Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Men det jeg lurer på er om det vil bli 4 klasser på intercont-maskinene? F skal vel fases ut på mange fly, men langt fra alle?

Ja, alle skal ha det, men som du sier vil noen/en del fly miste F så det blir en miks av 3 og 4 klasser
 
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy


Så ikke så verst ut men hadde håpet på en litt tøffere satsing ala det Thai gjør. Der er det kun småting på service som skiller mellom premium og business. Stolene er de samme (ny 180 grader osv)

Det firmaet jeg jobber for innførte nylig blokkering av businessclass men det var en sånn teit "blårussavgjørelse" uten kobling til faktiske utgifter. Personlig tror jeg det er et bra marked for en kamuflert businessklasse all den tid billettene koster opp mot det samme ved bestilling et par uker i forvegen.
 
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

38 tommer er jo ikke alverdens for 600 euro ekstra for en TATL,da,på UA er E+ gratis for alle med status,og dette ligner mere på E+ en f.eks TKs Comfort,som er et toppersprodukt med lignende prisforskell fra E. Men,nå er jo også LH ikke alverdens til flyselskap da,økonomisetene må vell nærmest karakteriseres som torturredskaper og poeng får man omentrent bare i J. Men så er det porselenet da,kanskje hard talerken er verdt 600 euro for noen??
 
Last edited:
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

38 tommer er jo ikke alverdens for 600 euro ekstra for en TATL,da,på UA er E+ gratis for alle med status,og dette ligner mere på E+ en f.eks TKs Comfort,som er et toppersprodukt med lignende prisforskell fra E.

Uniteds Plus er jo samme seter, mer beinplass. Disse setene ligner på det BA har satt inn på Premium Economy. Det er jo to typer "premium economy" der ute, de med bedre beinplass, stillere seter (UA, KL...), og de med "egen kabin" med bredere seter i tillegg, samt noen ekstra perks (SK, BA, DY...).
 
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Hvorfor vi det det? Skal de gjøre C mindre?

Ja og nei.

Er kun konfigurasjonen på 747-8i som er kjent og den får F8C80E32M244 (LH kaller Y+ for E). Dagens -8i varierer mellom F8C80Y298 og F8C92Y262, så ser ut som alle vil bli såkalt "low-C" varianter, hvis 80 C seter defineres som lite

http://airlineroute.net/2014/05/14/lh-w14update1/
Lufthansa will be introducing Premium Economy class on board Boeing 747-8I aircraft starting 10DEC14, with configuration of F8C80E32M244 (LH uses E-class instead of W-class for General Premium Economy Class booking code). Routes to receive Premium Economy Class service as follow:
Frankfurt – Beijing
Frankfurt – Buenos Aires
Frankfurt – Chicago
Frankfurt – Hong Kong
Frankfurt – Mexico City
Frankfurt – Sao Paulo
Frankfurt – Seoul
Frankfurt – Washington Dulles

Premium Economy will be introduced from 29MAR15 on following routes:
Frankfurt – Los Angeles
 
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Deres A380 får konfigurasjon F8C78E52M371 fra mars 2015

http://airlineroute.net/2014/05/17/lh-380e-s15update1/
The configuration of the 4-class A380 is F8C78E52M371. Planned Airbus A380 Premium Economy Class is to be introduced on following routes.

Interesant nok blir antallet Y og C seter redusert, hvilket betyr at Y+ enten vil bli splittet mellom 1. Og 2. Etasje eller at de vil stokke om på hvordan de har opplegget i dag med ren F og C i 2. Og Y i 1.
 
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

A340-600 vil få F8 C56 E28 M189 som ny konfigurasjon. Først ute er MUC til HKG, PVG og HND fra slutten av januar 2015 som Y+ med A340-600
 
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Mulig det blir of topic, men noen som vet hvordan opptjeningen på PE vil bli i Eurobonus?
 
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Lufthansa sa under sin kapitalmarketsdag i dag at de i deres premium economy oppnår 6% høyere omsetning per kvadratmeter kabinen opptar sammenlignet med deres business class, og hele 33% mer enn economy. Og at en ny generasjon premium economy er planlagt på Lufthansa sine kommende 777-9, og etterhvert i Swiss sine 777-300ER og A340-300
 
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Blir LH da først ut med å lansere fornyet/oppgradert "andre generasjons" premium økonomi? Andre aktører har vel hittil hatt nok med å innføre dette, om jeg har oversikten riktig.
 
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Lufthansa sa under sin kapitalmarketsdag i dag at de i deres premium economy oppnår 6% høyere omsetning per kvadratmeter kabinen opptar sammenlignet med deres business class, og hele 33% mer enn economy. Og at en ny generasjon premium economy er planlagt på Lufthansa sine kommende 777-9, og etterhvert i Swiss sine 777-300ER og A340-300

Det blir morsomt fremover når det omsider går opp for den gjengen (legacy carriers) at Business Class ikke er den "gullgruven" som skal skille deres inntjening fra lowcost-selskapene.
 
Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Det blir morsomt fremover når det omsider går opp for den gjengen (legacy carriers) at Business Class ikke er den "gullgruven" som skal skille deres inntjening fra lowcost-selskapene.

Ser ikke helt noen tendenser til at Long Haul Business etterspørselen reduseres - snarere tvert om øker etterspørselen og prisene deretter. Long Haul Low Cost har jo vært etablert en god del år nå og har absolutt et marked med suksess, men Nettverk Selskapene har ikke sovet i timen, de har også utviklet sine produkter slik Lufthansa har i denne tråden.
Low Cost selskapene har vel mer åpnet for nye kunde grupper, enn å ta markeds andeler fra Nettverks selskapene.
 
Back
Top