SAS Ønsker Feedback — Har du noe å si?

Re: SAS Ønsker Feedback — Har du noe å si?

Jeg har et siste, men veldig instendig ønske, som er mer urealistisk enn noe som er sagt her:

Kutt ut å bruke ordet "enhanced", eller "forbedret" eller "basert på kundeundersøkelser" for å pakke inn det som i praksis er nedriving av goder og annen negativ kommunikasjon.

Det er få ting som irriterer meg mer med selskap generelt enn det å forsøke å å spinne dårlig nytt inn i vage ord og selge det som noe positivt. I resten av dagliglivet kaller man sånt å lyge.

-A

:) Som når SAS annonserte ekspansjon på I/C ved å kutte DUBAI :)

En liten, men veeldig viktig ting; større vinglass i Loungene, litt kjipa-feeling med de små som er nå, gjerne bedre viner og. :drink

En liten, men veeldig viktig ting; større vinglass i Loungene, litt kjipa-feeling med de små som er nå, gjerne bedre viner og. :drink

Du kan jo bruke en liten vase. Det var det jeg gjorde når jeg forsto at kun to glass pr. dag er det mest helsefremmende.

Kommer stadig på noe nytt:
- Få vekk den fordømte "popup"-greia om kjøp av koffert nr. 2 ved innsjekk! Slikt er irriterende og hører kun hjemme hos lavprisselskap. Det er faktisk ikke umulig å gjøre tilbudet godt synlig på selve sida for de som måtte ønske å benytte seg av det :old

- Få vekk den fordømte "popup"-greia om kjøp av koffert nr. 2 ved innsjekk! Slikt er irriterende og hører kun hjemme hos lavprisselskap. Det er faktisk ikke umulig å gjøre tilbudet godt synlig på selve sida for de som måtte ønske å benytte seg av det :old

Spesielt når det står "Du har tre kofferter gratis, den fjerde kan du kjøpe for kr XXX". Hvor ofte har jeg bruk for å ha med 4 kofferter??

Popup er bare så 1998. Idag bruker man ekspanderende felt for slik kommunikasjon. Og så skaper popup krøll for endel brukere på smartphones.

Nå er vi vel litt tilbake på "sas.no og alle rare feilene"-tråden, men også fryktelig irriterende når man limer inn en link i adressefeltet (flysas.com/etellerannet), siden kommer opp, men så må man plutselig velge nasjonalitet. Gjør man det, ramler man helt tilbake på forsiden og må navigere seg frem igjen....

Støtter meg til gode forslag, og understreker det eg også ser som viktig for min del

- Poeng for innlandsturer i Norge
- Eurobonuspoeng som ikke går ut på dato så lenge man flyr en gang per (f.eks.) 12-24 mnd.
- Mulig å søke award-reiser på kryss av alliansen uten å ringe inn
- Mulighet for å fly premiumkabin til overkommelig pris (oppkjøp, billigbiz)
- Bli kvitt av 25% opptjeningsreglen som tidligere nevnt. EBG opptjener 100% uansett, EBS noe mindre. Det er som av andre sagt, heilt latterlig at en får dobbelt så mange EB-poeng for å kjøpe en blekkpatron, enn kva ein får for ein 3.000 kroners flybillett.
- Priority boarding til EBG hele tiden, tydelig merket -og ikkje bare på OSL, men også andre flyplasser
- Eurobonusrabbatt på IC-reiser, ikkje bare Y, men Y+ og C. Feks, a la julekalender.
- Upgrade voucher ved fornyelse av EBG
- Lage EBP til et reelt nivå
- Få åpnet Fast-Track på OSL også for EBG/EBP for innenriks, samt få opp Fast-track på SVG, BGO og TRD for innland og utland.

-Mulighet for å forhåndsbestille mat til til turen. Så man slipper tørre baugetter
-Gratis kaffe/te og brus/juice i hele europa

og til sist *brannfakkel alert*

-Autoseate alle småbarnsfamilier bakerst i flyet. Nære toalett med stellebord og langt unna de som reiser ofte.

Nei, putt dem fremst!

Ja, selvsagt, du sitter vel aldri foran...

De fremste setene er reservert for de beste kundene, så da er det jo naturlig at de skal "plages" med barnegråt.

Last edited:

Min familie reiser mye, og vi skal sitte fremst, og betaler til tider for det også. Foreslår heller at alle som ikke snakker dannet østlandsk plasseres bak rad 15:rolleyes:

SAS må fikse DAA av barnevogner.

Min familie reiser mye, og vi skal sitte fremst, og betaler til tider for det også. Foreslår heller at alle som ikke snakker dannet østlandsk plasseres bak rad 15:rolleyes:

SAS må fikse DAA av barnevogner.

Hvor mange seter i bredden vil du ha bak rad 15 for å få plass til dette? 10-12??

Så lenge man betaler for det, skal man selvsagt velge hvor man vil sitte. Jeg sikter til happy-billetter og non-status.

Reiste med SAS igen i helgen og da er det ofte rariteter som man legger merke til. Nå var det med et fly hvor midtsete var mindre enn de andre setene. Det var slik ikke bare fremst, men for alle radene bakover. Skal det virkelig være slik på et normalt fly?

Vi ble enige om at hun som satt i midten hadde fått et "barnesete". ^_^

Er veldig enig med det som står på milepoint! Håper dere tar mye av det med!

EuroBonus:
Poeng i taxfree på flyplassene i Skandinavia
Poeng på inflight tax-free

Hotell:
Samarbeid med HotWire. Man kan booke hotell på hvilke som helst sider, men hotwire er veldig ukjent for mange skandinaver. Om man får opp en boks etter bestilling med god og ENKEL beskrivelse på hva hotwire er og hvorfor det er billig kan det slå meget godt an.

Vær så snill å print ut 'alt som er galt med SAS.no' tråden :)

Om de vil bli mer interaktive, lite forslag: SAS/EuroBonus Customer Guide
Man kan logge inn via facebook og skrive inn gode restauranter og attraksjoner på SAS.no disse kommer opp når man har bestilt / på inspirasjonssiden.*litt som en mini-tripadvisor.
Men dette er vel så avansert at vi tidligst kan se det i 2020 :p

-Mulighet for å forhåndsbestille mat til til turen. Så man slipper tørre baugetter
-Gratis kaffe/te og brus/juice i hele europa

og til sist *brannfakkel alert*

-Autoseate alle småbarnsfamilier bakerst i flyet. Nære toalett med stellebord og langt unna de som reiser ofte.

Forhåndsbestilling er alt for tidskrævende/ufleksibelt med 3 serviceklasser ombord og ofte minimum crew. Forget it!

Oftest bliver familier med infants seated i den bageste del af flyveren.

Kaffe/te/vand bliver gratis i Economy fra næste år.

Bare til info:

- SAS Smart Pass er på vej ud til kunderne as we speak. Stort set alle gates/turnstiles har fået installeret NFC pad´n.
- De første SAS fly (737 i Norge) får WIFI installeret i oktober/november (2011)
- Fra begyndelsen af 2012 serveres gratis kaffe/te/vand på Economy
- I Business på Europaruter er midtersædet altid blokeret (Reserved for Comfort)
- Expresso maskinen er tilbage på samtlige IC fly (minus ét, soon to come)
- SAS skal i den kommende tid se på finansering for en afløser for stolene i Business på 330/340.

Men ellers gode forslag.

Hva er Expresso for noe ?

Back