Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Her lærte jeg noe nytt som måtte Googles for å vite mer. Fikk ikke så mange treff. Stemmer det at m.i.d.t. og NetLine det samme?

Last edited:

Jeg håper du kan underbygge disse tankene litt mere, for meg er dette et meget interessant emne, både profesjonelt (jeg jobber med Data Visualisring og har flere flyselskap som kunder) og som hobby. Jeg ser ikke noe som underbygger dine tanker, snarere tvert om viser tallene (offentlig tilgjengelig fra flyplassene og data.gov) trender i motsatt retning.

Legacy selskaper er vel nærmest borte, de har også utviklet seg og er i dag effektive nettverks selskaper - allianser. At de ikke skjønner hvordan markedene utvikler seg er bare oppspinn, de sitter å analysere i sanntid alle avganger, klasser, markeder (jeg leverer løsningen som gjør dette mulig) og en av kundene våre analyserer alle inntekter og utgifter på hver eneste avgang (og noe overraskende er hvor stor forskjell det er mellom flyindividene).

Med verktøy som M.I.D.T. (Utviklet av Lufthansa) kan de også hva konkurransen har solgt de kommende 3 måneder.

Low Cost Long Haul tjener selv i svært gode markeder som Nord Atlanteren ennå ikke penger, mens Nettverk Selskapene utvider og selv med priser på over USD 10.000 tur retur fra Seattle til Europa er Lufthansa Business Class ofte utsolgt og oversolgt.

Jeg kan underbygge "disse tankene" selvfølgelig, men jeg kommer ikke til å gi noen detaljert rapport her - dessverre. Jeg lever helt fint med at du har en annen oppfattelse enn meg, men beklager samtidig at jeg bruker den heller dårlige betegnelsen legacy, men i mangel av noe bedre, og for ikke å støte noen, brukte jeg ikke den langt mer presise betegnelsen highcost. "Effektive nettverks selskaper" kan jeg nok ikke bruke, for det blir bare tøys. Ingen av dem er effektive. Disse selskapene har lav flåteutnyttelse, lavt belegg, få seter og de flyr omveier fordi all trafikk rutes til én enkelt hub. Det er som regel gamle fly som forurenser mye osv. osv.

Jeg kan underbygge "disse tankene" selvfølgelig, men jeg kommer ikke til å gi noen detaljert rapport her - dessverre. Jeg lever helt fint med at du har en annen oppfattelse enn meg, men beklager samtidig at jeg bruker den heller dårlige betegnelsen legacy, men i mangel av noe bedre, og for ikke å støte noen, brukte jeg ikke den langt mer presise betegnelsen highcost. "Effektive nettverks selskaper" kan jeg nok ikke bruke, for det blir bare tøys. Ingen av dem er effektive. Disse selskapene har lav flåteutnyttelse, lavt belegg, få seter og de flyr omveier fordi all trafikk rutes til én enkelt hub. Det er som regel gamle fly som forurenser mye osv. osv.

Nå setter jeg meg godt til rette med popcornet ... ^_^

Back