SAS og Lufthansa Technick udvider samarbeidet

sk931

ScanFlyer Rusty
SAS og Lufthansa Technick i HAM udvider samarbejdet:
SAS und Lufthansa Technik erweitern Zusammenarbeit um mehr als 150 C-Checks
- Betreuung der Flotten Boeing 737NG und Airbus A320 - Über 100 Flugzeuge zusätzlich im Überholungsnetzwerk
Mere her:
SAS Scandinavian Airlines und die Lufthansa Technik AG bauen ihre langjährige enge Partnerschaft weiter aus. Ab sofort übernimmt der Hamburger Instandhaltungsbetrieb für die renommierte nordeuropäische Airline bis Ende 2018 mehr als 150 C-Checks der Flotten Boeing 737NG und Airbus A320-Familie. Damit kommen über 100 Flugzeuge neu in das internationale Überholungsnetzwerk der Lufthansa Technik, wo bereits C-Checks für die Airbus A330/340-Flotte der SAS bei Lufthansa Technik Malta durchgeführt werden. Ausgeführt werden die Checks für Boeing 737NG und A320 vor allem bei Shannon Aerospace, dem irischen Überholungsbetrieb der Lufthansa Technik Gruppe, sowie Lufthansa Technik Sofia.

SAS und Lufthansa Technik arbeiten bereits in vielen Bereichen erfolgreich zusammen. So betreut Lufthansa Technik beispielsweise alle Komponenten der gesamten Flotte der Scandinavian Airlines. Dazu haben sich Airline und Instandhalter im Bereich IT eng miteinander vernetzt. Im Rahmen der neuen Vereinbarung wird jetzt unter anderem das Know how der Werkstätten und des Engineerings der Flugzeugüberholung in die Zusammenarbeit einbezogen, um Liegezeiten, Abläufe und Logistik gemeinsam weiter zu optimieren.

Knut Dissen, Vice President der SAS Technical Operations sagt: "SAS freut sich darüber, die schon heute enge Partnerschaft mit Lufthansa Technik weiter auszubauen und jetzt mit den Boeing 737NG- und Airbus A320-Kurzstreckenflotten das Rückgrat unseres Flugbetriebs einzubeziehen. Wir versprechen uns für beide Seiten einen hocheffizienten und kostenoptimierten Betrieb."

August Wilhelm Henningsen, Vorsitzender des Vorstands der Lufthansa Technik: "SAS und Lufthansa Technik haben bereits in der bisherigen Partnerschaft große Erfolge im Bereich der Komponentenversorgung erreichen können. Darauf sind wir stolz. Wir haben jetzt die gemeinsame Basis, weitere Potenziale zu erschließen."

Lufthansa Technik AG
Hilsen Ole

Last edited by a moderator:
Re: SAS og Lufthansa Technick udvider

Hmm, dersom man outsourcer alle C-Checks til LH Technik, sa spörer jeg meg hva skjer da med de tekniske aktivitaeter ved OSL, ARN og CPH ???

Det er jo et beklagelig faktum at de Skandinaviske høykostland fortsetter å eksportere produksjonsarbeidsplassene til land med lavere kostnader.
Ikke mye å gjøre med det i et globalt marked som vi alle er en del av.
På sikt kan jo det bli et problem fordi alle land er avhengig av å ha produksjonsarbeidsplasser i alle bransjer i et visst omfang for at velferdstaten kan ivaretaes.
Vi kan ikke alle selge iskrem til hverandre.

Re: SAS og Lufthansa Technick udvider

Hmm, dersom man outsourcer alle C-Checks til LH Technik, sa spörer jeg meg hva skjer da med de tekniske aktivitaeter ved OSL, ARN og CPH ???

SAS Teknisk sluttet med C-checks i egen regi for flere år siden.
C-checks har siden det blitt utført hos Shannon Aerospace og endel andre baser i Europa.

Idag hørte jeg på TV at flere danske virksomheder henter outsourcede dele hjem til Danmark, fordi de erfarer at kvalitet og effektivitet ikke står mål med det outsourcede..
Hvilket i bund og grund vil sige, at visse ting er det mere end skidt ting at outsource..
Det outsourcede produkt er ofte både dårligere og forsinket....
Hele problematiken gik på "lavpris lande" og dem vil jeg ikke sætte navn på
Hilsen Ole

.............. at visse ting er det mere end skidt ting at outsource..
Hilsen Ole

Etter det jeg hører er SAS 'i det store og hele' godt fornøyd med kvaliteten på de C-checker de outsourcer. Andre kan selvsagt ha annen erfaring.

Idag hørte jeg på TV at flere danske virksomheder henter outsourcede dele hjem til Danmark, fordi de erfarer at kvalitet og effektivitet ikke står mål med det outsourcede..
Hvilket i bund og grund vil sige, at visse ting er det mere end skidt ting at outsource..
Hilsen Ole
Det kan være så mangt, men bransjer som flytter hjem igjen er ofte de som har kunder som krever leveranse av produkter i går og at man kan endre/justere produktet underveis og evt ta det tilbake for en modifikasjon. Da er man avhengig av lokal produksjon og/eller rask transport. Kvaliteten har vel heller ikke vært blant de beste, men dette er nok også en del misforståelser pga hva en skriver og hva man oppfatter.

Om flybransjen får dårlig kvalitet, renner penga fort ut av kassa. Men foreløpig så er vel kvaliteten på checks rundt i Europa bra?

I fare for å bli noe "stereotypisk", men tyskerne er jo ikke akkurat kjent for slurv og dårlig utført arbeide...:p

I dette tilfellet er det vel ikke snakk om tysk teknikk, og presisjon, men heller Shannon Airspace, med nytt navn, same s..., new wrapping. Det som er saken er at mens Mr Kjos får så hatten passer, og norske SAS piloter plutselig over natten er blitt sosialister alle mann, og vi gleder oss til å se de i 1Mai tog hånd i hånd med kabinbesetningen, har den totale utflagging av Statselskapets tekniske arbeidsplasser gått totalt uten noen som helst indignerte skremsels propaganda utspill om flysikkerhet, eller manglende sådan...
Merkelig at visse arbeidsplasser er utrolig viktige, mens andre ikke spiller noen rolle, så lenge kvaliteten er ok??

<mod>
Da har vi klippet og ryddet litt. Tre kjappe regler, som er gamle og velbrukt:

a) har man ikke noe konstruktivt å komme med så lar man vær å poste.

b) report-knappen er måten å få ryddet ting.

c) dette er ikke en tråd i arbeidsforumet, så da begrenser vi oss til hva som er tillatt.

-A
</mod>

Back