Enig, men samtidig har de jo ikke akkurat noe valg hvis ruten ikke går bra nok
Har det egentlig det? SAS åpnet Stockholm-Hong Kong i 2015, så de har i alle fall gitt ruten en sjanse. Oslo-Miami var en liten reduksjon i frekvens, men det samlede tilbudet fra Skandinavia har vel økt.
Ja den ser man jo, men noe av det med å drive butikk er jo også litt forarbeid og sjekke om potensialet er der samt planlegge kostnadene i forhold til inntektene.
Noen får det bedre, andre får det dårligere. Ikke ensidig negativt.Oslo og Stockholm? Det er vel negativt for flere enn som så.
Det blir A340-300 som får göra jobbet på CPH-HKG
https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/279128/sas-hong-kong-service-changes-from-late-oct-2018/
Är det naivt att hoppas på att CX flyttar till ARN istället?
Det blir A340-300 som får göra jobbet på CPH-HKG
https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/279128/sas-hong-kong-service-changes-from-late-oct-2018/
Är det naivt att hoppas på att CX flyttar till ARN istället?
Tviler sterkt på at SAS starter opp ruten fra CPH med en gammel 340-300. Her blir det garantert omrokeringer slik at det nok blir 330 som blir brukt. Spørsmålet er bare om flere IC-ruter ryker fra ARN tror jeg... (Mulig LAX på sikt??)
Kim
Ja, for å få dette til å gå opp må SAS flytte en av A330-300E maskinene til CPH.Kan det komme flere rokkeringer da? Per nå har de jo 4 330E på ARN, og med HKG gone er det vel ikke bruk for mer enn 3? LAX går jo 6x i uken for å få innpass til MIA.
LN-RKP blir jo tatt ut av drift mot slutten av året, .
Nogen der har fornemmelse for, hvordan ruterne til ORD og LAX går? Kunne man forestille sig, at SK sløjfede ORD fra ARN og så betjener den del af markedet på ruten fra CPH.
Är det en galen tanke att CPH-ORD stängs (och på så vis frigöra ett plan) och ARN-ORD får leva vidare?
Forhåbentlig - virker lidt omsonst at bibeholde en rute i et land der gør flyvning dyrere og lukke den fra et billigere land.
Jo flere flyvninger fra samme hub - jo større flexibilitet ved irregs. Det smarteste vil være alle oversøiske på max to hund i Skandinavien - helst kun et. Og ja, jeg er græskkatolsk om det er BGO, SVG, BLL, GOT, UME, ARN, OSL eller CPH der vinder
SAS switches Hong Kong service to improve profits
Det jeg skrev var med tanke på SAS, tvivler på at de kommer til at lave en intercont hub i HEL. Strategier kan laves om, og hvis det vedbliver med at være dyrt at flyve langhaul fra Sverige (crew lønning medtaget), kan tanke om langruter fra ARN måske snart være væk.Eller HEL? Det kanske inte finns plats till så många fler hubs i vår region. Sas har ju uttalad strategi att tillgodose CPH, ARN och OSL med långlinjer, så någon koncentration till en flygplats tror jag inte vi kommer få se på ett tag.
Det jeg skrev var med tanke på SAS, tvivler på at de kommer til at lave en intercont hub i HEL. Strategier kan laves om, og hvis det vedbliver med at være dyrt at flyve langhaul fra Sverige (crew lønning medtaget), kan tanke om langruter fra ARN måske snart være væk.
En anden tanke, kunen det tænkes at nogle af de udenlandske operatører der flyver long haul på ARN også flytter? Det bli'r vel også dyrere for dem. Ved godt at MU lige er startet, men de var jo også ganske kort på CPH.......
ET kunne jo flyve ADD-CPH-OSL og stadig have feed fra mange steder i Sverige.
Men lad os nu se hvor det ender - forhåbentlig er det den samlede økonomi og ikke stolthed der afgør hvor de lander.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.