SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Re: SAS satser på interkontinental charter til Evenes

Sjeldent syn .. og da er det vel bare å begynne å følge med på radaren snart.

Attachments

• eve.jpg
    eve.jpg
    35.3 KB · Views: 691

Tidlig ute - straks på bakken.

Attachments

• eve2.jpg
    eve2.jpg
    69.4 KB · Views: 664

Hvorfor benytter ikke SAS anledningen til å selge en haug med seter på SK9228 EVE-CPH mon tro?
Som et eget lite jippo burde de her kunne ha sett muligheten til å fylle opp noen stoler på et fly som likevel skulle samme veien.

Hvorfor benytter ikke SAS anledningen til å selge en haug med seter på SK9228 EVE-CPH mon tro?
Som et eget lite jippo burde de her kunne ha sett muligheten til å fylle opp noen stoler på et fly som likevel skulle samme veien.

Man skulle annonsert shopping-helg for 299.- hver vei, business til 1499,- nedover. :)

-A

Kan tenke meg at landingsavgiften i CPH for en tom-flight er mye billigere enn inntektene på et par seter solgt til den prisen.

Ja, og vi vet alle hvor dyre SAS sine kabinansatte er i forhold til alle andres...

Fikk ikke til dette med å legge in quote.
Men uansett.
Jeg jobber som Steward, å fly flere av NRT-BGO i fjor, dette er re-routinger av flight, men oppreres som charter, seter selges av reiseselskaper i Japan. Pax flyr hjem med ordinere avganger fra CPH.
Dette er turer som er meget lønnsomme for SAS. Så enkelt er det.
Når det gjelder lønn, min lønn er lavere en en kompis av meg som flyr i Norwegian med kortere ansienitet.
Så det at vi som er kabinansatt i SAS er så ufattelig godt lønnet er direkte løgn, og jeg skulle virkelig ønske det var slik.
Tar gjerne imot mer :-)

fikk tatt et dårlig mobilbilde :)

Attachments

• 06032010190.jpg
    06032010190.jpg
    74.7 KB · Views: 547

Jo et *dyrt* stunt ville det vel være , for med et nytt cabin crew av 8 stk som da ville fått en full dag og cleaning av maskinen før avgang EVE så ville det vel ikke gå helt opp på kuleramma...

Neste maskin kommer 13.mars, så da må jeg bare huske kameraet når jeg går på jobb:)

Minimum crew på SAS A340 er 5 kabin, men alikevel et dyrt stunt.

Å også disse turene er kjøpbare for alle, via SAS sine nettsider. Det er eventuelt ledige seter etter at Japanerne har solgt sitt.
SAS får uansett penga.

Last edited:

Minimum crew på SAS A340 er 5 kabin, men alikevel et dyrt stunt.

Å også disse turene er kjøpbare for alle, via SAS sine nettsider. Det er eventuelt ledige seter etter at Japanerne har solgt sitt.
SAS får uansett penga.

Customer option. SAS har 6 floor level exits og 2 som ikke er det (3L og 3R).
Vi har minimumskrav på 6 C/A. Andre A330 har 8 floor level exits og må ha minimum 8 C/A.

Vil tro at -6- er svaret , men det ville være et artig stunt kan man være enige om.

Må man bytte crew! Er det ikke nok arbeidstid til å la samme crew fortsette til CPH?

Men hvis flyet går tomt videre, er vel ikke kravet det samme, og crewet kan slappe av på veien til CPH?

Forresten, er ikke du på fest nå, Odd?

BF:cool2

Vil tro at -6- er svaret , men det ville være et artig stunt kan man være enige om.

Nope.
Minimum crew på SAS A340 er 5, det er kun 245 seter, å med 1 per 50 seter, så blir det 5. A330 derimot er minimum crew 6. Den maskinen i SAS config. tar 264.

Nope.
Minimum crew på SAS A340 er 5, det er kun 245 seter, å med 1 per 50 seter, så blir det 5.

Men nu är det ju inte bara antalet säten som avgör minimum cabin crew.
Är antalet floor level exits olika på SAS A330 och A340 ?

Back