SAS og utfasingen av 737-800

Re: SAS og utfasingen av 737-700

De 5 73G'ene blir 'inntil videre' - ihvertfall til over neste sommer.

-800'ene skal til Jet2 og de forsvinner snart. RRF ser ut til på være først, mulgens før jul.

Har det ändrats sen ditt tidigare inlägg?

Høres ut som at det stemmer ... RRH skal først ut, planlagt i begynnelsen av november.

LN-RRH har dessutom inte varit i trafik sen den 31 oktober.

I skrivende stund på vei fra Anchorage til Cincinatti i DHL-bemaling.

Foto Dustin Madden, Anchorage

9173b584b3bdb5c88b573719e898c346.jpg

Hmm. Det betyr at det blir flybytte for min flight til ZRH i midten av april. Den var satt opp med 737-800 på billetten min.

Det blir vel rett å si at en epoke er over i SAS og da særlig på norsk produksjon når den siste 738en nå er parkert. Siste tur for min del ble med LN-RRE tilbake i juni, litt irritert over meg selv over å ikke ha vært mer bevist når jeg har booket flighter i det siste for en siste tur.

Jeg er vel neppe alene om å ha SAS sine 800 maskiner på topp når det kommer til hvilken flytype man har flest turer med og for min egen del da i særdeleshet med SK277 som jeg ser at LN-RRG artig nok tok seg av på fredag. Vel blåst.

Det blir vel rett å si at en epoke er over i SAS og da særlig på norsk produksjon når den siste 738en nå er parkert. Siste tur for min del ble med LN-RRE tilbake i juni, litt irritert over meg selv over å ikke ha vært mer bevist når jeg har booket flighter i det siste for en siste tur.

Jeg er vel neppe alene om å ha SAS sine 800 maskiner på topp når det kommer til hvilken flytype man har flest turer med og for min egen del da i særdeleshet med SK277 som jeg ser at LN-RRG artig nok tok seg av på fredag. Vel blåst.

Det kan jeg bare skrive under på. I en periode var 737NG en spesialitet for meg, en kjenning på en måte. Den trygge følelsen av å komme seg fram med noe man kjenner og har tillitt til. Når jeg måtte finne på å fly med SAS igjen blir det rart å skulle sitte på en mer «urbanista».

Det ble 135 turer med 36 i cockpit. LNRRF ble mest reist med, og siste ble noe så uspennende som LNRGB i 2019… :€

Noen form for avskjedsflygning for 737-flåten er vel noe man kan se langt etter i disse tider. Da får man heller tenke at det hele ble forskuttert med SK600.

Ka som e greien når en kan fly flytypen hjå både Ryanair, Norwegian og Flyr hver dag i uken i uoverskuelig fremtid? :colgate:

Ka som e greien når en kan fly flytypen hjå både Ryanair, Norwegian og Flyr hver dag i uken i uoverskuelig fremtid? :colgate:

Er vel egentlig ikke noe "big deal" bortsett fra noen av oss som er litt mer enn gjennomsnittet opptatt av fly :)

Selv jeg som ikke er SAS-fanatiker synes dette er trist og vemodig på et vis. Den har liksom alltid vært et fast skue på norske flyplasser, en arbeidshest og et godt egnet fly. Og litt spesielt er det jo og at mange av de ikke fikk winglets, som vel eneste 738-operatør i verden.

Det er en epoke som er over, og heldigvis er noen -700 maskiner igjen en liten stund til.

Tja det er vel noe med følelsesmennesket. Jeg merker at oddsen for å velge rødnese har steget alene pga 737-800 på OSL-TOS… :)

Back