SAS og Leasede A320/B737

Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

"10% av flyets verdi i formueskatt"

Innleide fly representerer vel ikke FORMUE for dem som leier det?
 
"10% av flyets verdi i formueskatt"

Innleide fly representerer vel ikke FORMUE for dem som leier det?

Nei, og svaret var vel litt unøyktig og se på de relative summene og ikke absolutte. Uansett så er det forskjellige skatteregler i forhold til Leasing, sale and leaseback og eierskap i de forskjellige landene. Det kan er sikkert også andre regler, også i forhold til hva eieren av flyene ønsker etc som avgjør de registreres
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Når er (de) neste -700 etter SE-REU nå forventet?

Noen som har noen oppdaderte opplysning om statusen til de første A320?
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Når er (de) neste -700 etter SE-REU nå forventet?

Noen som har noen oppdaderte opplysning om statusen til de første A320?

Ja, det lurte jeg også på. Hva kommer først? De fra Spanair? (SE-RJE/RJF) eller de fra IndiGo?
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Ja, det lurte jeg også på. Hva kommer først? De fra Spanair? (SE-RJE/RJF) eller de fra IndiGo?

Den første 320 maskine fra IndiGo indlemmes i SAS flåden december 2012. Hvilken dato præcis ved jeg ikke endnu.
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

I kvartalsrapporten for 2. kvartal står det at SAS nettopp har inngått leieavtale for tre A320.

Phasing in new aircraft
We recently signed an agreement to lease three A320s and a
total of 60 new aircraft will be joining our fleet over the next
few years. Within two years, all MD80 and B737 Classic
aircraft will be phased out and replaced with modern
A320/B737NG aircraft. We also look forward to introducing
the most efficient aircraft in the market, Airbus A320neo, into
our fleet. As the fleet is rejuvenated, we can expect lower fuel
costs, reduced maintenance costs and lower CO2 emissions.

http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/1A/B7/27/wkr0006.pdf
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

I kvartalsrapporten for 2. kvartal står det at SAS nettopp har inngått leieavtale for tre A320.

Så det, men kommer ikke helt frem om dette er tre nye eller som endel av de ~20 som er planlagt, og man nå har bekreftet ytterligere tre av dem?
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Ser i SAS's regnskab, at de nu har 14 A319/A320/A321.

Det har de hatt "lenge". Åtte A321 og fire A319 i drift, samt to A320 de har etter Spanair konkursen og som vel er planlagt inn i flåten på et eller annet tidspunkt
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Ifølge Skyliner er kommende SE-REX nå fløyet fra Australia til Shanghai. Så da blir vel den værende der en stund mens den modifiseres til SAS-standard

Boeing 737-76N 33418 1226 VH-VBO Virgin Australia ferried 13-14aug12 BNE-DRW-PVG, for SAS as SE-REX
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

737-76N SE-REU landade på ARN idag vid 12-tiden. SZB-…OVB-ARN
 
Last edited:
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)


NEI, det er først og fremst B737-800'ene i norsk produksjon som vil få de nye recaro-setene, de ''nye'' B737-700'ene flyene går til svensk produksjonen.

Det første som fløy med de nye recaro-setene var LN-RCZ i dag fra OSL til CPH i dag, SK1473 OSL-CPH eller SK1472 CPH-OSL.
 
Last edited:
Nästa 737-700 för SAS?

Har nu märkt att SAS slussat in några 737-700 till ARN basen, är detta ersättning för några MD-80 eller?

Man har ju tagit 4 st i trafik
SE-RER,RES,RET & REU

Är det några fler på väg? Från vilket bolag kommer dessa isåfall och vad blir nya reg hos SAS?
 
SE-REX är väl nästa vad jag förstått. Är sedan ytterligare 7 st på gång plus 8 st sprillans nya -800.
 
Back
Top