Ifølge DN går den første turen med A350 28. januar 2020 CPH - ORD.
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/38219
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/38219
Ifølge DN går den første turen med A350 28. januar 2020 CPH - ORD.
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/38219
Kommer de ikke til å fly i Europa først, for å trene?
Det vil bli god anledning for nordmenn å teste det nye flyet. En god nyhet for mange flyinteresserte er det at flyet i desember og januar skal operere daglig på de korte rutene mellom Oslo, Stockholm og København.
Det står følgende på flysmart24.no
https://flysmart24.no/2019/06/13/dette-blir-de-forste-rutene-for-sas-nye-superfly/
Men, er ikke 50 min flyreise for et så stort fly ganske kort??
Det kommer jo an på etterspørselen på ruta.
Men i utganspunktet er det for at crewet skal bli kjent med flytypen før de settes inn på langruter. Da rekker man å trene flere crew på kortere tid. Helt vanlig at flyselskaper gjrø sånt. British Airways fløy. for eksempel 787 fast til Stockholm og A380 fast til Frankfurt i noen måneder før de ble satt inn på langruter, og Finnair sendte sin første A350 rundt i Europa (bl.a.) til OSL.
Ja, jeg vet at flyselskaper trener opp på kortere ruter.
Men, jeg trodde kanskje crewet må ha ca. 2 timer for og kunne komme igjennom så stort fly (at 50 min er for kort).
Som for eksempel SVG... ?I tillegg blir det sikkert noen treningsturer på en stille flyplass hvor de kjører landingsrunder.
Virgin Atlsntic planlegger å ha flere treningsrunder ut ifra Glasgow med sine A350 når de får dem levert. De tar LON/MAN-GLA som en strekning, så flyr de slinger på ca 45 minutter nordover og tilbake, taxer og parkerer. De velger GLA siden de har vedlikehold der, og luftrommet over Highlands er relativt utraffikert.Ja, jeg vet at flyselskaper trener opp på kortere ruter.
Men, jeg trodde kanskje crewet må ha ca. 2 timer for og kunne komme igjennom så stort fly (at 50 min er for kort).
I tillegg blir det sikkert noen treningsturer på en stille flyplass hvor de kjører landingsrunder.
Virgin Atlsntic planlegger å ha flere treningsrunder ut ifra Glasgow med sine A350 når de får dem levert. De tar LON/MAN-GLA som en strekning, så flyr de slinger på ca 45 minutter nordover og tilbake, taxer og parkerer. De velger GLA siden de har vedlikehold der, og luftrommet over Highlands er relativt utraffikert.
Dette har de sagt tidligere da de faset inn A330-200 at det passe lengder på flygingene. Så hovedstadstrianglet høres fornuftig ut.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Landingene blir i dag utført i simulator så dette behovet er ikke lenger tilstede da alle nyere simulatorer er godkjent for ZFT (zero flight time). En trenger ett bestemt antall flyvninger og da er turer på 45-60 minutter mest hensiktsmessig. Da velger en også flyplasser der det er tilgjengelige vedlikeholdsressurser og for SAS sin del er dette København, Stockholm og Oslo.
Jeg booket Plus![]()
For er ikke Go med 10 sete rader?
Det er 9. 3-3-3. Dagens 330/340 har 2-4-2.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.