SAS Norge sin nye 73G-WL!

Ettersom den kommer til aa vaere temmelig tung, vil den ikke rotere foer omtrent midfield, og da blir det gode fotomuligheter fra plassen mellom A og C paa Kurt'erns eksellente spotterguide.

Jeg kan bare slutte meg til de som mener at TUA gikk fra BFI uten "spyttklysa" men MED Braathens-titler. Hele finna ble dekket av folie etter ankomst på Sola. Årsaken var at Boeing skulle lakkere finna med "nordlyset", men fikk det ikke til. Derfor stor folie med både nordlys og "spyttklyse". Senere, etter litt trening, klarte lakkgutta på Sola å lakkere nordlyset slik at det bare var "spyttklysa" som var folie. Nøyaktig hvilke fly som hadde "hel" folie husker jeg ikke, men jeg mener det ble slutt etter de tre-fire første. Det gjorde også at flere classics hadde "heldekkende" folie da de ble omlakkert til skjemaet.

Og RRA ligger fremdeles med avgang 2200Z fra BFI i kveld.:)

Originally posted by Stone

Jeg kan bare slutte meg til de som mener at TUA gikk fra BFI uten "spyttklysa" men MED Braathens-titler. Hele finna ble dekket av folie etter ankomst på Sola. Årsaken var at Boeing skulle lakkere finna med "nordlyset", men fikk det ikke til. Derfor stor folie med både nordlys og "spyttklyse". Senere, etter litt trening, klarte lakkgutta på Sola å lakkere nordlyset slik at det bare var "spyttklysa" som var folie. Nøyaktig hvilke fly som hadde "hel" folie husker jeg ikke, men jeg mener det ble slutt etter de tre-fire første. Det gjorde også at flere classics hadde "heldekkende" folie da de ble omlakkert til skjemaet.

Og RRA ligger fremdeles med avgang 2200Z fra BFI i kveld.:)

Ja jeg er paa vei ut til BFI - regner med aa vaere paa pletten fra 2100z dvs 2:00PM lokal tid...jeg tok selv bilde av LN-TUA paa BFI ved avgang, og selv om hukommelsen begynner aa bli sliten, mener jeg det ikke var Braathens titler heller, jeg mener aa huske at jeg tenkte det eneste som identifiserer denne maskinen er det Norske Flagget og reg'en...

- og forøvrig trenger vi RRA, planene endres, nå er den planlagt å gå SK821 til AMS fredag morgen. Og da snakker vi om fredag 22.jun.....

Originally posted by Stone

- og forøvrig trenger vi RRA, planene endres, nå er den planlagt å gå SK821 til AMS fredag morgen. Og da snakker vi om fredag 22.jun.....

Hm, har fri fredag, hm sjekke belegg... kunne være artig med firstflight.

Klart det, men pass på, disponeringen av flyene er et svært "levende" program. Changes happen!

SK9150's fremdrift kan følges live på sas.no - bare se

Attachments

• SK9150.jpg
    SK9150.jpg
    117.5 KB · Views: 29
Det er to Lancair 4 som skal ta av fra BFI kl. 15 lokal tid (BOE51X, BOE52X)

Er det air-to-air foto på gang for LN-RRA?

Lurer pa det.. og det gaar en JAL 738 om en halvtime ogsaa ..

23 minutter over STD og fortsatt ingen flightplan. Hoeres imidlertid ut som at DC-8-63 uansett kommer tilbake med noen interessante bilder!!

Per daarlig mobil-linje fra BFI har jeg akkurat faatt bekreftet at kjerra er tatt av. Bilder er tatt og boer vaere oppe til morgenkaffen i Norge! Look out for fotoreportasje.

Og det er ETA 0920 lokal paa Galemoen!

73G BU7372 LNRRA

STD STA ETD ATD TOFF ETA
19JUN BFI OSL 1500 0930 1504 1526 0920+1

Hilsen
Ole

Og her startet den, takser mot Nord enden av banen 15.15

Attachments

• sk9150_1.jpg
    sk9150_1.jpg
    93.8 KB · Views: 27
Her ruller den 15:25 Den stod i nesten 10 minutter pa enden av banen)

Attachments

• sk91503.jpg
    sk91503.jpg
    119.8 KB · Views: 27
Back