SAS RJ70 på Kjevik i dag?

Arnt Helge

ScanFlyer Blue
SAS RJ70 på Kjevik i dag?

Hei,

Jeg lurte bare på om noen vet om SAS sin innleide RJ70 har vært på Kjevik i dag? Jeg så den i lav høyde over Vennesla (for de lokalkjente). På avinor sin hjemmeside står det Oslo Kristiansand TF1001 12:15 13:00. Kan det være denne? Hva gjorde den her?

Takker,
Arnt Helge

Replying to Topic 'SAS RJ70 på Kjevik i dag?'

Originally posted by Arnt Helge

Oslo Kristiansand TF1001 12:15 13:00. Kan det være denne? Hva gjorde den her?
TF er Malmö Aviation

Flyr den også for søsterselskapet Malmø Aviation?

Jeg skulle til å spørre om samme fly...

Hadde altfor mye pensum å øve til på en prøve i går, så etter en liten titt på Avinor sine sider fant jeg ut at det skulle komme/dra 5-6 fly iløpet av to timer, (uvanlig for Kjevik :p ), så jeg kjørte ut og satt meg til å øve ved gjerdet.

Overraskelsen var stor da det plutselig kom et "lite fly" med fire motorer. Flyet hadde SAS-livery, og jeg ble ganske nysgjerrig da jeg aldri hadde sett denne flytypen før.

Et par minutter kom det et til fly, akkurat samme (så det ut som), men da det nærmet seg var det kun flytypen som var lik, dette flyet var i Malmö Aviations livery.

Jeg ble enda mer nysgjerrig da jeg plutselig oppdaget at det stod flere busser inne på tarmac (?), ihvertfall, der flyene "parkerer". Stusset veldig på dette, trodde ikke dette var så populært med tanke på sikkerhet og sånn. Men etter 10-15 minutter kom plutselig tre fulle busser kjørende forbi der jeg stod parkert.

Jeg er veldig nysgjerrig på hva dette kan ha vært, og håper noen vet noe.

Har selvfølgelig en egen teori da, som jeg finner ganske sannsynlig:
Foran bussene kjørte det to biler fra Dyreparken, og i den bakerste bussen satt det en dame med piratkostyme helt foran, så jeg tipper flyene har blitt leid av noen som skal på tur til Dyreparken... Men hvorfor, og hvem? Vet at Dyreparken har 40-årsjubileum i år, og at de iløpet av året har flere "pr-stunts", blant annet for folk som blir 40 i år. Kan det ha vært noe slikt?

Og eieren av Dyreparken er jo også eieren av Malmø aviaiton. Så det kan nok være noe jubileumsfeiring ja...

Originally posted by storg

Og eieren av Dyreparken er jo også eieren av Malmø aviaiton. Så det kan nok være noe jubileumsfeiring ja...

Jøss... Det var nytt for meg! :)

Og SAS RJ70'en er jo fra Transwede, som også eies av Per G. Braathen/Braganza

En av Kjeviksidens gode hjelpere dekket naturligvis begivenheten: :)
oddvP_EI-COQ.jpg

oddvP_SE-DSO.jpg

oddvP_beggeTo.jpg

Malmö Aviation fløy et lass Telenoransatte OSL-KRS for et par år siden på en eller annen happening Telenor hadde der nede. Det er ikke uvanlig med innleie av fly på denne måten. Braathens drev også med "event charters" i sin tid. Fløy GEN-SXF (Gardermoen ny terminal 3 uker før åpningen til Schönefeld - gammel terminal og øde flyplass) i forbindelse med Lotusphere i 1998. Lotus hadde chartret en 737.

Må si vi hadde bedre plass på den enn på DY-maskinen tidligere i år, men det er en annen sak. Nå får jeg vel enda mer pepper for å komme med unyttig ekstrainformasjon, men det får stå sin prøve...

KOG: Unyttig informasjon er ofte veldig interesant.

Trenger jo litt "nice-to-know" info også og ikke kun "need-to-know"

Disse dro fra GA terminalen på OSL. Så ut som det var samfunnets "bedre" stilte som skulle på tur. Har aldri sett så mange Range Rovere og Cayenne som det sto på parkeringa.

Det var visst et 'mannefly' og et 'konefly' :p

Originally posted by GF1

En av Kjeviksidens gode hjelpere dekket naturligvis begivenheten: :)

Jøss, lurer på hvor han hadde gjort av seg... Var selv der ute når de landet, og følte meg ganske alene langs gjerdet. :)

...og jeg var selvfølgelig bortreist. Man kan ikke få med seg alt heller, selv om man så gjerne ville. Fine bilder, flott at noen dekker ankomstene.

Gleder meg bare til jeg får kjøpt meg speilrefleks snart, så jeg også kan få bidratt med litt dokumentasjon!

Har lånt et analogt speilreflekskamera nå, og merker det er en smule gøyere enn mitt 5 år gamle digitalkamera (som har ødelagt zoomknapp som gjorde at ovennevnte fly så ut som fluer :p )

Back