SAS nye A350 - Ruter, konfigurasjen etc.

Ja, og nei. Det krever utsjekk på begge maskiner, som jo vel endel hos SAS har.
Jepp, men i senere tid har det vel blitt vel så vanlig å fly både narrow- og widebody som å være ren widebody pilot? Kjenner 5 relativt ferske SAS-piloter som flyr 320 og 330 eller 350, virker som det er ganske standard nå

Jepp, men i senere tid har det vel blitt vel så vanlig å fly både narrow- og widebody som å være ren widebody pilot? Kjenner 5 relativt ferske SAS-piloter som flyr 320 og 330 eller 350, virker som det er ganske standard nå

Ja, var ikke dette et krav SAS fikk igjennom i en forhandling noen år tilbake? At man kunne måtte fly både wide og narrowbody.

Det tar nok litt mer enn 20 minutter med iPad....

ZUUdjCC.png

Tviler på at mange utenfor SAS gjør dette. Ingen i USA flyr 2 av disse på samme tid.

Det er nok mer vanlig i Europa (og kanskje andre deler av verden) med mixed fleet flying. Så ikke bare SAS som gjøre det.

Det tar nok litt mer enn 20 minutter med iPad....

ZUUdjCC.png

Det er nok mer vanlig i Europa (og kanskje andre deler av verden) med mixed fleet flying. Så ikke bare SAS som gjøre det.

Uten at jeg vet sikkert så regner jeg med fagforeningene her har en finger mer i spillet. Vi flyr kun 1 flåte i delta (og alle andre selskap), så selv om jeg får utsjekk (7 dager) på A330, så flyr jeg kun den, selv om jeg er type rated på A320 som er 95% likt.

Back