SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Re: SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Vel, dette høres ut som spikeren i kisten for mitt EB-medlemsskap. Nå håper jeg bare at Tommy kan fikse en statusmatch med f. eks Lufthansa; EBG --> SEN - og jeg skifter på dagen.

For øvrig meget bra svar av deg, Tommy. Blir helt matt når jeg leser mailen fra hun direktøren. Er det rart SAS går til h******?

Jøss, det svaret hun gir deg, er jo fullt på høyde med det min kusine fikk fra en kar som ville kjøpe drøyt 1 mål sentrumsnær tomt av henne: "Nå skal vi se, småpike, om ikke jeg kanskje kan tilby deg en hel million for denne tomten"...... Jeg tror han har vondt i øret fortsatt! :)

Det gjelder i alle saker å kjenne den en snakker med. Å komme med slike fullstendig respektløse halvkvedete viser overfor personer som opplagt har stor greie på saken det er snakk om, kan kun fungere som å kaste bensin på en ulmende kvist!

Hjelpe meg hvor folk engasjerer seg i dette, er jo helt villt. Vi har da andre alternativer og ikke minst bonusfrie LCC'er med lave priser hele året right outside our doorsteps;)

Glimrende tilsvar, Tommy. Jeg er sjokkert over at noen fra utsiden må fortelle sjefen hvordan "butikken" bør drives og gi vedkommende en innføring i "butikkens" historie. Sier litt om sjefen og "butikken"... All honnør til deg :)

For 4 dager siden ble det slutt på min PPS-status hos SQ, om 12-14 mnd er det slutt på min EBG, og om noen dager skal jeg begynne å fylle på mitt M&M-kort. :)

-A

Veldig bra svar, Tommy!! Er helt enig at den offisielle uttalelsen fra EB ikke henger på greip og at det er sjokkerende at man viser slik arroganse overfor sine beste kunder. De tror tydeligvis at de er verdens navle og kan gjøre presis som de vil uten at det får konsekvenser!

Synes at vi skal begynne å se Scanair/Flyertalk som lobbyister, og med så mange EBG og EBP som du har på lista, bør det sandelig være nok til at du får et møte med Mats.

Det BU662 sier, vil være det samme som å si at man har gitt opp. Fortsetter man på den karusellen, kunne man bare lagt ned selskapet med en gang. Som Tommy sier er det synd at de ikke benytter EB som det geniale markedsverktøyet det kunne vært. SAS har en stort jobb med å skaffe engasjement hos sine kunder. Andre selskaper gjør gjerne undersøkelser på hvor lojale kundene er. Jeg vil tippe på at SAS knapt har 5% lojale kunder igjen etter dette. Og det må være et dramatisk fall i forhold til 5 år tilbake.

Håper LH også kommer til KRS med en rute snart, så bytter jeg også bonusprogram!

BF:cool2

Hjelpe meg hvor folk engasjerer seg i dette, er jo helt villt. Vi har da andre alternativer og ikke minst bonusfrie LCC'er med lave priser hele året right outside our doorsteps

Enkelte av oss har nok tidvis andre behov enn det LCCene kan tilby. For det andre så viser engasjementet at folk er interessert i SAS vel og ve.

Er dessuten ikke alle som har Ryanair utenfor døra (DY er i mine øyne ikke bonusfri!)

Tilbake til topic - SAS EB:
Da er det jo bare å stemme på den man liker: http://www.freddieawards.com/

Jeg glemte det, men som flere her så bøyerjeg meg i støvet for Tommy sin innsats her, og rister grundig på hodet over responsen han får. :)

-A

Jeg tror fortsatt at det kan være en idé å sette Aftenposten på saken. Dette kan være en fin sak i kjølvannet av milliardunderskuddet/"Core SAS" - den stadige nedgraderingen av bonusprogrammet passer dårlig sammen med selvskrytet og lovnadene om et bedre EuroBonus...

Jeg tror fortsatt at det kan være en idé å sette Aftenposten på saken. Dette kan være en fin sak i kjølvannet av milliardunderskuddet/"Core SAS" - den stadige nedgraderingen av bonusprogrammet passer dårlig sammen med selvskrytet og lovnadene om et bedre EuroBonus...

Naar vi er oppe i 200 EBGer, 300 signaturer og 1000 Fjasbokgruppemedlemmer, tar jeg kontakt med Mats og Ola og booker ett moete.

blir da selvsagt og klargjoere pressemelding til alle stoerre medier

Naar vi er oppe i 200 EBGer, 300 signaturer og 1000 Fjasbokgruppemedlemmer, tar jeg kontakt med Mats og Ola og booker ett moete.

blir da selvsagt og klargjoere pressemelding til alle stoerre medier

Flott! Sånn strategisk er pressemelding ofte en bommert sett i forhold til å gi saken ekslusivt, så jeg ville nok heller tatt kontakt med et konkret medium, f.eks. et bransjetidsskrift og en avis. Et oppslag i f.eks. Aftenposten vil gjerne generere oppslag nye steder, mens en pressemelding bare vil bli borte i den store sammenheng. Har mange kontakter i media, så bare gi beskjed om jeg kan bidra. SKal også videreformidle dette til EBGs i familien og i nettverket - og oppfordrer alle til å gjøre det samme.

Flott! Sånn strategisk er pressemelding ofte en bommert sett i forhold til å gi saken ekslusivt, så jeg ville nok heller tatt kontakt med et konkret medium, f.eks. et bransjetidsskrift og en avis. Et oppslag i f.eks. Aftenposten vil gjerne generere oppslag nye steder, mens en pressemelding bare vil bli borte i den store sammenheng. Har mange kontakter i media, så bare gi beskjed om jeg kan bidra. SKal også videreformidle dette til EBGs i familien og i nettverket - og oppfordrer alle til å gjøre det samme.

Pressesjef = flightdeck. Liker overhodet ikke slik oppmerksomhet, saa flott at du stepper opp

Paging TOS, vi trenger aa lage en presentasjon til Ola og Mats som med historie, sammenligning og forslag til hvordan ting burde utformes i fremtiden.

Vi e-postes!

PS! Har du innspill om ting som burde vaere med, post her eller send epost paa storsjefen@gmail.com

Jeg har en del gammelt av det vi FTere sin fokusgruppe presenterte i 06 (som sikkert gikk i boetta etter vi var dratt). Skal plukke det frem i kveld

...Eller det er pa tide at du innser at de kostnader som EB paförer SAS er ikke a ignorere...

I en tid da man ser hver eneste uke inn i kassa og stiller spörsmalet "hvor mye er det igjen" kan man ikke bli generöse med slike instrumenter. Först ma selskap tjener penger. Ellers ga man under med all luksus og verdens beste Bonus-system. Vel, mens da har man ogsa ingen nytte av kunde-loyaliteten.

Men Richard, den kostnaden programmet påfører SAS er kun knyttet til administrasjon. Det ser jo ikke ut til at SAS tenker å legge ned programmet, så dermed sparer de ikke de kostnadene de har med programmet. Det de derimot gjør er å fortsette å administrerer programmet samt å unngå å hente ut mulige gevinster et slikt program gir, og det er absolutt ingen tvil i min sjel om at slike programmer er verdifulle for selskapene som har dem (og som er en av grunnene til at jeg er skeptisk til slike programmer i markeder med litt skjør konkurransesituasjon).

Så mitt spørsmål til deg Richard er følgende: Hvis SAS fortsetter å ha Eurobonus, er det ikke da bedre å ha et slikt bonusprogram som faktisk virker etter hensikten (noe endringene i programmet definitivt ikke er med på å realisere)?

Paging TOS, vi trenger aa lage en presentasjon til Ola og Mats som med historie, sammenligning og forslag til hvordan ting burde utformes i fremtiden.

Jeg skal starte tankeprosessen... :)

Jeg har jo et litt schizofrent forhold til slike bonusprogrammer; på den ene siden er det et strekt og virksomt instrument for å kapre kunder (noe som er en fin ting om man f.eks. vil at et selskap skal overleve i konkurransen), men denne effekten kan også virke negativt i forhold til effektiv utnyttelse av ressurser i noen markeder (som f.eks. norsk innenriks....;)).

Jeg skal starte tankeprosessen... :)

Jeg har jo et litt schizofrent forhold til slike bonusprogrammer; på den ene siden er det et strekt og virksomt instrument for å kapre kunder (noe som er en fin ting om man f.eks. vil at et selskap skal overleve i konkurransen), men denne effekten kan også virke negativt i forhold til effektiv utnyttelse av ressurser i noen markeder (som f.eks. norsk innenriks....;)).

Finnes medisinering mot slikt. :p

Jeg sender over de gamle presentasjonene naar jeg kommer hjem

Back