SAS og utfasingen av 737-800

LN-RPR er omregistrert N707HP og ankom i dag Tianjin - sannsynligvis for konvertering.

Her skutt i går i Anchorage av Rylee Hope.

148589178_1341738779503515_9017854228523938399_n.jpg
 
LN-RCZ , nå N763PB, følger nok snart etter. Den står oppført med samme eier, Spectre Air Capital .
 
Last edited:
Undrar om det är ren uppställning? Ytterligare två -800 befinner sig nämligen i Stockholm sen en tid tillbaka.
LN-RRE kom till ARN redan den 30 december efter några veckors service i Norwich och LN-RRK finns på Arlanda sen den 27 januari.
Kanske förberedelser inför utrangering?
 
Litt overraskende men, LN-RGC og -RGD som er kun 8 år, er nå på vei til ASL Airlines Ireland go vil bli ombygd til fraktfly. Det er veldig tidlig for en Boeing 737 å bli konvertert til fraktmaskin, men er jo ikke noen overraskelse i disse dager da det ikke «trengs» pax-fly, men er stor mangel på fraktfly. I gjengjeld vil flyene kunne fly i mange år som fraktfly.

Boeing 737 -86N 41257 4321 N476TN ASL Airlines Belgium ferried 02-03mar21 MUC-OVB-TNA, all white, for freighter conversion ex LN-RGC
 
Hvis Planespotters.net er oppdatert, så ser det ut som SAS har bare 6 stk 737-800 igjen i vanlig trafikk, mens resten er satt på bakken og på vei ut!
 
Parkert betyr ikke nødvendigvis på vei ut. Godt mulig at flere av disse skal tilbake når trafikken tar seg opp.
 
Det ser ut som det går andre veien. Ytterligere et nytt fly parkert nå.

Om du hämtar informationen över parkerade maskiner från planespotters, så var medveten om att den sajten redovisar maskiner som parkerade, oavsett skäl efter ungefär 6-7 dagar.
Och det behöver ju inte betyda att maskinen faktiskt är långtidsparkerad eller avställd och på väg att utrangeras.
 
Back
Top