SAS outsourcer CRJene til Cimber - Statustråd, mannskapsmangler etc

  • Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

Det kritiske her er vel formuleringen "hvis SAS-ledelsen kan vinde medarbejdernes accept af projektet". Med tanke på holdningene til andre selskaps (og SAS sine egne tidligere) omstruktureringer så vet jeg ikke helt hvordan dette kommer til å bli mottatt.
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

Regner med at om en tid så vil nok SAS ta en Austrian(som jeg har snakket om før på forumet). SAS legger ned all produksjon av flyvninger, og Cimber overtar. Vips så er kostnadsbasen redusert. Reger med i bookingdialogen innen 1.1.2016 vil stå OSL-ARN "Operated by Cimber Air for SAS"
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

Besparelser på lønnsutgifter vil de nok få hvis pilotene blir overført til cimber sin avtale.
Ifølge ppjn er lønn i de to selskapene som følger;

SAS Danmark FO lønnstrinn 1 27000 dkk/mnd
lønnstrinn 29 74000 dkk/mnd

FC lønnstrinn 1 64000 dkk/mnd
lønnstrinn 29 88500 dkk/mnd

Cimber FO 30000 dkk/mnd

FC 54000 dkk/mnd

Nå har vel SAS også gått over til flytende roster, mens man i Cimber kjører 5-3-5-4
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

Regner med at om en tid så vil nok SAS ta en Austrian(som jeg har snakket om før på forumet). SAS legger ned all produksjon av flyvninger, og Cimber overtar. Vips så er kostnadsbasen redusert. Reger med i bookingdialogen innen 1.1.2016 vil stå OSL-ARN "Operated by Cimber Air for SAS"

Utifra det rettsapparatet har kommet fram til har Austrian gjort retrett og "operated by Tyrolean" vil være historie på vårparten da hele den operative driften skal overføres til Austrian. Hvorvidt SAS tar sjansen på noe tilsvarende har jeg mine tvil om. Regional ja, mainline har jeg vanskelig for å tro.
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

Utifra det rettsapparatet har kommet fram til har Austrian gjort retrett og "operated by Tyrolean" vil være historie på vårparten da hele den operative driften skal overføres til Austrian. Hvorvidt SAS tar sjansen på noe tilsvarende har jeg mine tvil om. Regional ja, mainline har jeg vanskelig for å tro.
Østrigsk lov og Skandinavisk lov er vel ikke nødvendigvis identisk.

Hvis Østrigsk lov læner sig op af tysk lov er det pløk umuligt at komme af med folk, så måske den generelt er værre end Skandinavisk lov
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

Østrigsk lov og Skandinavisk lov er vel ikke nødvendigvis identisk.

Hvis Østrigsk lov læner sig op af tysk lov er det pløk umuligt at komme af med folk, så måske den generelt er værre end Skandinavisk lov

Det var faktisk EU domstolen sin dom, som gikk ut på at den gamle kollektivavtalen virker videre ved en slik virksomhetsoverdragelse, som ble tungen på vektskålen.
Jeg regner med at en slik sak i SAS også raskt kan ende opp der.
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

12 CRJ900 er ikke så mye i en regionalflåte. Nordic Aviation Capital (NAC) har visst kjøpt 7 eks-PLUNA CRJ900 for noen uker siden. Kan det være for å lease de til nye Cimber, slik at Cimber får en større flåte med en flytype og kan overta flere ruter hvor SAS-fly er for store?
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

NAC har i tillegg gjort store bestillinger av ATR72/42-600. Hvem skal ha dem? Kommer det en større flåte til SAS Cimber, Jettime el. Flybe??

14th July 2014
NAC orders 75 ATR 42-600s
Nordic Aviation Capital (NAC), the largest regional aircraft trading and leasing company with the world’s biggest ATR fleet, has signed a total order for 75 ATR 42-600 aircraft, in a deal valued at over US$1.55 billion.

Deliveries will commence in 2015 through to 2020. By confirming this order for new ATR 42-600s – which includes 25 firm orders and 50 options for the type – NAC is once again demonstrating its full confidence in ATR – and this time, the smaller 50-seater ATR 42-600 series, in response to operator demand and recognizing that the replacement market for sub 50-seat turboprops is very under-served. The order builds on NAC’s long relationship with ATR and its ongoing success with regional airline operators worldwide.

With this new order, totaling 75 aircraft, signed today at a special ceremony at the 2014 Farnborough Airshow, NAC solidifies its position as ATR’s largest customer.

This landmark ATR order comes just one year after NAC signed an order for up to 90 ATR aircraft, a contract worth a total US$2.1 billion at the Paris Air Show. This was followed by an add on order worth a total of US$ 820 million of up to 35 ATR 600 series aircraft, announced during the ERA General Assembly in October 2013. Taking all NAC’s commitments (firm and options) into account the figure now rises to well over 200 new aircraft, as this major European lessor continues to expand its fleet to meet the need for short-haul turboprops, servicing the world’s growing regional aircraft fleet.

Martin Møller, Chairman of NAC, commented on the deal: “The ATR-600 series aircraft is firmly established as a long-term cornerstone of NAC’s portfolio of modern, fuel efficient regional aircraft. Now we are seeing a renaissance for the ATR 42 too with the state of the art -600 Series as operators seek a replacement for their ageing sub 50-seat fleets. We are duly pleased to be the first leasing company to sign a significant order for the ATR 42-600. The ATRs allow us to offer our customers a significant reduction in fuel consumption and one of the most comfortable cabins in its class, through our tailored leasing solutions”.

Patrick de Castelbajac, ATR’s Chief Executive Officer, declared: “We are delighted to see NAC placing another very important order for the world’s best-selling regional aircraft. Today at the Farnborough Airshow, where ATR and NAC finalized a contract covering 75 new ATR-600s, we have confirmed once again the growing trend for our customers to have a balance between purchasing and leasing their ATR aircraft and that the ATR represents a solid investment for the leasing companies. The ATR-600 series aircraft is unrivalled in terms of its economic performance and product offering, and the aircraft’s family of 50 and 70 seat capacity is the best solution to respond to the regional market requirements around the world.”

About the ATR 42-600:
Passenger capacity: 46 to 50 seats
Engines: Pratt & Whitney 127M
Maximum take-off power: 2400 horsepower per engine
Maximum take-off weight: 18,600 kg
Maximum load: 5,500 kg
Maximum flight range when fully loaded: 800 nautical miles (1,483 km)

About Nordic Aviation Capital:
Founded in Skive, Denmark in 1990 NAC is today the world’s largest independently owned aircraft leasing company. NAC focuses on regional aircraft, mainly turboprop with a fleet of nearly 200 aircraft and 36 customers worldwide. The company has regional offices in Ireland, Canada and Singapore which supply aircraft to top tier carriers such as Lufthansa, Air France, US Airways, Garuda, Avianca, Flybe, Azul and Etihad Regional. For additional information, log on to www.nac.dk

For additional information, please visit us at www.nac.dk

Contact:
Jim Murphy
Chief Commercial Officer
Phone: +45 7651 1200
Email: marketing@nac.dk

About ATR:
ATR is the leader in the regional aviation market. ATR turboprop aircraft are recognized as the most eco-friendly regional airplanes and are the world benchmark in terms of efficiency, reliability and economics on short-haul routes. ATR is ISO 14001 certified. Today more than 180 operators fly ATRs in over 90 countries worldwide. ATR is an equal partnership between two major European aeronautics players, the Airbus Group and Alenia Aermacchi (a Finmeccanica Group company).
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

Flyene skal ikke til SAS. Men måske Jettime?

"Flyparken skal i første omgang kun være vores egne moderne CRJ-fly, men andre typer regionale jets kan eventuelt komme til. Dog er det ikke meningen, at selskabet skal råde over propelfly, som for eksempel ATR-fly. Her fortsætter udliciterede aftaler,” siger Flemming Jensen til takeoff.dk."

http://www.takeoff.dk/sas-i-god-dialog-efter-cimber-overtagelse/
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

De skal nok litt rundt omkring. NAC har en lang kundeliste.
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

Når skifter Cimber navn til SAS Regional/Scandinavian Express?
 
Last edited:
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

Når skifter Cimber navn til SAS Regional?

Aldri! Det er ikke lurt å ha undersøkelser med samme navn....da tenker jeg på andre flyselskaper og deres regionalselskaper...

EDIT: Var litt kvass der, mente egentlig å si at det er svært få flyselskaper som kaller opp regionalselskapet sitt til .... Regional.
 
Last edited:
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

KLM - KLM Cityhopper
Lufthansa - Lufthansa Cityline
American Airways - American Eagle
Air Canada - Air Canada Express
Delta - Delta Connection
British Airways - BA Cityflyer

Er det ikke ganske normalt da? :)
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

KLM - KLM Cityhopper
Lufthansa - Lufthansa Cityline
American Airways - American Eagle
Air Canada - Air Canada Express
Delta - Delta Connection
British Airways - BA Cityflyer

Er det ikke ganske normalt da? :)

SAS-Cimber,Jettime,Flybe Nordic,Blue 1
 
Re: SAS Outsourcer CRJene til Cimber

Etihad regional driv vel og hoppar rundt sør i europa?
 
Last edited:
Back
Top