SAS har haft 28 DHC-8-402 i trafik vilket var det som diskuterades och att ett antal individer lämnades tillbaka är allmänt bekant, inget du behöver nämna igen.
Nu vet jag inte vad du menar med ordet "besittelse" men om du menar ägarskap så var det väl bara en (OY-KCH) som ägdes av SAS och inte 24.
 
WF's WFA-WFB-WFC og WFD er serie 300 maskiner.....som GF1 nevner så er WDA-WDD tidligere WF Q400 maskiner.
 
For min del avsluttet jeg denne diskusjonen når RolfL ikke greide å føre en diskusjon i et normalt språk, men kaller andre meninger for dumheter, og bedriver en utskjelling som jeg ikke har sett fra noen andre på dette forumet.

Jeg har sett alle flyrotasjonsplaner SAS har hatt for Q400, og aldri sett en eneste en med flere enn 24 fly i produksjon til samme tid.

End of discussion fra min side!
 
WF's WFA-WFB-WFC og WFD er serie 300 maskiner.....som GF1 nevner så er WDA-WDD tidligere WF Q400 maskiner.

La oss ikke glemme LN-WDZ, som tross alt var den første, og som tilbrakte nesten 2,5 år i Norge, både i aktiv tjeneste og som delemaskin for WF.
Den var også den eneste som hadde dugelig lasterom fremme...

Jeg har sett alle flyrotasjonsplaner SAS har hatt for Q400, og aldri sett en eneste en med flere enn 24 fly i produksjon til samme tid.

Trodde da alle var enige om den biten der? De har hatt 28, men bare 24 samtidig?
Sovnet du mot slutten av den diskusjonen? ;)

WF har jo til sammenligning hatt 10 Q400, men aldri mer enn fem samtidig (hvilket er antallet i flåten pr. idag).
 
Ja WDZ, at jeg kunne glemme den, på den hadde jeg endel av mine trainingflights som CA i WF:D På TRF våren 2002. Jeg hadde inntrykk av at WDZ hadde en veldig bra regularitet.
 
KK 15-11-08 kl 10.35: "SAS har aldrig haft 27 Q400. Disse talene inkluderar 4 WF fly"
KK 15-11-08 kl 16.11: "Well, then you know more than me ...! De må ha gjemt flyene et eller annet sted, slik at jag ikke har sett dem .."
KK 15-11-08 kl 16.59: "De har aldrig vaert i produksjon"
KK 15-11-08 kl 17.14: ".. men ikke i produksjon!"
KK 09-01-09 kl 01.30: "End of discussion fra min side!"

Synd, jag tror att vi är många som kanske hade sett fram mot "Sorry, I was wrong".

Då tar vi alla 28 och de har ALLA varit i produktion:

OY-KCB (senare LN-RDQ) arr CPH 29/2/00 , LN-RDD arr CPH 7/2/01 , LN-RDJ arr CPH 18/3/01 , LN-RDL arr CPH 9/9/01 , OY-KCA (senare LN-RDP) arr CPH 19/1/00 , LN-RDA arr CPH 25/3/00 , LN-RDB arr CPH 13/4/00 , LN-RDC arr CPH 8/6/00 , LN-RDE arr CPH 29/6/00 , LN-RDF arr CPH 5/8/00 , LN-RDG arr CPH 28/9/00 , LN-RDH arr CPH 23/8/00 , LN-RDI arr CPH 24/9/00 , LN-RDK arr CPH 9/10/00 , LN-RDM arr CPH 16/3/01 , LN-RDR arr CPH 9/3/01 , LN-RDS arr CPH 6/2/01 , LN-RDO arr CPH 4/2/01 , LN-RDT arr CPH 16/5/01 , LN-RDW arr CPH 17/5/01 , date of return to Bombardier 16/7/02 , LN-RDX arr CPH 20/5/01 , date of return to Bombardier 3/7/02 , LN-RDN arr CPH 3/6/01 , date of return to Bombardier 11/7/02 , LN-RDU arr CPH 6/01 , date of return to Bombardier 17/7/02 , OY-KCD arr CPH 22/3/02 , OY-KCE arr CPH 8/6/02 , OY-KCF arr CPH 21/6/02 , OY-KCG arr CPH 30/6/02 , OY-KCH del. 28/6/02 , till Wideroe 2007.

Jag, liksom OJB, SK931, KennethGS m.fl. får det till 28 i besittelse/innehav i slutet av juni/början på juli 2002 och det var väl det frågan gällde, det vill säga hur många SAS, vid något tillfälle, hade.

PS Saknar datum när LN-RDU kom till CPH, den deltog ju i Paris-utställningen i juni 2001 som C-GDIU som avfördes ur C-registret 25/6/01, lev. till SAS 26/6/01 som LN-RDU men kom den till CPH från Kanada eller direkt från Paris?
 
Last edited:
Back
Top