SAS Norge sin nye 73G-WL!

Originally posted by LN-KGL

Originally posted by Stone
SK9150 LN-RRA ETD BFI 190607 2200Z
ETA OSL 200607 0730Z

Har det allerede blitt et døgn forsinkelse på den ;)

Eller ikke ?

SK9150 LN-RRA STD SEA 190607 1500 (local time)
STA OSL 200607 0930 (localtime)

Jada, jeg vet den ligger inne med SEA. Men jeg kan ikke begripe hva de eventuelt skulle til Sea-Tac å gjøre, alle delivery flights går da vitterlig fra Boeing Field....
Jeg regner med at det bare er en liten unøyaktighet. ^_^

Til info så ligger tidene fast, de du viser stemmer jo med mine.

Og første revenue flight er i skrivende stund planlagt til sk301 osl-bgo 29 juni, som går til mindre spottervenlige tider :)

Jada, jeg vet den ligger inne med SEA. Men jeg kan ikke begripe hva de eventuelt skulle til Sea-Tac å gjøre, alle delivery flights går da vitterlig fra Boeing Field....

Til info så ligger tidene fast, de du viser stemmer jo med mine.

Er enig i at SEA virker noe snodig, og jeg har selv tatt bilder av 737-705 (LN-TUA) som hadde med en gjeng BU ansatte paa BFI ved avgang til Stavanger...men det var foer 9/11 saa det kan vaere at de maa opp til SEATAC for aa faa med seg Passasjerer...om noen kan myse i SK Systemer og Flight Aware for aa se om den ligger inne med BFI-SEA rundt 13:30 - 14:00 i morgen ???...eller om den ligger inne med 15:00 avgang fra BFI (BFI hadde passet utmerket for aa legge inn en liten ekstra etappe i Tour de Ferry med kamara.

Originally posted by BU662

Har du en bilde av TUA för det gikk til SVG? Hvilked fargeskjema hadde hale???
ja jeg stod ved gjerdet ved Museum of Flight (den tok av mot Nord), saa jeg har bilde av den naar den kommer taxende ned mot den soerlige bane enden. Den hadde de nye fargene, ingen spyttklyse i halen, et Norsk Flagg langt freme paa kroppen og saavidt jeg husker ikke Braathens paa Kroppen engang....en dag klarer jeg vel aa lese den disken som har bildene....

Det var i AoN's jomfruelige tider ... DC-8-63 tok bilder, lynfremkalte dem, sendte dem til meg og jeg lastet dem ned paa min davaerende lynhurtige 56k linkje ... saa ble de postet paa AoN til 'almenn beskuelse foer kjerra ankom SVG .. og publikum besto vel omtrent bare av meg selv, EB, CK, Viking25, Fellowship og kanskje en to-tre andre .. ^_^

Selv var jeg paa tarmac paa FBU da TUA ankom FBU for foerste gang og tok en serie bilder. Men da var den fullt utstyrt med spyttklyse.

LN-TUA.jpg

Siden de skal ha med passasjerer som ikke er ansatte i selskapet, er det mulig at man fant det mest praktisk aa gaa via SEA. Det er ikke billig aa faa kalt inn TSA og faa gjort alle formalitetene som en internasjonal flight krever paa BFI.

Originally posted by LN-MOW

Det var i AoN's jomfruelige tider ... DC-8-63 tok bilder, lynfremkalte dem, sendte dem til meg og jeg lastet dem ned paa min davaerende lynhurtige 56k linkje ... saa ble de postet paa AoN til 'almenn beskuelse foer kjerra ankom SVG .. og publikum besto vel omtrent bare av meg selv, EB, CK, Viking25, Fellowship og kanskje en to-tre andre .. ^_^

Selv var jeg paa tarmac paa FBU da TUA ankom FBU for foerste gang og tok en serie bilder. Men da var den fullt utstyrt med spyttklyse.

LN-TUA.jpg

Ikke lynfremkallt, de var faktisk Digitale - Olympus D-320 Digitalt Kamera....og det var noen soom sendte bildene (mine) til NTB, som lovte meg kompensasjon (som jeg ennaa vemnter paa)...ennaa verre er at et par Norske aviser brukte bildene og ga sine egne journalister kreditering....grummmph.....det var bare 1 nordmann langs gjerdet paa BFI den dagen - meg !!!

...og aldri har jeg snudd raskeree...naar jeg fra I-5 saa at den rullet ut fra parking stand....V8'ern i Grand Cherokee'n fikk gaa det den var god for.....

Naar jeg tenker meg om .. lurer paa om jeg fortsatt har bildene paa en eller annen cd ...

Richard,
jeg har flere bilder av -TUA der den kommer til SVG fra BFI.

Originally posted by dc-8-63

ja jeg stod ved gjerdet ved Museum of Flight (den tok av mot Nord), saa jeg har bilde av den naar den kommer taxende ned mot den soerlige bane enden. Den hadde de nye fargene, ingen spyttklyse i halen, et Norsk Flagg langt freme paa kroppen og saavidt jeg husker ikke Braathens paa Kroppen engang....en dag klarer jeg vel aa lese den disken som har bildene....
Braathens navnet ble påsatt på BFI.
Jeg må sjekke bildene mine fordi "hauet" ikke klarer å huske i øyeblikket om spyttklysa var på halen.
Jeg mener å huske at -TUA og -TUB fikk påsatt "æljhornet" på halen på BFI , mens resten ble fikset på SVG på øvrige kjerrer.
Jeg innser at jeg må skaffe meg en scanner for å scanne slidene mine etter hvert som behovet oppstår her på forumet.

Det var i AoN's jomfruelige tider ... DC-8-63 tok bilder, lynfremkalte dem, sendte dem til meg og jeg lastet dem ned paa min davaerende lynhurtige 56k linkje ... saa ble de postet paa AoN til 'almenn beskuelse foer kjerra ankom SVG .. og publikum besto vel omtrent bare av meg selv, EB, CK, Viking25, Fellowship og kanskje en to-tre andre ..

En kommentar langt utenfor trådens egentlige tema: Fellowship var iallfall ikke med på den tiden da bare de få nevnte og noen til kommuniserte på CK's forum? Jeg mener at første utgave av forumet var sammen med Halvor Hølleland - var det vel han het?. ln-ojb kom vel ikke med før etter at "vi" hadde koplet oss til airpics?:old

Nej, inte exempelvis SAS OY-KKD.

Originally posted by GF1

Det var i AoN's jomfruelige tider ... DC-8-63 tok bilder, lynfremkalte dem, sendte dem til meg og jeg lastet dem ned paa min davaerende lynhurtige 56k linkje ... saa ble de postet paa AoN til 'almenn beskuelse foer kjerra ankom SVG .. og publikum besto vel omtrent bare av meg selv, EB, CK, Viking25, Fellowship og kanskje en to-tre andre ..

En kommentar langt utenfor trådens egentlige tema: Fellowship var iallfall ikke med på den tiden da bare de få nevnte og noen til kommuniserte på CK's forum? Jeg mener at første utgave av forumet var sammen med Halvor Hølleland - var det vel han het?. ln-ojb kom vel ikke med før etter at "vi" hadde koplet oss til airpics?:old

Bildet gikk nok rndt via email og ikke forum, men jeg mener at fellowship ogsaa fikk det i en email fra LN-MOW....

jeg er helt sikker paa at LN-TUA ikke var komplett i design naar den forlot BFI, mulig var det kun spyttklysa i halen og ikke Braathens Navnet....eller omvendt...dette var jo ogsaa foerst gang det Nye Braathens Look ble tatt bilde av...(det var derfor NTB og noen aviser benyttet bildene mine....tror ikk avisene broed seg mye om at det var en -705....)

fellowship var en av 'originalene' .. men han maa nok selv oppklare om han var med saa tidlig .. KOG var ogsaa med i pereferien .. han lusket rundt paa FBU med tvilsomme pressekort ... :p

Geez ... skulle hatt logg over alt dette ... mye morsomme ting som har gaatt tapt.

TUA gikk definitivt fra Seattle uten spyttklyse. Den folien ble lagt paa i SVG. Er ikke sikker paa BU-titlene .. skal proeve aa grave fram noe i kveld ..

Ser ut som det er BFI som gjelder nå.

SK9150 []19JUN07[] [ ALT

73G BU7372 LNRRA

STD STA ETD ATD TOFF ETA TDWN ATA CODE1 CODE2
19JUN BFI OSL 1500 0930

SI NEW DELIVERY FROM BOEING

Goodie...da mangler det bare Take-off mot nord....:p saa blir det en ekstra etappe paa dagens Tour de Ferry

Originally posted by SK1399

Og første revenue flight er i skrivende stund planlagt til sk301 osl-bgo 29 juni, som går til mindre spottervenlige tider :)

[KVS Availability Tool 2.8.3/Lite - Apollo: ITN/US-ARL]
Code:
OSL  Oslo Metro / Oslo Gardermoen NO = OSL TRF [ENGM]
BGO  Bergen Flesland NO [ENBR]
FR   29 jun 2007

Carrier   Flight From Depart    To   Arrive    A/C  St   Availability
--------- ------ ---- --------- ---- --------- ---- ---- -------------------------------------------------- 
SK/Braath 301    OSL  23:30     BGO  00:20 +1  73G  0    C9 D9 J7 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 G9

Ser ut til at den da drar tilbake til Oslo som SK246 den 30. juni. Ankomst 08.55 i Oslo. (Ren gjetting fra meg ettersom at den eneste SAS 73G 30. juni går som SK246) Jeg lander på Gardermoen kl. 10.25, så da får jeg vel akkurat ikke sett den før den fyker videre? =(

fellowship var en av 'originalene' .. men han maa nok selv oppklare om han var med saa tidlig .. KOG var ogsaa med i pereferien .. han lusket rundt paa FBU med tvilsomme pressekort ... :p

Geez ... skulle hatt logg over alt dette ... mye morsomme ting som har gaatt tapt.

TUA gikk definitivt fra Seattle uten spyttklyse. Den folien ble lagt paa i SVG. Er ikke sikker paa BU-titlene .. skal proeve aa grave fram noe i kveld ..

fellowship: nei
KOG: ja
:old

Det ser ut som om de tar av mot syd i dag......grumphh...det er langt bedre fotoforhold ved avgang mot Nord, men jeg slenger meg paa Spotte-Sykkelen(tm) og forsoeker alikevel....vi faar se om vi faar bilder fra avgang og ankommts paa forumet....

Back