SAS - ny struktur

Gjelder både sas scandinavia, connect og link den nye avtalen. Det var vel hele poenget. Får de da en lang stige som gjør at man "rykker opp" til mainline etter hvert? Ingen som har mer info om wetlease? Syns det har vært skrevet veldig lite om dette i media. Det er jo en stor del av produksjonen enkelte steder (blant annet Sola).
 
Gjelder både sas scandinavia, connect og link den nye avtalen. Det var vel hele poenget. Får de da en lang stige som gjør at man "rykker opp" til mainline etter hvert? Ingen som har mer info om wetlease? Syns det har vært skrevet veldig lite om dette i media. Det er jo en stor del av produksjonen enkelte steder (blant annet Sola).

De flyr vel på langtidskontrakter, så regner med at det forblir stabilt. Link skulle vel ta seg av veksten. Ihvertfall i første omgang ..
 
De flyr vel på langtidskontrakter, så regner med at det forblir stabilt. Link skulle vel ta seg av veksten. Ihvertfall i første omgang ..

Nå skal man ikke se bortifra at med en Ch 11-prosess så kan man evt løses fra inngåtte kontrakter.

Det sagt vil vel CityJet sette seg maks imot det. Tror SAS er eneste oppdragsgiver de har nå? Overgangen fra egne ruter har nok ikke gått så godt de hadde sett for seg. Gikk vel gjennom examinership nylig og synes huske SAS støttet dem under den prosessen.
 
Last edited:
Nå skal man ikke se bortifra at med en Ch 11-prosess så kan man evt løses fra inngåtte kontrakter.

Det sagt vil vel CityJet sette seg maks imot det. Tror SAS er eneste oppdragsgiver de har nå? Overgangen fra egne ruter har nok ikke gått så godt de hadde sett for seg. Gikk vel gjennom examinership nylig og synes huske SAS støttet dem under den prosessen.


Ja, og nå skylder også SAS dem litt over 42 mill, som de neppe får alt av

Og uansett, tror jeg CityJet har er problem, og må finne ut av hva de skal drive med etterhvert
 
Ja, og nå skylder også SAS dem litt over 42 mill, som de neppe får alt av

Og uansett, tror jeg CityJet har er problem, og må finne ut av hva de skal drive med etterhvert

Jeg tror nok de forblir en rimelig stor leverandør i overskuelig fremtid til bolaget.
 
Kunne noen orakler her inne enkelt forklare hvordan planen for SAS organiasjon skal se ut i fremtiden, eller er det ikke værre enn dette

- SAS Link = Regional med Embraer, gamle Commuter
- SAS Connect = A320 + A321, mesteparten av gamle SAS
- SAS Main = Long haul med A350

Pls explain?
 
Kunne noen orakler her inne enkelt forklare hvordan planen for SAS organiasjon skal se ut i fremtiden, eller er det ikke værre enn dette

- SAS Link = Regional med Embraer, gamle Commuter
- SAS Connect = A320 + A321, mesteparten av gamle SAS
- SAS Main = Long haul med A350

Pls explain?

SAS Link + Cityjet/Xfly: Regional med hhv. E195 og CRJ900/ATR72
SAS Connect: A32x
SAS Main: A32x og A330/350
 
Ingen av de oppsagte har vel lappen på E95, og om lønnsstigen som ble lagt ut her for en stund siden stemmer, så spørs det jo da hvilke forutsetninger de oppsagte blir hentet inn på. Om de får 40k i året og må betale lappen selv, så tviler jeg på at de får en eneste en.


Hvor ble lønnsstigen lagt ut?
 
Ser at Connect dukker opp utover høsten på innenriks. Første lørdag i oktober har du både SAS, Cityjet og Connect på OSL-BGO
 
Back
Top