SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Re: SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Flott med bekreftede oppgraderinger! Etter min mening et meget bra tilskudd til EB!

Men, at klassene G, N, R, X, I, P ikke er inkludert gjør det litt kronglete og ørlite mindre verdifullt. Man må være påpasselig ved booking; det burde nesten stått i sammendraget ved bestilling om det var en oppgraderbar pris/klasse, kanskje med en link til ovennevnte side, så hadde enda flere faktisk blitt klar over muligheten, som igjen på sikt kunne gitt enda flere EB kunder...?

Det er bare G-klassen (gruppe) som ikke går an å få bekreftet oppgradert, men som kan oppgraderes standby på flyplassen. Alle andre er non-revenue klasser.

Gir bekreftet oppgradering til c klasse tilgang til lounge?

Men, at klassene G, N, R, X, I, P ikke er inkludert gjør det litt kronglete og ørlite mindre verdifullt. Man må være påpasselig ved booking; det burde nesten stått i sammendraget ved bestilling om det var en oppgraderbar pris/klasse, kanskje med en link til ovennevnte side, så hadde enda flere faktisk blitt klar over muligheten, som igjen på sikt kunne gitt enda flere EB kunder...?

Det er akurat det samme idag. X, I og P er bonusbilletter, N og R er ID/non-revenue og G er gruppereiser ;)

Det er akurat det samme idag. X, I og P er bonusbilletter, N og R er ID/non-revenue og G er gruppereiser ;)

Jammen da så! :)

rather than being limited to upgrading from just a few fares, makes it more easy to understand doesn't it?

Da kan det vel ikke være - for sammenhengens skyld - språklig utmerket å henvise til at man ved standby ikke er limited to upgrading from just a few fares.

10 000 til Economy extra var definitivt bransjens beste, men mulighet til bekreftet oppgradering gjør at dette fremdeles er et bra tilbud. 40000 til C er greit på de lengste rutene, men litt for mye for meg på NYC ruten.

Er det noen som vet om oppgradering tar av samme varelager som bonusreiser?

Da kan det vel ikke være - for sammenhengens skyld - språklig utmerket å henvise til at man ved standby ikke er limited to upgrading from just a few fares.

Det er en gammel tekst, som refererte til tidligere bekreftet oppgradering som var mye mer begrenset. Man burde muligvis endret den.

Dette er jo en fantastisk forbedring!
Forutsatt at det fungerer, og med SAS IT bak spakene burde man kanskje ha forventet følgende feilmelding:

"Your ticket number does not start with 117"

...når man forsøker å oppgradere en billett booket på www.sas.no på 117-billettnummer :rolleyes:

Så ikke billetter kjøpt på wf.no. Ikke bra.....

Med tilgangen Sas harpå bonusreiser i y og c over dammen synes jeg ikke dette er noen forbedring. I 90% av tilfellene vil en ende opp med å oppgradere på standby til en mye dyrere pris. Om det faktisk blir mulig å få bekreftet oppgradering på forhånd er iallfall m til y for 15 000 en god pris.

Har gjort en booking til EWR fra en konto, C ene veien, Y tilbake. Kan jeg bruke poeng fra en annen konto til å oppgradere til Y+ på tilbakeveien? Tenker da på å fikse det, siden EB billetter kan endres frem til reisen. Har poengene tilgjengelig på samboeren sin konto. Eller må alt gjøres fra en og samme konto?

Med tilgangen Sas harpå bonusreiser i y og c over dammen synes jeg ikke dette er noen forbedring. I 90% av tilfellene vil en ende opp med å oppgradere på standby til en mye dyrere pris. Om det faktisk blir mulig å få bekreftet oppgradering på forhånd er iallfall m til y for 15 000 en god pris.
Legg til at confirmed upgrade kun tilbys fra 30 dager før avreise, så har man større sjanse til å vinne i Viking Lotto enn å stikke av med en upgrade til C.

Legg til at confirmed upgrade kun tilbys fra 30 dager før avreise, så har man større sjanse til å vinne i Viking Lotto enn å stikke av med en upgrade til C.

Men da forutsetter du at disse bekreftede oppgraderingene tas fra eventuelt tilgjengelige bonusseter? I så tilfelle, ja, da blir det neppe mange som får igjennom en slik oppgradering.

Siste nytt:
SAS' definisjon av "Confirmed" er nok rimelig forskjellige fra de fleste andres. Det viser seg nemlig at når man bestiller en slik bekreftet oppgradering på SAS' nettsider, får man beskjed om at man ikke mottar en eventuell bekreftelse før ca 24 timer før avreise (man kan altså få avslag). Det er med andre ord ikke mulig å få en bekreftet oppgradering ved bestilling (eller 30 dager før avreise) som tidligere antatt.

Denne endringen virker med andre ord mer som tåkelegging av prisstigningen for poengoppgradering, enn en faktisk forbedring for EB-medlemmer. Forbedringen er i alle tilfeller minimal, da man uansett blir stående i beslutningsvakuumet mellom Optiontown, poengoppgradering eller statusoppgradering - ingen av delene som kan bekreftes i god tid før avreise.

Tolker det heller slik at noen i SAS aktivt går inn å sjekket tilgjengelighet osv. Slik at det ikke trenger å være awardseter tilgjengelig for at en oppgradering skal gå gjennom...

Tolker det heller slik at noen i SAS aktivt går inn å sjekket tilgjengelighet osv. Slik at det ikke trenger å være awardseter tilgjengelig for at en oppgradering skal gå gjennom...
Skeptisk...

sas.no said:
Please note that this is just a request for upgrade. Points will only be debited your account ca 24 hours prior to departure if your upgrade is accomodated.

Synes det fremstår som ganske klart at dette kun er ment som et supplement til Optiontown, men dersom noen har fått bekreftet en poengoppgradering 20+ dager før avreise, så innrømmer jeg gjerne at jeg tar feil.

Dette stemmer visst og man blir isfåfall bekreftet i bookingklasse I (biz) eller P (extra). Når det gjøres er nok helt avhengig av forventet load, men trolig 48-24 timer før avgang. Uansett en forbedring siden man slipper standby på flyplassen hvis requesten bekreftes.

Skal til New York i Mai og reiser økonomi, men tenkte å bruke poeng til å oppgradere til Økonomi ekstra. Er det nå mulig å gjøre dette med en confirmed upgrade eller kan det kun gjøres standby.
Når jeg prøvde på nettsidene til SAS, så får jeg kun opp business class som alternativ upgrade.

Back