SAS rykker HKG-ruten til CPH

Er den helt øverst i lasterommet?

Sperrer den for så det ikke er mulig å sette last i det området?



Ikke øverst, men midt i skroget. Mitdt mellom vingene er det ikke lasterom, derfor er lasteområdet på fly delt i to (eller flere)
 
En lille ændring i schedule:

Alle 5 ugentlige flyvninger fra HKG-CPH er ændret til ens afgangstidspunkt kl. 01.00 med ankomst 06.00.

Udrejsen forbliver uændret.
 
En lille ændring i schedule:

Alle 5 ugentlige flyvninger fra HKG-CPH er ændret til ens afgangstidspunkt kl. 01.00 med ankomst 06.00.

Udrejsen forbliver uændret.

Det hjelper jo en hel del, selv om det vel bare er en endring på 35 min har det mye å si når en bare vil komme seg i setet for å sove.
 
SAS fremhever nå samarbeidet med Cathay

https://www.check-in.dk/sas-cathay-pacific-vigtig-partner-i-hong-kong/

”Vi annoncerede vores flytning til København inden Cathay trak sig ud af ruten, så vores beslutning var uafhængig af Cathays valg om at lukke ruten. Cathay vil dog være en vigtig partner for os i Hong Kong, da vi vil bruge store dele af deres netværk som hub ud fra Hong Kong, fortæller Lars Sandahl Sørensen. ”Vores passagerer kan flyve fra hele Nordeuropa ind til København, videre med SAS til Hong Kong, og videre derfra til hele Sydøstasien og Australien med Cathay.”
Rejsende kan i dag bestille gennemgående flybilletter med begge selskaber, og Lars Sandahl Sørensen udelukker ikke et yderligere samarbejde.
 
Interessant. Jeg mener at have læst at Cathay ville "forblive" i det skandinaviske marked gennem interline-aftaler med partnere fra de andre europæiske byer, som Cathay flyver til. Med andre ord: gå udenom SAS.

Men lyder vel også som om fokus er i den modsatte ende, hvor SAS styrker sit produkt ved at få adgang til Cathays asiatiske netværk i Hongkong..

Det er vel win-win for Cathay, mens SAS kun delvist kan være tilfreds med situationen.
 
SAS vil også benytte det relativt lange bakkestoppet på HKG til å få gjort endel service på flyet mens det står der
 
SK963 føj sidste gang i lørdags med OY-KBC, som returnerede som SK966 direkte til CPH med samme afgangstid som SK964 (kl. 09.10 om morgenen)

LN-RKF blev i går brugt på første afgang (i nyere tid) med SK965 og landede 14.48 - 3 min efter tidtabellen).

Nogen der kan huske schedule fra CPH-HKG-ruten, da den opererede fra 1992-marts 1999?
 
Kan det komme flere rokkeringer da? Per nå har de jo 4 330E på ARN, og med HKG gone er det vel ikke bruk for mer enn 3? LAX går jo 6x i uken for å få innpass til MIA.
Ser ut som en A330E er flyttet til CPH nå...
SAS har gjort de siste rotasjonene på CPH-ORD med A330E.
 
Som forventet tager SAS nu også konsekvensen af urolighederne i byen og skærer i programmet fra 22. november, hvor ruten reduceres fra 5 til 4 ugentlige afgange. Det er især de fritidsrejsendes rejsemønster som er påvirket af situationen, fortæller SAS. Yderligere reduceringer forventes ikke... den sidste detalje må vi vente og se, om holder.
 
Back
Top