SAS outsourcer CRJene til Cimber - Statustråd, mannskapsmangler etc

• Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Re: SAS outsourcer CRJene til Cimber - Statustråd, mannskapsmangler etc

Men hvor nært opp til en flight kan man regne med at de venter til de sier noe? Er det ikke noen lover som regulerer dette? Ser at begge flightene fortsatt er i salg.

Antar at av de varslede så vil vel mesteparten være ute av systemene og de som hadde bestilt har fått beskjed. Resten vil vel være "på sparket" innstillinger ved sykdom etc..
Men jeg sitter ikke med oversikt over langtidsinnstilte dessverre

Men hvor nært opp til en flight kan man regne med at de venter til de sier noe? Er det ikke noen lover som regulerer dette? Ser at begge flightene fortsatt er i salg.

Jeg opplevde kansellering med SAS forrige uke. Skulle avgårde i 9-tiden om morgenen og fikk sms sent kvelden før (rett før jeg skulle legge meg) om at flyet var kansellert og jeg var ombooket til en senere avgang.
Det var uaktuelt for min del, men heldigvis fikset "gulltelefonen" ny ombooking til grytidlig avgang.

'Planlagte' kanselleringer skal være unnagjort. Last minute-endringer kan selvfølgelig skje, men det kan jo skje uforutsette hendelser uansett type og selskap ...

EC-JZV fra Air Nostrum har stått på Kastrup siden 23., jeg vil anta med snag ... så i mellomtiden har Cimber fløyet for Air Nostrum på Tallinn-ruten. Noe som har gjort at det har blitt blant annet ''tatt'' fly fra Værnes-ruta fra CPH, som vanlig...

Back