SAS Norge sin nye 73G-WL!

Originally posted by gottols
Ser jo også at man er tilbake til dekoren med
Scandinavian Airlines ,samt vaiende flagg. Dekalarket fra Lima November(SKBU) blir jo på sett og vis OBSOLETE nå da.... Nice pics.

LN-BRK som kom fra paint shoppen (+ "litt" til) for 2 uker siden hadde også akkurat det samme og var den første med de "nye" SAS Norge fargene
 
Tok av med utsikt ned på den nye 737`n i ettermiddag. Stilig...til gris å være!
 
Var og tok en kikk på den utenfor Teknisk i ettermiddag. Her lukta det "ny bil" inni, og t.o.m oppe i hjulbrønnen var det gullende rent. Noe man bare ser på helt nye fly.

Og kjerra var lastet med Häagen-Dazs...det ble spist endel is i hangaren i dag!
:cool:
 
Originally posted by DY Tech

Var og tok en kikk på den utenfor Teknisk i ettermiddag. Her lukta det "ny bil" inni, og t.o.m oppe i hjulbrønnen var det gullende rent. Noe man bare ser på helt nye fly.

Og kamera ble ikke tatt med? :p
 
Skjønner ikke helt hva som er så utrolif fascinerende med denne 737. Er det bare fordi den har winglets? SK har jo et drøss med NGs fra før av, fikk t.o.m levert noen nye 737-800 for ikke lenge siden, så ser ikke helt hva som er så interessant med de to nye de nå får... Mener ikke å være spydig, ser bare ikke den helt store fascinasjonen her.
 
Originally posted by Fry

Skjønner ikke helt hva som er så utrolif fascinerende med denne 737. Er det bare fordi den har winglets? SK har jo et drøss med NGs fra før av, fikk t.o.m levert noen nye 737-800 for ikke lenge siden, så ser ikke helt hva som er så interessant med de to nye de nå får... Mener ikke å være spydig, ser bare ikke den helt store fascinasjonen her.

Kan det være:

1 - Første SAS Boeing 737 med Winglets
2 - Første SAS Boeing 737 uten eyebrow windows
 
Originally posted by Fry

Skjønner ikke helt hva som er så utrolif fascinerende med denne 737. Er det bare fordi den har winglets? SK har jo et drøss med NGs fra før av, fikk t.o.m levert noen nye 737-800 for ikke lenge siden, så ser ikke helt hva som er så interessant med de to nye de nå får... Mener ikke å være spydig, ser bare ikke den helt store fascinasjonen her.

Små barn har store gleder vet du :p
 
Ifølge P4 nå skal flyet ifølge SAS slippe ut rundt 3-5 % mindre CO2 enn dagens fly, bl.a. "fordi vingetuppene peker oppover".

SAS v/Strand mener for øvrig at flyindustrien får for mye skyld for CO2-utslipp, og sier han er overbevist om at de som flyr i framtiden vil velge å fly med de som prioriterer miljø. - Det å være miljøbevisst og ha en moderne og effektiv flyflåte på miljøsiden er viktig for folks valg av flyselskap framover, uttaler Strand til P4.

Og Strand + en pilot snakket og viste fram vidunderet på TV2 nå kl 2100. Var ikke klar over at bakgrunnen for at man satte på winglets var at BBJ skulle se tøffere ut?! Ellers skryter Strand om hvor mye mer miljøvennlig SAS nå skal bli - men får ikke spørsmål om det er planer om å sette på winglets på de gamle flyene? Journalister altså - puff.....
 
Originally posted by LN-KGL

Originally posted by Leorim

Den store fly-journalisten fra Stavanger omårdet er invitert på ferry flighten
Bare så det er sagt :D

Helgesen :drunk: :huh: :posty: :question: :exclamati

Trodde kanskje han hadde blitt håndtert med pinsett hvis han hadde beveget seg innenfor US boarders.

De vil vel forsikre seg om at han ikke begynner å spekulere i hva slags folk som kan være ombord! :p
 
Originally posted by Stone

Jeg kan bare slutte meg til de som mener at TUA gikk fra BFI uten "spyttklysa" men MED Braathens-titler. Hele finna ble dekket av folie etter ankomst på Sola. Årsaken var at Boeing skulle lakkere finna med "nordlyset", men fikk det ikke til. Derfor stor folie med både nordlys og "spyttklyse". Senere, etter litt trening, klarte lakkgutta på Sola å lakkere nordlyset slik at det bare var "spyttklysa" som var folie. Nøyaktig hvilke fly som hadde "hel" folie husker jeg ikke, men jeg mener det ble slutt etter de tre-fire første. Det gjorde også at flere classics hadde "heldekkende" folie da de ble omlakkert til skjemaet.

Og RRA ligger fremdeles med avgang 2200Z fra BFI i kveld.:)

Såvidt jeg husker hadde veldig mange (jeg trodde det var alle) 737'ene helfoliert hale, og at det kun var F100 som hadde lakkert nordlys. Jeg fikk ihvertfall en gang i tiden høre at man hadde ansatt en egen "grafittikunstner" på Sola for å lakkere Fokkerne fordi de disse visstnok ikke kunne folieres.
 
Synes ikke det ble noe penere med winglets. 737 er stygt uansett om det har winglets eller øyebryn/ikke øyebryn.
 
Originally posted by Fry

Skjønner ikke helt hva som er så utrolif fascinerende med denne 737. Er det bare fordi den har winglets? SK har jo et drøss med NGs fra før av, fikk t.o.m levert noen nye 737-800 for ikke lenge siden, så ser ikke helt hva som er så interessant med de to nye de nå får... Mener ikke å være spydig, ser bare ikke den helt store fascinasjonen her.

Det har med noe som kalles for flyinteresse/flyentusiasme å gjøre.

Akkurat som de som har interesse for fotball og alle videverdigheter som skjer rundt dette.

Forskjellen på flyinteresse og fotballinteresse er kun at fotballen for mer mediaoppmerksomhet på tross av at flyinteresse er en av verdens største hobbyer med alle sine sider.
 
Originally posted by Madman

Originally posted by DY Tech

Var og tok en kikk på den utenfor Teknisk i ettermiddag. Her lukta det "ny bil" inni, og t.o.m oppe i hjulbrønnen var det gullende rent. Noe man bare ser på helt nye fly.

Og kamera ble ikke tatt med? :p

Joda! :cool:
 

Attachments

  • Bilde021.jpg
    Bilde021.jpg
    39 KB · Views: 21
Originally posted by Someone


LN-BRK som kom fra paint shoppen ... og var den første med de "nye" SAS Norge fargene

Hvorfor vil SAS Norge være så fandes anderledes og ødelægge et fælles brand?
SAS SE, SAS IC og SAS DK har ikke forskellig bemaling. Kun Q400 maskinerne er forkerte med deres "commuter" titler.

For at skabe et stærkt brand må der ryddes op i al den forskllighed og laves ensretning.


Det er noget rod at WF, BT og KF for ikke at tale om de de gamle BU maskiner og nu SAS NO flyver rundt i sådan en gang rod.

De ejede SAS selskaber må have ens bemaling og serviceniveau.
 
Foreløpig er RRA satt opp til å gå SK312 OSL-HAU (STD1335 - STA1425) i morgen.
Bekreftelse kommer senere i kveld.
 
Hvorfor ikke la SAS SE få svensk flagg og SAS DK få dansk, mens SAS INT beholder den livery som de har nå?
 
Originally posted by karsten

For at skabe et stærkt brand må der ryddes op i al den forskllighed og laves ensretning.

Det er noget rod at WF, BT og KF for ikke at tale om de de gamle BU maskiner og nu SAS NO flyver rundt i sådan en gang rod.

De ejede SAS selskaber må have ens bemaling og serviceniveau.

Helt uenig... Widerøe har f.eks vært bortimot ensbetydende med kortbanenettet i Norge siden 60-tallet. Den statusen vil glatt forsvinne om WF får "SAS-brand" på utseende og service. Hver "brand" har sine styrker på hjemmebane.

...og skulle SAS velge å selge sine selskaper, så er det nok lettere å selge et "brand", enn å selge ut et datterselskap med "SAS-brand"...
 
Originally posted by ving

Hvorfor ikke la SAS SE få svensk flagg og SAS DK få dansk, mens SAS INT beholder den livery som de har nå?

Hvor for i all verden ? , nei gå tilbake til SOM , og riv av flagget ! , det er jo et lite flagg i
den DanskNorskSvenske emblemet.

Så blir vi kvitt arven etter Petter Jansen.
 
Originally posted by Madman

Foreløpig er RRA satt opp til å gå SK312 OSL-HAU (STD1335 - STA1425) i morgen.
Bekreftelse kommer senere i kveld.

Ai ai.. Undertegnede skal ha det flyet i morgen på jobb... håper den holder :)
 
Back
Top