SAS og Braathens med langsiktig wetlease

Re: SAS og BRA med langsiktig wetlease

BRA søker nå etter kapteiner og styrmenn til sine baser i Danmark,
som blir København og Billund.
 
Re: SAS og BRA med langsiktig wetlease

Blir ikke det en økning på 1 maskin sammenlignet med 2024? Eller regner jeg feil nå?

Jo, det er en øgning. Det skyldes ruterne til BLL og KRS. Det er værd at bemærke, at alle 4 faktisk får natstop udenfor CPH, 1x i HAM, 1x i BLL, 1x AAR og 1x KRS
 
Re: SAS og BRA med langsiktig wetlease

Kan man forvente noen BRA ATRere i SAS farger innen oppstart i januar? Eller blir det for tidlig?
 
Re: SAS og BRA med langsiktig wetlease

Dog er ikke alle like fornøyde over den beslutningen:
”Det blir monopol”, kommenterar Norwegians vd, Geir Karlsen.

Det er jo fritt fram for Norwegian å ta opp konkurransen, kanskje kunne Widerøe tatt seg av de tynnere rutene på vegne av Norwegian f.eks.

Men det blir OT.
 
Re: SAS og BRA med langsiktig wetlease

Ikke så relevant for oss her i Norge, men plukket opp dette på LinkedIn:

"This was from the F-pier where a lot of the Sweden domestic departures will be in the near future. And just so you know, a lounge will also open in the F-pier. "

Ved å samle trafikk så virker det som SAS generelt enda mer dyrker frem hub-konsept i mye større grad, ARN og OSL som innenriks hubber (med litt feed til Europa og long haul partners hvor relevant) og selvfølgelig den "globale" hub i CPH. Det er spennende om man får gode 2 stegs connection til AMS, CDG og CPH fra regionene i NO/SE.
 
Re: SAS og BRA med langsiktig wetlease

SK1129 fra Arlanda til Ronneby ser ut til å bli første flight med ATR72-600 operert av Braathens Regional Airways. Ser at SAS endelig har rettet opp i bookingsystemet slik at opererende flyselskap vises på flyvninger operert av TF/BRX - sto tidligere kun SAS og ikke noe annet.

Viktig å merke seg at navnene flygBRA, BRA eller Braathens Regional Airlines - kun var et virtuelt flyselskap/brand og ikke selve opererende flyselskap. Det var Braathens Regional Airways (DC—>TF/BRX) som opererte ATR72 og Saab 2000, Braathens Regional Aviation (TF/SCW) som opererte BAe RJ85/100.
Intillegg fikk man på slutten også Braathens International Airways (TT/BIX), som i grunnen opererte hovedsaklig for seg slev og sin chartervirksomhet - men fløy også tidvis på vegne for flygBRA på svensk innenriks med sine Airbus.
 

Attachments

  • IMG_2049.jpg
    IMG_2049.jpg
    76.7 KB · Views: 1,370
Re: SAS og BRA med langsiktig wetlease

Kan man forvente noen BRA ATRere i SAS farger innen oppstart i januar? Eller blir det for tidlig?

Da fikk jeg tilsendt et bildet av SE-MKD i SAS farger, så første fly er da malt
 
Re: Braathens Regional kjøper 5 (+10) ATR72-600 og andre flåteplaner

SE-MKM blir levert idag. Dette er vel deres 12. ATR-72-600, samt de har 3 ATR-72-500

Sendt avsted for et strøk med SAS-maling

ATR 72 -600 1626 SE-MKM Braathens Regional ferried 13jan25 MMX-LFBF for paint into SAS cs
 
Re: Braathens Regional kjøper ATR72-600 og andre flåteplaner

SE-MKB sin tur.

ATR 72 -600 1308 SE-MKB Braathens Regional ferried 23jan25 LFBFARN after paint into SAS cs
 
Re: Braathens Regional kjøper ATR72-600 og andre flåteplaner

MKA sendt til maleren

ATR 72 -600 1260 SE-MKA Braathens Regional ferried 27jan25 CPH-LFBF for paint into SAS cs
 
Re: Braathens Regional kjøper ATR72-600 og andre flåteplaner

MKF sin tur for SAS farger

ATR 72 -600 1357 SE-MKF Braathens Regional ferried 05feb25 MMX-LFBF for paint into SAS cs
 
Re: Braathens Regional kjøper ATR72-600 og andre flåteplaner

Skal alle ATR-ene over til SAS-farger?

Jeg tror ikke Austrian er interesseret i have ATR-maskiner i SAS livery med Sky team stickers på deres rute netværk. Så svaret må være et nej.
 
Back
Top