CPH bløder op i afgiftsforhandlingerne med SAS

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: CPH bløder op i afgiftsforhandlingerne med SAS

Originally posted by Alf
PP det verkar som att du alltid försöker få mig deprimerad!

Kom igen, vad är det som är så deprimerande?! Den där Niels Boserup är en pratkvarn och jag tvivlar på att hans våta dröm om fem nya SAS-förbindelser till tre kontinenter kommer infrias inom den närmaste framtiden. Dessutom är det inte så att andra flygplatsers (läs ARN, OSL) framtid står och faller med vad man hittar på i Köpenhamn. Vidare har jag svårt att föreställa mig att Arlanda och LFV skulle passivt stå och se på utan att göra någon form av motdrag.

Originally posted by jikswoboB
Originally posted by Alf

Kom igen, vad är det som är så deprimerande?! Den där Niels Boserup är en pratkvarn och jag tvivlar på att hans våta dröm om fem nya SAS-förbindelser till tre kontinenter kommer infrias inom den närmaste framtiden. Dessutom är det inte så att andra flygplatsers (läs ARN, OSL) framtid står och faller med vad man hittar på i Köpenhamn. Vidare har jag svårt att föreställa mig att Arlanda och LFV skulle passivt stå och se på utan att göra någon form av motdrag.

Det ligger mycket i det du skriver! Jag ska försöka mig på ett stort :)

/alf

Originally posted by jikswoboB
Originally posted by Alf

Kald du ham bare en "pratkvarn"! Han er trods alt manden der siden sin tiltrædelse som adm. direktør for Københavns Lufthavn i 1991, har stået i spidsen for at føre CPH frem som en af de bedste lufthavne i verden! En ganske imponerende præstation spørger du mig og måske noget LFV kunne tage ved lære af - CPH er jo rent kundemæssigt mileskridt foran ARN.

Desuden er det ikke kun i DK/CPH at Boserups kvalifikationer er værdsat - pt. sidder han som president i Airport Council International. Så kald du ham bare "pratkvarn" - han er formentlig ligeglad og det er jeg egentlig også...

Måske bliver det i sidste ende Sterling der giver Boserup sine ruter - både SFO og JNB er jo blevet nævnt som mulige destinationer for dem i deres kommende ekspansion.

Jag har anledning att i vissa fall inte tro för mycket på tillbakalutande direktörer. Att rabbla upp ett antal städer och hoppas SAS ska flyga dit är inget annat än prat. Hans önskemål är inte mer kvalificerad än om någon annans. Säg den direktör som inte har visioner, men visioner betyder automatiskt inte att de kommer att infalla eller ens behöver vara verklighetsförankrade. Att direktör Boserup säger att han hoppas SAS ska öppnar linjer till bla bla bla innebär inte att Arlanda kommer förpassas till förlorarbänken. Han må vara hur bra som helst på att driva flygplats, det har jag ingen anledning att betvivla, men hans uttalanden i detta fall ger inte Kastrup mer fördel gentemot någon av dennes nordiska motståndare.

Selvsagt kan CPH drømme om flere transferpassasjerer fra Norge og Sverige,men vi ser jo at tendesen er klar:CPH har minst vekst av de tre store i Skandinavia fordi det blir opprettet flere og flere direkteruter fra OSL og ARN,og det beviser jo at folk flest ønsker å fly mest mulig direkte.men ikke missforstå,CPH er en veldig fin flyplass.
Men det er noe med det å komme fra New York tidlig på morgenen og slippe å sette seg på et nytt fly.

Back