SAS og 767

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
En liten diskusjon rundt 767 destinasjoner.

Har klar for meg at
cph-bkk-sin
cph-sea
cph-ewr
cph-ord
cph-nrt
cph-del [ble lagt ned kort tid etter at bussene kom]
arn-ewr
arn-ord
osl-ewr

Ble fløyet med 767, men

Ble cph-iad noen gang fløyet med SAS 767, eller ble cph-iad benyttet for innfasing av A340 med BMI maskiner med mixed crew ?

CPH-HongKong ? , har en svak erindring om denne, men da må den ha blitt terminert før -96 siden hun her hjemme ikka har fløyet på HongKong.

Noe feil , eller noe å tilføye her ?

/Geir
 
Ja IAD ble fløyet med egne 767`er... Men også Rio hadde besøk av SAS sine 767`er før den ruten også ble lagt ned. Både Hong Kong, Singapore (non-stop) og Rio ble vel fløyet med 767-200!
 
Gikk ikke det 767

CPH-LHR > LHR-FBU > FBU-LHR > LHR-CPH også
 
Vill minnas att 767:an också flög CPH-SFJ-CPH (SK292/293)

Sedan har jag åkt 767 CDG-CPH, ARN-LHR, CPH-LHR
 
Jeg var passasjer i FBU-EWR med 767. Det var forøvrig 2 mnd etter at 767 ble faset inn hos SAS. Har også video av 767 på HKG (Chek Lap Kok og Kai Tak) så regner med den fløy CPH-HKG
 
....och ARN-BKK i början på 90-talet eller är jag helt fel ute?

Flög inte 767:an också en halv vinterperiod ARN-BKK för ett par år sedan innan A340n tog över?
 
CPh-Thule ble også fløyet regelmessig for USAF.

HKG gikk med -300.SIN non-stop med -200.Hadde en flytid på 13:02 hjem med SE-DKP!

Favorittstoppet var 48 timer i LAX.
 
Jeg er rimelig sikker på at São Paulo også har vært på SAS' rutenett med 767, men det kan ha vært DC-10 også.
 
Originally posted by jb1
Jeg er rimelig sikker på at São Paulo også har vært på SAS' rutenett med 767, men det kan ha vært DC-10 også.

Mener jeg hørte rykter om at den gikk med 762ER når jeg fløy med 763 i 89 ja.
 
CPH-IAD var vel siste 767 destinasjon? Ellers så ble de også brukt til LHR fra først og fremst køben. Lengste turen de har hatt var vel til Indonesia??
 
Riktig med Sao Paulo...som ikke var lenge på rutekartet til SAS.
 
Gikk 767´erne på DEL?
Mener å huske at 340 ble satt rett inn på den ruten og at det var Airbussen som betjente den hele tiden :hoho


VC-10
 
767 gikk på Deli , fruen's worst destination....[derfor blir den husket]

Edit; men det er mulig at Deli var den første destinasjonen bussen ble brukt på ..., ja jeg tror faktisk det var det[noe med dobbelt grunn til ikke å bidde Buss opplæringen]
 
Originally posted by Savipix

Flög inte 767:an också en halv vinterperiod ARN-BKK för ett par år sedan innan A340n tog över?

Joda, 767 gikk ARN-BKK noen vintermåneder siste sesongen (i tillegg til A340 CPH-BKK-SIN), men ARN-BKK-ruten har jo ingen A340 tatt over...
 
Lånt fra plane-spotter.com
For the long distance operations Boeing 767s were ordered in 1988 - two B767-283ERs and seven B767-383ERs. This was actually the first time SAS ever have ordered Boeing aircraft. The first B767-383ER "Ingengerd Viking" SE-DKO was delivered March 29th 1989, the first B767-283ER "Freydis Viking" LN-RCC was delivered on May 11th 1990 and a total of 18 different B767s been in the fleet.

, men hva ble siste kommersielle flight med 767*er , og har noen linken til den delivery turen SAS hadde med en av 767' til Chile (?) via TFS ??

Takk for all input underveis.

/Geir
 
Back
Top