SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Re: SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

[Ironi]Jeg er egentlig veldig fornøyd med prisøkningen. Sitter igjen med ca. 20.000 poeng etter SEA-turen, og tenkte at på evt. neste USA-tur, kunne jeg fly SAS, og oppgradere meg, og en kamerat til Extra en vei. Nå slipper jeg å ta turen via CPH eller ARN, og kan fly direkte med CO istedenfor[/Ironi]

For aa ta steget opp litt: La akkurat paa roeret etter en interessant samtale med Customer Experience direktoeren i CO.

Vi jobber med aa faa til en status match for alle SAS statusmedlemmer som oensker aa hoppe av Eurobonus. Siden CO er paa vei inn i Star, kan dette vaere ett alternativ.

Har du EBS, mottar du CO Silver den 16. juni som er gyldig til februar 2011.
Har du EBG, mottar du CO Platinum den 16. juni som er gyldig til februar 2011.

Det vil si at man faar en grace periode ut 2009 foer man begynner aa kvalifisere seg 1. januar til 31. desember 2010.

Som flere har paapekt, det er viktig at man kommer med en konkret trusel dersom SAS ikke er interessert i aa hoere paa kritikken man kommer med

Vil poste dette paa FLyertalk naar jeg har faatt all info paa e-post

Fint bilde av -900 griswinglet fra CO, ikke sant :P

Vi jobber med aa faa til en status match for alle SAS statusmedlemmer som oensker aa hoppe av Eurobonus. Siden CO er paa vei inn i Star, kan dette vaere ett alternativ.

Aj aj aj, nå begynner det å hjelpe. Bra jobba Tommy!!

For aa ta steget opp litt: La akkurat paa roeret etter en interessant samtale med Customer Experience direktoeren i CO.

Det vil si at man faar en grace periode ut 2009 foer man begynner aa kvalifisere seg 1. januar til 31. desember 2010.

Som flere har paapekt, det er viktig at man kommer med en konkret trusel dersom SAS ikke er interessert i aa hoere paa kritikken man kommer med

Godt tiltak !

Lurer litt på hva Wolfang og Mats syntes om et konverteringstilbud fra CO nå.....

Godt tiltak !

Lurer litt på hva Wolfang og Mats syntes om et konverteringstilbud fra CO nå.....

Helt normalt aa tilby match saa lenge man er ikke er i samme alliansen. Det skjer ikke foer 24. oktober

Hvis SAS nå velger å kjøre gjennom denne saken, så sier det meg at de bryr seg katten om å ta vare på sine faste kunder. De spekulerer muligens i at folk ikke orker å bytte program, og derfor fortsetter å bli værende.

En slik aksjon som dette, gitt at antallet blir stort nok, bør gi noen signaler om at et ganske så stort antall av deres elitekunder faktisk bryr seg om dette, og reagerer negativt på dette. Kanskje kan dette derfor være med på å få SAS til å endre mening. Jmf. kampanjen mot United sine endringer i sine gebyrer i fjor høst.

Hvis SAS virkelig kjører dette i gjennom likevel, så mister de i hvert fall meg som kunde. Jeg vil nok kanskje fortsette å kjøpe billetter innenlands hos de, men det er i så fall mest av mangel på alternativer.

SAS har innsett at kunder er kravstore, og skal fraktes hit og dit. Uten kundene slipper SAS å fly, og kan spare på drivstoff og crew.

Jeg har 7500 EB poeng igjen nå, om et års tid er det en bonusreise bare med det jeg tjener på Diners. All annen opptjening skjer fra nå av hos Diamond club. Og da flyr man ikke SAS (25%) men LH (min 50%), eller US (100%) når man skal vestover! Synd, for jeg liker SAS, men nå har det gått for langt!

Skrevet fra diners-lounge på ARN;-) To SAS bonusflighter før jeg er i TRD, og 12000 poeng er oppbrukt

Jeg har sendt noen mailer til journalister i VG, Dagbladet, DinSide, Aftenposten...kanskje de kan ta det opp og skrive litt om det så blir det iallefall allmenn kjent

Flott at gruppen ble opprettet!

Men lag gjerne en punktliste/oppsummering øverst med de fem viktigste punktene for hvorfor EB har blitt et dårligere program. Teksten blir for lang for mange potensielt nye medlemmer.

Flott at gruppen ble opprettet!

Men lag gjerne en punktliste/oppsummering øverst med de fem viktigste punktene for hvorfor EB har blitt et dårligere program. Teksten blir for lang for mange potensielt nye medlemmer.

Flott!

Post listen her saa skal jeg oppdatere!

Jeg må bare nevne at for første gang på veldig lenge hos SK ble det på flighten fra CDG til CPH annonsert diverse om EB over PA - "og best av alt - det er gratis" - hvorpå det gikk en flight attendant rundt og delte ut innmeldingsskjemaer. Kan ikke huske sist jeg har opplevd det hos SAS - men så har jeg også fløyet mest korte ruter med SK i det siste...

Merker de frafallet allerede? ;)

Dette høres vel mest spennende ut for de som bor i US / har mye av reisemønsteret den veien.
Jeg flyr derimot masse OSL-CPH og OSL-STO, med enkelte turer andre steder i Europa/IC

Tipper det beste for meg er om LH kjøper SK umiddelbart og konverterer mitt EBG til SEn eller no.......... faen

Jeg må bare nevne at for første gang på veldig lenge hos SK ble det på flighten fra CDG til CPH annonsert diverse om EB over PA - "og best av alt - det er gratis" - hvorpå det gikk en flight attendant rundt og delte ut innmeldingsskjemaer. Kan ikke huske sist jeg har opplevd det hos SAS - men så har jeg også fløyet mest korte ruter med SK i det siste...

Merker de frafallet allerede? ;)

Da jeg reiste LHR-OSL på søndag, fikk vi også god informasjon om SAS EuroBonus på høyttaleren idet vi landet. Besetningen oppfordret de som ikke var medlem av EuroBonus om å registrere seg hos ankomstservice slik at poengene for dagens flight ble registrert. Man ville da få 1000 ekstra poeng ved innmelding. Og så vidt jeg så var det flere som gjorde dette. Uavhengig av kvaliteten på programmet, er dette en fin måte å bruke det mer aktivt. EuroBonus har i altfor stor grad vært et "tillegg", og ikke et produkt man har frontet som en av hovedfordelene til selskapet.

Jeg synes det artigste var minner om "gamle-dagers" "kaffe, te?" i det flight attendanten gikk nedover aislen og annonserte "Eurobonus? Eurobonus?" som han gikk. De samlet også inn ferdig utfylte skjemaer før landing. Jeg har opplevd dette på andre selskaper, men "hyggelig" at SAS også forsøker NOE. Vet ikke om dette er opp til purser/cabin crewet totalt sett om de skal gjøre dette? Burde jo gå fint på ruter på ca to timer å få det inn en gang i blandt, og virket faktisk som mange i går var interessert og fylte ut skjemaet. Nå skal det nevnes at jeg også synes det er en smule "krise" at SK ikke klarte å ha mer enn fire pax foran gardinen på A321 på CDG-CPH i går, som burde være en relativt sterk business rute om jeg skulle gjettet...

Ingen som sa noe hos SAS TRD-ARN fredag, eller ARN-OSL på mandag når jeg var ute nå... Tror nok det må være en "london-satsning".

Hvis folk flest som ikke er EB-medlem allerede hadde vist hvor lite poeng man normalt sett får så tror jeg få ville tatt seg bryet med å lete frem en penn og bruke tid på å fylle ut skjemaet. En gratistur innen Norden/til de baltiske stater blir vel nå 15000 poeng. Det krever 25 t/r om man reiser i de bookingklasser veldig mange av oss reiser i (på reiser til f.eks. London), og hvem reiser på minimum 5 slike turer i året og som ikke har bonuskort allerede, eller 50 t/r for å kunne få en gratistur til f.eks. London. En av mine kollegaer har ved flere anledninger, når han ved innsjekk blir spurt om å registrerer kortet, at det ikke er bryet verdt å hente det fram for 300 lusne poeng til f.eks. London....:)

Good luck, SAS, sier nå jeg....

Det er flere triks i "bonuskortspillet" enn i Ludo ser det ut som, for de som vil lese mer om status match kom jeg over denne: http://www.flyertalk.com/forum/milesbuzz/9558-status-match-master-thread.html

EDIT: Tommy (eller andre), er det slik at de bare matcher status for nye medlemmer eller gjør de det fro folk som har hatt kort en stund?

Last edited:
Back