SAS øker setekapasitet vesentlig for W17 - SAS W17 program

SQ321

ScanFlyer Gold
SAS øker setekapasitet vesentlig for W17 - SAS W17 program

Pressemelding fra SAS:

SAS øker med nær en halv million flyseter i vintersesongen

Med fokus på direkteruter til populære destinasjoner tilbyr SAS vinterprogram 2016/2017 Skandinavias reisende 470 000 flere flyseter enn i fjor, og en økning av frekvenser på utvalgte innenriks- og Europa-destinasjoner.
Når SAS vinterprogram innledes i slutten av oktober får Skandinavias reisende tilgang til et bredt nettverk med flere avganger på populære destinasjoner innenriks, innenfor Skandinavia og til Europa.
– Vi arbeider hele tiden for å forbedre tilbudet til kundene våre. I tillegg til at vi i vintersesongen flyr til populære feriedestinasjoner og fortsetter vår satsing på Asia og USA, øker vi nå antall avganger på populære ruter, sier Eivind Roald, kommersiell direktør i SAS.

SAS styrker tilbudet og kapasiteten på Nord-Norge
Antall vinter- og nordlysturister i Nord-Norge øker stadig, hvilket gjør at SAS ytterligere styrker tilbudet til Tromsø, Bodø og Svalbard i vinterhalvåret. Totalt øker kapasiteten fra Oslo til i Nord-Norge med drøyt 90 000 seter. På ruten Stockholm-Tromsø øker antall avganger i uken fra to til fire midt i vintersesongen.
Direkteruten mellom Trondheim og Stockholm utvides fra en til to ganger daglig, og fra Oslo økes også antall daglige avganger til Helsinki fra to til tre. Oslo-Roma blir også en rute som trafikkeres året rundt.
Totalt øker antall seter innen/til/fra Norge med 270 000 i perioden november til mars, sammenlignet med samme periode året i forveien.
Flere frekvenser fra Stockholm og økning av antall flyseter innenriks i Danmark
Økt etterspørsel på det svenske markedet innebærer at Kiruna og Amsterdam nå får tre daglige avganger fra Stockholm istedenfor to. Til Helsinki øker SAS med ytterligere én daglig avgang, hvilket innebærer ni avganger per dag, og direkteruten til Trondheim utvides til to daglige avganger.
Innenriksreisende i Danmark får i vinter tilgang til 38 000 flere flyseter. Økningen kommer først og fremst på strekningen København-Ålborg. I tillegg til den nye direkteruten til Miami som lanseres i september, utvides destinasjonene Krakow, Wien, Reykjavik og Faro til å bli året rundt-ruter fra København. SAS fortsetter dessuten å tilby en fjerde daglig avgang mellom København og Stuttgart.
130 000 flere seter til USA og Asia
I forbindelse med vinterprogrammet vil SAS i løpet av 2016 ha lansert en rekke nye året rundt-ruter, blant annet fra København til Boston, Miami, Reykjavik, Wien, Krakow og Faro, fra Oslo til Miami og fra Stockholm til Los Angeles og Gdansk.
Satsingen på SAS nye kabin i hele SAS langdistanseflåte er nå klar, og i høst økes antall flyseter til og fra USA og Asia med 17 prosent (130 000 seter). Fra og med i høst har SAS dermed langdistanseflyvninger fra Skandinavia til Miami, Boston, Los Angeles, New York, Washington DC, Chicago, San Francisco, Beijing, Shanghai, Tokyo og Hongkong.

For mer informasjon, vennligst kontakt SAS presseavdeling: + 47 64 81 88 00

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se http://www.sas.no
http://www.sas.no
 
Last edited by a moderator:
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Ser at ARN-TRD-ARN ligger inne med opptil 3 avganger per dag i vinter. CPH holdes fortsatt på 2, mot 3 tidligere. Dette er en merkbar økning for ARN fra TRD.

Er det et skifte i strategi på gang fra SAS side?
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Om det nå også kommer Pre-Clearance på ARN, så betyr det et stort skifte i connections fra TRD ja!

Da spår jeg en stor økning i trafikken dit, med tilsvarende nedgang via OSL/CPH. Kanskje det SAS er i ferd med å forberede?

Har faktisk på mine mange flights de neste mnd her mange connections via ARN, så for meg passer det fint med en økning på ruten der. :)

Kim
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Veksten her matcher jo sånn omtrent hva SAS har mottatt av materiell/kapasitet sammenlignet med forrige vinter. De har jo i praksis 3 flere A330/A340, Cityjets CRJer samt det de vil motta av A320neo til høsten, minus parkering av noen 737ere.

For TRD sin del betyr jo dette dette innebærer at ARN nå funker langt bedre som knytepunkt.

HEL-OSL er vel også en av få utenriksruter inn til OSL som klarer feede den nye OSL-MIA flighten, og positivt med bedre frekvens her. Det hjelper også OSL som hub. På en (da) Blue1 flight HEL-OSL for noen år siden i en nesten full 717, var det 30% som skulle videre fra OSL, primært innenriks riktignok

At Oslo-Nord Norge styrkes er jo naturlig når man ser på den økonomiske situasjonen, og hadde også vært spennende og se hva slags økning i frekvens/kapasitet det faktisk er snakk om

Dessuten står det lite om kutt i pressemeldingen naturlignok, og er ikke veldig overrasket om man ser reduksjonen på noen få ruter også
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Fra CPH ser det ut som om Innbruck (1x ukentlig), Pristina (1x ukentlig) og St.Petersburg forsvinner
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Ser at ARN-TRD-ARN ligger inne med opptil 3 avganger per dag i vinter. CPH holdes fortsatt på 2, mot 3 tidligere. Dette er en merkbar økning for ARN fra TRD.

Er det et skifte i strategi på gang fra SAS side?

Virker som om SAS ikke hadde fjerna opprinnelig 1xD-programmet fra bookinga, så nå ligger de inne med 2xD Man-Fre, 1xD Lør-Søn på TRD-ARN-TRD med kun Cityjet fra basen på Værnes. Ellers så har SAS fortsatt 3xD Man, 2xD Tir-Søn i W16/17 for CPH-TRD-CPH likt W15/16 ... så spørs det hvor lenge SAS får ha TRD-ARN alene ... ;)
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

så spørs det hvor lenge SAS får ha TRD-ARN alene ... ;)

Godt spørsmål, det er mye svensker i trøndelag og sikkert også endel forretningsreisende, samt at de som skal til nordsverige sverger til SAS, da de slipper unna med to legs.

Sent from my HTC One using Tapatalk
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Mange som har forsøkt seg uten å lykkes. Er neppe attraktiv uten feed.

Widerøe påstod jo att faktisk tjente penger på ruta med sine 3 daglige -300, men at det brukte litt for mye produksjon (knytta jo opp en maskin med litt dårlig utnyttelse) og derfor valgte man å legge ned.
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Fra CPH ser det ut som om Innbruck (1x ukentlig), Pristina (1x ukentlig) og St.Petersburg forsvinner

Bye bye Ryssland helt från CPH då. 734/735 (SVO) är väl redan borta?
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Er hele vinterprogrammet ute?

Jeg nemlig forsøker å finne billetter fra OSL til BCN med SAS i desember, men finner ingen avganger, kun forslag om å fly LH med 1 stopp...
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Er hele vinterprogrammet ute?

Jeg nemlig forsøker å finne billetter fra OSL til BCN med SAS i desember, men finner ingen avganger, kun forslag om å fly LH med 1 stopp...

Uten at jeg kan svare på det første spørsmålet ditt, så har i hvertfall tidligere SAS knapt fløyet til BCN i desember
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Ser ut som SAS legger ned CPH-EDI fra slutten av oktober i følge checkin.dk. Usikkert på om den kommer tilbake til sommeren, men den gikk på vinteren i fjor. Unntaket blir et par flyvninger rundt jul
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17

Uten at jeg kan svare på det første spørsmålet ditt, så har i hvertfall tidligere SAS knapt fløyet til BCN i desember

Jeg dro på MR fra Oslo til Barcelona med SAS i desember 2014. Husker det var lett å finne passende avganger.
 
Re: SAS øker setekapasitet vesentlig for W17 - SAS W17 program

Mulig jeg har oversett dette, men når startet SAS med flyvninger til KRK?
Så de blant annet idag flyr med SK4798/SK4799 :)
 
Back
Top