SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Re: SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

"SAS har beslutat att skjuta upp införandet av nya priser för uppgradering vid gate med EuroBonus poäng.
Vi har lyssnat på våra kunder och tagit till oss deras synpunkter. Vi gör därför en ny värdering av nivån på prisjusteringen."

Er det andre eller tredje gang de snur? Kan vi tro de mener det denne gangen?

BF:71:

Jeg er ganske sikker paa at naavaerende struktur vil beholdes en god tid fremover

Dette er virkelig velfortjent til alle dere som har jobbet mot dette, her er det blitt gjort en god jobb opp mot SAS. Jeg trodde ikke de hadde snudd.

Fantastisk dette ! Gjort en kjempejobb her forumets Frequent Flyer-leksikon (Tommy777) :) og de andre som er stått i spissen for dette :nor

Det er som jeg alltid har sagt: Engasjement kaster av seg!

Uten kunder - er det heller ikke noe SAS. Gratulerer til oss alle som på ulike måter har bidratt til dette!

Vi vant muligens slaget, men krigen er langt i fra over.

Sakset fra e24.no (http://e24.no/naeringsliv/article2919962.ece)
- Vi vil titte på hvordan markedet ser ut her. En justering av poengene vil det nok bli, men vi må nå se på om den justeringen vi kom frem til var riktig, sier Manzi.

Her ligger det i kortene at det blir en økning. Tipper de nøyer seg med å legge på 10.000 over hele fjøla. 25%-regelen forblir selvsagt uendret. Det er ikke til å komme utenom at SAS ønsker en økning i satsene for å kompensere for alle bonuspoenge som nå deles ut over en lav sko på svensk innenriks. At nordmenn ikke får ta del i denne gleden, er nok av mindre betydning.

Det må jeg jaggu meg si... Det hadde jeg aldri i livet trodd skulle skje. 25% regelen kan jeg på den andre siden forstå på de aller billigste billettene, men den er på altfor mange billettklasser. Så å fått redusert antall klasser litt ville brått kunne få meg til å revurdere BA-flørten min allikevel.

Jaja, hva skal de med noen skarve norske kunder, når de tross alt selger helt villt med billetter i Sverige. Nei, jeg skjønner godt at dette må økes, slik at det ikke blir så fullt av bonuspoengreiser i flyene som de har nå. Det er jo tross alt knapt plass til betalene kunder for tiden!

Jaja, hva skal de med noen skarve norske kunder, når de tross alt selger helt villt med billetter i Sverige. Nei, jeg skjønner godt at dette må økes, slik at det ikke blir så fullt av bonuspoengreiser i flyene som de har nå. Det er jo tross alt knapt plass til betalene kunder for tiden!

Ja, og i Sverige går jo alt så bra:-P SAS norge er en helt uvestentlig del av SAS om ikke gjøre noe riktig, gir bort kaffe, og tjener penger i nedgangstider, sånt kan man ikke gjøre.

SNUOPERASJON FRA SAS ETTER E24-ARTIKKEL: :lol:

Scumbags! Det var ikke den tilbakemeldingen jeg fikk fra Eurobonus. De sa at de ville beholde dette nivået en lengre tid fremover.

Jeg sender en e-post til dem nå der jeg ber om å få komme å hjelpe dem finne frem til en løsning

Det som i alle fall er åpenbart er at SAS nå må se hele programmet i sammenheng og ta en gjennomgang av programmet i sin helhet, og ikke bare gjøre masse tilfeldige justeringer...

Da har jeg bedt om å få komme til Stockholm for å presentere vårt syn. Venter på svar

EB-opplegget til SAS begynner jo å minne om skattepolitikk i mindretallsregjeringer. Man lager et forslag, oj - det var ikke populært, så endrer man det, lapper litt her, justerer litt der, så må man passe på ditt og datt med noen nye binders og litt ståltråd og vips sitter man med noe ingen skjønner noe av og som tjener null hensikt og blir dårligere enn alt annet.

Jeg har ikke engasjert meg så veldig i dette, siden 25%-regelen uansett gjør EB lite relevant med mitt reisemønster, men det som kanskje sjokkerer meg mest av alt er at de mener det er naturlig å skru opp prisene, fordi «alle andre priser justeres jo fra tid til annet». Det har jo på ingen måte skjedd noen økning i opptjening, da blir det jo bare en reduksjon av poengenes verdi når man justerer opp prisen for uttak...

Dette blir noe forenklet, men likevel...: En årsak til denne poengøkningen må vel være at SAS opplever at de selger for få Business Class-billetter, og at det totalt sett er for mange som oppgraderer. Folk har opplevd at det er lett å oppgradere - og dermed unngår de å bestille Business Class-billett og heller bestiller billett i en lavere klasse.

Back