SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Re: SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Nettopp. Faes paa Gull resept som dessverre er meget vanskelig aa faa tak i

Hjelpe meg hvor folk engasjerer seg i dette, er jo helt villt. Vi har da andre alternativer og ikke minst bonusfrie LCC'er med lave priser hele året right outside our doorsteps;)

Naa har du vel strengt tatt kun bonusfrie LCHSC's (Low Cost High Surcharge Carriers) utenfor doera ... I hvertfall ser det slik ut for oss som har virkelige LCC's utenfor doera

Naa har du vel strengt tatt kun bonusfrie LCHSC's (Low Cost High Surcharge Carriers) utenfor doera ... I hvertfall ser det slik ut for oss som har virkelige LCC's utenfor doera

Og herved har vi ett nytt uttrykk: LCHSC. Sjenialt!

De burde få prisen for årets mest optimistiske!:rolleyes:

BF:old

Enig, de er svært optimistiske. Jeg gav SAS en stemme for bra uttakstilbud, men ellers er det lite SAS vinner på. På den annen side, er AF/KL blitt langt dårligere, med kortere aktivitetsperiode og drastiske reduksjoner i opptjening. De kan rase neste år når effekten har vist seg.

Snakket akkurat med EB-medlemsservice (Se sak under tråden "med barn til Østen - Pappaperm 09" i reiseforumet). http://forum.scanair.no/showthread.php?t=41568&page=2

De hadde fått en intern mail idag, der det nå sto at oppgradering fra Y+ til C ville koste 30K poeng fra 01 mars. Personen jeg snakket med "glapp" også ut emd at det ville koste 50K fra Y til C.
Men vi gir oss vel ikke enda?!

Last edited:

Vi får bare presse på, men jeg har en snikende følelse av at når SAS tok vekk de nye poenggrensene etter at de ble vist første gang, var det et spill for galleriet. De ga oss et lite glimt av håp når de tilsynelatende raket kastanjene ut av ilden...
Men i virkeligheten er de urokkelige...
Too bad, men vi gir oss ikke. Vi sikter mot mange flere underskrifter og et skikkelig møte med SAS!

Triste greier!

Det er nå det gjelder å gå ut til folk vi kjenner for å få dem til å skrive under på oppropet! Og la oss få gjort det før det er for sent for SAS å snu!!

Stå på folkens!!!

BF:cool2

Frykter det er mange EBG-er som ikke vil oppfatte endringen før de står ved gaten 2. mars og har tenkt å oppgradere seg med poeng. Det var enten her eller på FlyerTalk at jeg leste om en fiffig idé med spredning av informasjonsflyers. Man lager et oppsett på en flyer med all info om de planlagte endringene, informerer om underskriftskampanjen, så kan folk printe ut og ta med seg noen kopier og plassere disse strategisk rundt omkring (SAS-lounger, setelommen/SAS Magasinet på SAS-flighter m.m). Da tror jeg denne kampanjen fort hadde fått luft under vingene :)

Jeg har dessverre ingen SAS-turer planlagt før i mars - Norwegian var nemlig 1700 kr billigere i økonomi(!) på tur/retur Bergen, men er vel andre som skal ut å fly.

Lurer på hvor populært det hadde blitt å delt ut flyers på et SAS fly? Kanskje man hadde blitt satt av???

BF:cool2

Lurer på hvor populært det hadde blitt å delt ut flyers på et SAS fly? Kanskje man hadde blitt satt av???

Var jo ikke snakk om å dele ut - selv om det hadde vært ekstremt effektivt å stå i gateomrdået med informasjonsflyers :)

Det er jo bare å "glemme" noen flyers i det man forlater loungen, eller bruke det som bokmerke når man leser SAS Magasinet, men ikke ta det med seg når man forlater flyet. Vi vet jo alle hvor dårlig renholdet er i både fly og lounger i disse kostnadskutt-tider, så sjansen er stor for at kunder - ikke ansatte - leser de først.

Jeg skal ut på flere SK flygninger de neste ukene, og kan helt opplagt glemme igjen noen flyers både ombord og i loungen på OSL. Da må bare noen ta ansvar for å lage en slik. Jeg har første SK flygning enten i kveld eller i morgen formiddag.

Foreslår å engasjere Stein Lillevolden i saken.. :p

Direktør for SAS Direkte, Dorothy Billett, beklager på det sterkeste problemene som har oppstått for folk som skulle bestille billett i dag

Genialt navn, da..

Back