Re: Utfasing av SAS A340
Reservedeler?Hva gjør SAS med interiøret - det er jo relativt nytt?
Reservedeler?Hva gjør SAS med interiøret - det er jo relativt nytt?
Du har helt rett. Når jeg nå ser på lsita mi (som dog ikke er av helt fersk dato) står RKF med ut av trafikk 1/3. Klarer ikke lenger å huske alt dette i hodet ..![]()
Airbus A340 -313 413 LN-RKF SAS ferried 11mar20 CPH-CDT, for partout & scrap ex SE-REA
Jeg tipper at SAS angrer de luxe på nå på at de har beholdt så mange A340 så lenge. Wuhan-viruset stopper jo all fjerne-østen trafikk i lange tider.
Jeg tipper at SAS angrer de luxe på nå på at de har beholdt så mange A340 så lenge. Wuhan-viruset stopper jo all fjerne-østen trafikk i lange tider.
Jepp, men i følge en tidligere post her så var uansett OY-KBC planlagt sendt til huggern før påske uansett, så tipper begge disse maskinene er ferdig for SAS.Alle SAS sine A340 vil bli parkert nå.
Det er også en 737 på vei fra Stockholm SE-RER. Hente crew hjem igjen eller blir den parkert også? 19 år gammel og uten winglets.
https://www.flightradar24.com/SAS9247/243a4761
Two SAS A340 (OY-KBC and LN-RKG) are en route to Castellon in Spain for storage or scraing. LN-RKF was ferried to Castellon one week ago.
Maskinen går videre fra CDT til MLA nå...Denne henter hjem crew.
Den må du forklare litt nærmere. Den situasjonen oppsto jo for bare et par måneder siden. A350 er jo erstatter for A340, så SAS kan jo ikke kvitte seg med fly før erstatteren er på plass. Det er jo også viktig, for alle flyselskaper, å ha kapasiteten klar når alt dette roer seg og trafikken tar seg opp igjen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.