Re: SAS bestiller 45 (+10) E195-E2
For de resterende 20% er for det nesten utelukkende charterdestinasjoner. Og et par flyvninger til Dubai. Fikk Gemini til å gå gjennom flylisten for i morgen, og om du tar vekk feriedestinasjoner og Ryanair er det bare Dubai (2 flyvninger) og Istanbul som er igjen. Ingen flyvninger til Paris eller Amsterdam f.eks. Ingen store nettverksselskaper utenom Emirates.
Det er faktisk litt smått utrolig, i og med at det burde være et marked pga. Cambridge -- som ikke ligger så langt unna. De har betydelig industri innen pharma/teknologi (ARM f.eks.) som fører til et visst internasjonalt reisebehov.
Det har derfor vært gjesteopptredener fra store nettverksselskaper men INGEN (annet enn Emirates) har fått det til å fungere. Det inkluderer SAS minst 2 ganger før. LH, AF, KL etc. holder seg unna, hvorfor skulle SK prøve NOK en gang? Folk drar tydeligvis heller via Heathrow.
Ryanair står for omkring 80% af de rejsende fra STN, det bliver ikke meget mere dominerende end det. Den eneste grund til at flere finder dertil er, at STN er den eneste af de større London lufthavne med kapacitet. SEN er den eneste anden lufthavn med lidt kapacitet, men da banen der er kort betyder det, at det er begrænset hvad der kan lette og lande der. Terminalen er samtidigt lille, så det er også begrænset hvad den kan håndtere.
For de resterende 20% er for det nesten utelukkende charterdestinasjoner. Og et par flyvninger til Dubai. Fikk Gemini til å gå gjennom flylisten for i morgen, og om du tar vekk feriedestinasjoner og Ryanair er det bare Dubai (2 flyvninger) og Istanbul som er igjen. Ingen flyvninger til Paris eller Amsterdam f.eks. Ingen store nettverksselskaper utenom Emirates.
Det er faktisk litt smått utrolig, i og med at det burde være et marked pga. Cambridge -- som ikke ligger så langt unna. De har betydelig industri innen pharma/teknologi (ARM f.eks.) som fører til et visst internasjonalt reisebehov.
Det har derfor vært gjesteopptredener fra store nettverksselskaper men INGEN (annet enn Emirates) har fått det til å fungere. Det inkluderer SAS minst 2 ganger før. LH, AF, KL etc. holder seg unna, hvorfor skulle SK prøve NOK en gang? Folk drar tydeligvis heller via Heathrow.
Last edited: