SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Har hørt midten av mars,muligens 13.mars? uten å være sikker..
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

6.mars 14:55 ankommer første fly. Ca 280pax. Neste kommer 13.mars
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

280 pax med SAS? Ikke med dagens flypark i hvert fall!
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Antallet kan vel være i overkant, men i alle fall:
SK984 06mar NRTEVE ankomst EVE 1455lt A340
SK9228 06mar EVECPH avgang EVE 1610lt A340 posisjonsflyvning.

Samme routing og tid den 13mars.
 
Last edited:
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Jeg sliter litt i å henge med disse SAS flightene til våre turist perler.

Er det virkelig mer penger å tjene for SAS på en chartret avgang, enn ordinær trafikk?
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Nå tyder ikke rutenr (SK984) på at det er snakk om en charter. Snarere en "omdirigering" av ordinær rute pga etterspørsel. SK984 flyr normalt NRTCPH.
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Jeg sliter litt i å henge med disse SAS flightene til våre turist perler.

Er det virkelig mer penger å tjene for SAS på en chartret avgang, enn ordinær trafikk?

Jeg på min side sliter med å forstå at du er i tvil om noen SAS i det hele tatt har regnet på dette... ;)
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Antallet kan vel være i overkant, men i alle fall:
SK984 06mar NRTEVE ankomst EVE 1455lt A340
SK9228 06mar EVECPH avgang EVE 1610lt A340 posisjonsflyvning.

Samme routing og tid den 13mars.
Hvis den ikke er fuldsolgt til EVE, hvorfor fortsætter den så ikke på samme nummer til CPH? evt. lokalt pax EVE CPH?
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Nicky. Jeg vet du har sterke meninger om Kristiansund. Men jeg synes det er drøyt å påstå at nordmøringene må "oppruses" for 400. mill....

Mine sterke meninger om Kristiansund begrenser seg til de positive. Kristiansund er en perle på mørekysten. Men jeg innser at det kan være en viss forskjell mellom opprusning og opprusTning.
 
Last edited:
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Begge er fullsolgt NRTEVE. Det er vel neppe noe stort behov for å reise EVECPH på en Lørdag ettermiddag.
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Jeg tipper årsaken til at de flyr som SK984 i stedet for SK7xxx er slots på NRT eller?
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Jeg mener disse flightene egentlig er kjøpt av diverse turoperatører, bl.a. Hurtigruten, og så lagt ut for salg i Japan. 280 pax? Neppe, men den ene, hvitmalte 340'en i Tarbes er bygget om til 273-seter konfigurasjon, og det ryktes om at en 10ende maskin er på vei tilbake til flåten vår. I øyeblikket opererer vi med de fakto 8 fly, ettersom det står en maskin til enhver tid til maintenance i MAD.
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Begge er fullsolgt NRTEVE. Det er vel neppe noe stort behov for å reise EVECPH på en Lørdag ettermiddag.

Måske ikkemange, men hvis den flyver alligevel, hvorfor så ikek tage pax med?
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Måske ikkemange, men hvis den flyver alligevel, hvorfor så ikek tage pax med?
Fordi det er veldig stor forskjell i landingsavgifter for en pos/ferryflight vs en kommersiell.
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Fordi det er veldig stor forskjell i landingsavgifter for en pos/ferryflight vs en kommersiell.

I Norge betaler man en startavgift, og den skal visst være forskjellig om flight'en er kommersiell eller posisjonering, treningsflygning, testflygning osv.
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Pluss at man sparer et sett kabincrew ...
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Pluss at man sparer et sett kabincrew ...
Ja, og vi vet alle hvor dyre SAS sine kabinansatte er i forhold til alle andres... ;)

Back to topic: Synes det er spenstig at man gjør noe slikt. Viser jo hvor stort marked Norge er som turistnasjon, forutsatt at alle parter (flyselskap, lokale reisearrangører m.m.) gjør en skikkelig jobb.
 
Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

...om vi husker å skrive inn riktig kode i systemet vårt ja:)
 
Back
Top