Jeg håper du kan underbygge disse tankene litt mere, for meg er dette et meget interessant emne, både profesjonelt (jeg jobber med Data Visualisring og har flere flyselskap som kunder) og som hobby. Jeg ser ikke noe som underbygger dine tanker, snarere tvert om viser tallene (offentlig tilgjengelig fra flyplassene og data.gov) trender i motsatt retning.
Legacy selskaper er vel nærmest borte, de har også utviklet seg og er i dag effektive nettverks selskaper - allianser. At de ikke skjønner hvordan markedene utvikler seg er bare oppspinn, de sitter å analysere i sanntid alle avganger, klasser, markeder (jeg leverer løsningen som gjør dette mulig) og en av kundene våre analyserer alle inntekter og utgifter på hver eneste avgang (og noe overraskende er hvor stor forskjell det er mellom flyindividene).
Med verktøy som M.I.D.T. (Utviklet av Lufthansa) kan de også hva konkurransen har solgt de kommende 3 måneder.
Low Cost Long Haul tjener selv i svært gode markeder som Nord Atlanteren ennå ikke penger, mens Nettverk Selskapene utvider og selv med priser på over USD 10.000 tur retur fra Seattle til Europa er Lufthansa Business Class ofte utsolgt og oversolgt.