De tre SK-aksjeselskapene avregistreres så fort som mulig. Flyoperasjonene organiseres innledningsvis som i dag på tre hovedbaser
Fant det selv: om SGS iallefall.
"SGS blir en del av driftsenheten i Norge som ledes av Ola H. Strand. SGS international outsources og SGS' linjestasjoner i skandinavia vurderes individuelt. Denne vurdering legges til den enkelte region og det er ikke fastsatt noen tidsramme på nåhværende tidspunkt."
Over 60 ruter skal bort!
Denne var for meg litt kryptisk.. Betyr det at SGS som selvstendig handlingselskap opphører og inngår fra nå av i flyselskapet? Videre at Ola & Co selv skal vurdere handling på linjestasjoner? Hvordan blir det med policy om innkjøp/utsetting av tjenester? Er det en reell benchmarking på vei?
Oioi, nå blir det trangt i døra for alle piloter som søker jobb... det spekuleres i at 400 piloter mister jobben, 150 i Norge. Mørke tider..
http://e24.no/boers-og-finans/article2903836.ece
I Norge greier de nok å ta en god del på naturlig avgang vil jeg tro.
Tallet 400 er ikke nytt i dag - det ble klart allerede når innsparingsavtalen med pilotforeningene var klar - inkludert avtale om håndtering. Og det blir nok et felles problem for alle tre land -det er en felles liste....
Finnes det ikke to lister da? En felles der ex. BU piloter startet på 0 års ansinitet og en liste for SAS Norge der både BU og SAS piloter ble likestilt?
Stemmer dette eller husker jeg feil?????
Den danske stat har givet tilsagn til at købe aktier i SAS. Men det er tvivlsomt, om det overhovedet er lovligt, vurderer ekspert i statsstøtte.
SAS' aktieudvidelse kan være ulovlig
http://www.business.dk/article/20090203/borsnyt/90203094/
Håber virkelig det er ulovlig, et eller andet sted er det forkert at et selskab bare kan sende aben videre til skatteyderne.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.