Replying to Topic 'SAS RJ70 på Kjevik i dag?'
Jeg skulle til å spørre om samme fly...
Hadde altfor mye pensum å øve til på en prøve i går, så etter en liten titt på Avinor sine sider fant jeg ut at det skulle komme/dra 5-6 fly iløpet av to timer, (uvanlig for Kjevik

), så jeg kjørte ut og satt meg til å øve ved gjerdet.
Overraskelsen var stor da det plutselig kom et "lite fly" med fire motorer. Flyet hadde SAS-livery, og jeg ble ganske nysgjerrig da jeg aldri hadde sett denne flytypen før.
Et par minutter kom det et til fly, akkurat samme (så det ut som), men da det nærmet seg var det kun flytypen som var lik, dette flyet var i Malmö Aviations livery.
Jeg ble enda mer nysgjerrig da jeg plutselig oppdaget at det stod flere busser inne på tarmac (?), ihvertfall, der flyene "parkerer". Stusset veldig på dette, trodde ikke dette var så populært med tanke på sikkerhet og sånn. Men etter 10-15 minutter kom plutselig tre fulle busser kjørende forbi der jeg stod parkert.
Jeg er veldig nysgjerrig på hva dette kan ha vært, og håper noen vet noe.
Har selvfølgelig en egen teori da, som jeg finner ganske sannsynlig:
Foran bussene kjørte det to biler fra Dyreparken, og i den bakerste bussen satt det en dame med piratkostyme helt foran, så jeg tipper flyene har blitt leid av noen som skal på tur til Dyreparken... Men hvorfor, og hvem? Vet at Dyreparken har 40-årsjubileum i år, og at de iløpet av året har flere "pr-stunts", blant annet for folk som blir 40 i år. Kan det ha vært noe slikt?