SAS plus eller JAL Premium?

mckvakk

ScanFlyer Blue
Ser ut til at årets sommerferie mest sannsynlig kommer til å bli Tokyo, siden dette er en ganske lang flytur så er laveste aktuelle klasse premium økonomi.

Har sett på litt priser og det virker som om SAS Plus og Japan Airlines premium via LHR er ganske likt priset på ca 14000 t/r i den uken jeg har fått ferie.

Er det noen som har reist med begge selskapene og kan si hvem som er best? Ser ut som om Japan airlines gir mest om bord på papiret, mens SAS tilbyr lounge og ekstra bagasje.

Poengmessig vil SAS gi meg nok poeng til en tur innenlands såvidt jeg kan se, mens JAL gir meg nok til en T/R London, så de er på en måte like mye verdt.

Last edited:
Jeg ville nok ikke valgt SAS Plus, med mindre du har veldig lyst på poengene. Har ingen erfaring med JAL, men BA pleier å ligge i den samme prisklassen, og BA PE er fint (nok) :)

Har flytt BA WT+ både i gammel og ny drakt og den nye var veldig bra mens den gamle var helt grei. Men prismessig så er JAL 2000kr lavere i pris og dukker opp som alternativ når jeg søker via ba.com, inkluderer snaue 10 timer layover i London, men det gir jo bare god nok tid til å ta seg en tur inn i byen for å strekke på beina og kose seg nok til at man blir trøtt nok til å sove på flyet :)

Nå ser jeg også at BA tilbyr ekstra bagasje for Premium noe jeg ikke har lagt merke til før, så da er eneste fordelen med SAS lounge, men BA/JAL tilbyr istedet London noe som jeg mistenker er morsommere enda jeg ikke har satt fot i en sas-lounge enda..

Du går ikke klipp av noe i SAS sine egne lounger hvertfall.. Jeg ville testet JAL jeg, selvom 10t layover er ukult.

Jeg har funnet TK Comfort class OSL-NRT helt ned til 9000 i Juli,og TK Comfort slår de andre ned i støvla.Bedre en USA 1st,tror det er 46 tommer mellom setene,da får du også poeng hos SAS.

For øvrig kan du få bizz for 17.000,kveldsflyet fra NRT til IST er imidlertid så som så i bizz,(ikke helt flate seter,angled flat),maten er toppers ,men kveldsavgangen til TK er den eneste forbindelsen på praktisk nattid NRT til Europa så vidt jeg hvet, Går i titida om kvelden,så det er lett å sove,framme i IST grytidlig om morgan Tyrkisk tid og videre til OSL 8.30,lander ca 11.30 i Oslo,også er det jo ganske mange som liker loungen i IST veldig godt,da.
Prisen i bizz kan du stort sett få hele tida,9000 i Comfort er bare enkelte avganger.

Last edited:
Poengmessig vil SAS gi meg nok poeng til en tur innenlands såvidt jeg kan se, mens JAL gir meg nok til en T/R London, så de er på en måte like mye verdt.

28500EB poeng er det frå Køben-Tokyo-Køben med gullkort. så iallefall nok til 2 innenlandsturer.

Back