SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Re: SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Se der, ja. Da er det bare å begynne å spre. Jeg skal gjøre min skjerv.

Hva går disse ut på da mon tro? 70% prisøkning på vanlig uttak også?

Lars Bording forsikrer, at de kommende ændringer ”vil være positive” for EuroBonus-kunderne.
Nå blir jeg skeptisk, kanskje de skal introdusere service igjen også :drunk:

Kanskje 100% opptjening på alt? De hadde jo en "prøveordning" med blue1 for å se om passasjerene satte pris på det. Jeg satte pris på det, og brukte blue1 fra ARN istedenfor SAS fra CPH så mye som mulig.

Ifølge denne artikkelen på Take off, er det positive endringer i vente:rolleyes:

Selvfølgelig blir det positive endringer......gjennom å bytte til andre bonusprogrammer:rolleyes:

Jeg hadde en interessant samtale med en dame hos EB i går. Spørsmålet mitt gikk på jeg kunne booke en bonuspoeng-reise i Y+ før 01.mars, og så endre den i mai for samme prisen selv om de skulle stige nå. Hun sa da at dette var da langt fra avgjort. Jeg prøvde meg da kjekt med dette var jo offisielt, siden de nå, igjen, lå på alle hjemmesidene, men det ville hun ikke høre på. Hun sa igjen at dette var langt fra avgjort, men gikk til slutt med på å si at, gitt at de mot formodning steg i pris, så ville jeg måtte betale ny pris i mai i så fall.

Hva betyr dette? Er det ikke avgjort endelig ennå, eller er ikke medarbeiderne informert? Jeg fikk i hvert fall inntrykk av at denne saken pågikk for fullt fortsatt.

Jeg hadde en interessant samtale med en dame hos EB i går. Spørsmålet mitt gikk på jeg kunne booke en bonuspoeng-reise i Y+ før 01.mars, og så endre den i mai for samme prisen selv om de skulle stige nå. Hun sa da at dette var da langt fra avgjort. Jeg prøvde meg da kjekt med dette var jo offisielt, siden de nå, igjen, lå på alle hjemmesidene, men det ville hun ikke høre på. Hun sa igjen at dette var langt fra avgjort, men gikk til slutt med på å si at, gitt at de mot formodning steg i pris, så ville jeg måtte betale ny pris i mai i så fall.

Hva betyr dette? Er det ikke avgjort endelig ennå, eller er ikke medarbeiderne informert? Jeg fikk i hvert fall inntrykk av at denne saken pågikk for fullt fortsatt.

Den der strider mot en samtale jeg hadde med EB i går. Jeg har en poeng-tur på gang og lurte på om den lot seg endre på. Fikk svar at det var ikke noe problem, så lenge det skjedde før avvreise. Det var et lite gebyr, men det var det.

-A

Se der, ja. Hun jeg snakket med sa at hvis en tur ble endret, så kreditterte de først den gamle turen, før de "tok poeng" for den nye. Derfor ville jeg da måtte betale ny pris.

Da har jeg fått dette bekreftet fra SAS Eurobonus i dag:
"Riktig. Endring betraktes som avbestilling + nybestilling til dagens regler og tilgjengelighet."

http://e24.no/boers-og-finans/article2915984.ece

SAS vil satse på forretningsreisende, men setter samtidig opp prisene for sine mest trofaste kunder.
Flyselskapets Eurobonuskunder vil nemlig oppleve en aldri så liten inflasjon den første mars i år.
Fra den datoen vil det ved avgang kreve adskillige flere bonuspoeng å oppgradere en flyreise fra vanlig økonomiklasse til en annen og bedre klasse med bedre plass og service.

Nå står det på forsiden av vg.no om det her =)

Last edited:

Hyggelig at tipset mitt ble til en sak ... :) Men nå må snart SAS selv komme på banen!

J..... bra!!! Dette var konge! Naa har vi mye mer ammo aa komme med

Da har jeg fått dette bekreftet fra SAS Eurobonus i dag:
"Riktig. Endring betraktes som avbestilling + nybestilling til dagens regler og tilgjengelighet."

Og jeg ringte og spurte rett ut om dette ifbm med en billett jeg har på gang og fikk den flyttet som en endring, det avr ikke snakk om å avbestille og ta på nytt. ;)

-A

Jeg sendte en mail til Roar Wold før helgen, ser at han nå har tatt tak i saken! Flott, får håpe dette skaper litt blest om dette. Har vært alt for stilt rundt denne saken.

Meget bra! Dette er prima dekning, forside på norges største nettsted.

Referanser til både petition og Flyertalk i artikkelen :up:

Back