Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
EI-SIB har lämnat Stavanger. Nu verkar EI-SIG vara näst på tur för installation?![]()
EI-SIB har lämnat Stavanger. Nu verkar EI-SIG vara näst på tur för installation?![]()
Jeg tror de gjør flere ting en å bare instalerre Starlink i Stavanger (SVG).
Har de ikke verksted der for å utføre reparasjoner på fly eller?
Kan du lage en liste over de flyene som har vært i Stavanger fra og med fredag 27. mars.
Og hvis noen her på forumet kan bekrefte at det er Starlink internett på et av de flyene, da har du rett.
SE-ROE. Testet 4/4. Virker super.SAS fly som har fått Starlink installert, og har bltt testet.
#01 - SE-ROM A320neo (7 år)
#02 - LN-RGN A320neo (9 år)
#03 - SE-ROP A320neo (7 år) - Testet og virker veldig bra
#04 - SE-ROX A320neo (6 år)
#05 - SE-RZY A320neo (2 år)
#06 - SE-ROT A320neo (6 år)
#07 - SE-DOX A320neo (9 år)
#08 - SE-ROK A320neo (6 år)
#09 - SE-ROE A320neo (8 år)
#10 - SE-ROC A320neo (8 år) - Testet og det virker
#11 - SE-RON A320neo (7 år)
#12 - SE-ROA A320neo (8 år)
#13 - SE-ROZ A320neo (6 år) - Testet og virker veldig bra
Så spørsmålet er:
Hvordan klarer vi å skille på de flyene som får Starlink i Stavanger (SVG) og de som bare er der over natt eller gjør noe annet i SVG ?
Så lenge SAS ikke sier noe, er vel bare den beste strategien å skrive opp alle maskinene som har hatt et lenger stopp i SVG og få folk til fortløpende å rapportere om det er Starlink, gammel løsning eller intet nett når vi flyr med maskinene.Jeg tror at de har startet opp igjen denne uken. Og så er målet å få tatt 3 fly pr. uke (og kanskje økt til 4 fly i uken en gang i fremtiden).
Så spørsmålet er:
Hvordan klarer vi å skille på de flyene som får Starlink i Stavanger (SVG) og de som bare er der over natt eller gjør noe annet i SVG ?
Jeg tror at de har startet opp igjen denne uken. Og så er målet å få tatt 3 fly pr. uke (og kanskje økt til 4 fly i uken en gang i fremtiden).
Så spørsmålet er:
Det finns ett mönster i det (på maskiner som byter utrustning från gamla till nya). Maskinen landar sent i stavanger runt 23.00. Sedan står maskinen hela nästkommande dag. Morgonen efter går maskinen åter i trafik.
Mange fler enn 10 som har Viasat. Hele SE-ROx serien mer eller mindre, SE-RUB-F, LN-RG serien, mange EI fly ogsåJeg tror det du sier stemmer nok. Men det er vel bare ca. 10 stk. A320 maskiner som har gammelt internett.
Då är EI-SIC i Stavanger![]()
Jeg tror det du sier stemmer nok. Men det er vel bare ca. 10 stk. A320 maskiner som har gammelt internett.
Ok, da begynner vi å lage liste fra 8 april (eventuelt 7 april).
Jeg har noenlunde kontroll på de som har fått Starlink før påske.
Mandag var en rød dag i Norge så jeg tror ikke EI-SIC har fått det.
Det är över 40 stycken A320Neo som har/hade gamla wifi utrustningen![]()
Man kan jobba röda dagar med![]()
Selvfølgelig er det lov å jobbe i Norge på "røde dager" for flyteknikkere. De får 100% tillegg i lønn på helligdager.Det er ikke lov i Norge, men det er lov i Sverige![]()
Selvfølgelig er det lov å jobbe i Norge på "røde dager" for flyteknikkere. De får 100% tillegg i lønn på helligdager.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.