SAS med nye hjemmesider?

Prøve å finne mine bookinger i går. Fant den til slutt. Midt på siden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Aftenposten: Kunder raser mot de nye hjemmesidene til SAS

Jag förstår inte vad SAS tänkte när de bytte till den nya layouten. Särskilt inte att de bytte på norska sidan när de har haft så många problem med de andra länderna där de redan bytt och inte kunnat lösa problemen.
 
Re: Aftenposten: Kunder raser mot de nye hjemmesidene til SAS

Er det mange milliardkonsern som kjører full betatesting på kundene? Kan aldri huske å ha opplevd noe lignende. Feilmelding etter feilmelding.
 
Re: Aftenposten: Kunder raser mot de nye hjemmesidene til SAS

Ja, tråden med gode opplevelser på sas.no flommer ikke akkurat over av lykkelige historier. :)
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Flyselskapet SAS’ nye nettsider har vært utsatt for voldsom kritikk den senere tiden. Det kan ende i bøter for flyselskapet.

Nå går Direktoratet for forvaltning og IKT(Difi) til det skritt å varsle tilsyn.

Difi, som skal sørge for gode IT-tjenester i offentlig og privat sektor, varslet tirsdag SAS om at man har gått i gang med å sjekke flyselskapets nye nettsider.

Det er reaksjoner fra ulike organisasjoner og direktoratets egne vurderinger som ligger til grunn for beslutningen.

http://www.aftenposten.no/norge/SAS-far-tilsyn-og-risikerer-boter-for-ny-nettside-623575b.html
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Det må være ganske alvorlig for et selskap når ikke bare kundene klager på nettsider, men også myndighetene. Man burde vel kunne skjelne til selskaper hvor kundene er tilfredse for å se hvordan ting kan gjøres. SAS og IT har jo dessverre aldri fungert spesielt bra.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Det utrolige er at de har kjørt dette i Sverige og Danmark en god stund, hva er det som er så veldig forskjellig i Norge, som ikke ble oppdaget i Sverige/Danmark? Dette blir jo mer og mer patetisk etter hvert som de ikke får orden på ting, og bare prater det bort med tåkeprat.

Det må være ganske alvorlig for et selskap når ikke bare kundene klager på nettsider, men også myndighetene.

Difi fører tilsyne med universell utforming, så har egentlig ingen ting med de store feilene/problemene å gjøre, men med at det er en ny webside med mange brukere. De ville antagelig fått tilsyn uansett, men så er det jo kjekt av pressen å koble dette med klager osv. Tilsynet går kun på utforming (form, farge, koding for blinde etc) og ikke at funksjonaliteten virker. (Selv flyprat har vært i myndighetenes lys med formelle brev osv. pga. stort antall brukere ;))

Men interessant at de skal sjekke universell utforming, plutselig får SAS potensielt noe de må endre på (igjen).
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Det utrolige er at de har kjørt dette i Sverige og Danmark en god stund, hva er det som er så veldig forskjellig i Norge, som ikke ble oppdaget i Sverige/Danmark?

Vil det si at det er kun sas.no som er så elendig, mens .se og .dk fungerer utmerket ?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Vil det si at det er kun sas.no som er så elendig, mens .se og .dk fungerer utmerket ?

Samme sak i litt utvider utgave:
De nye hjemmesidene ble først rullet ut i Danmark, deretter i Sverige og til slutt i Norge.
– Vi tok det gradvis for å plukke feil løpende underveis. En rekke ting ser man først når funksjonaliteten utfordres. Man har i løpet av disse månedene gjort korrigeringer. Det er først nå at vi på norsk side opplever at en del kunder ikke har fått gjennom sin bestilling, sier Johansen.
http://e24.no/naeringsliv/sas/it-troebbel-for-sas-klagestorm-fra-rasende-passasjerer/24077624
 
Har medfølelse for de folka som arbeider i sas it.

Enkelt å harselere med de seff, men det kan ikke være spesielt kjekt at absolutt alt man gjør går åt skogen.

Håper de snart lykkes og får seg en ferie :)
 
Noen som vet hvilken leverandør som SAS har?
TCS tok over hovedansvaret for mye av IT fra CSC for en god stund siden, rett før de fikk full stopp på hjemmesidene sine i noen dager. (TCS leverer også til BA og DnB, sånn apropos oppetider...) (Om TCS har revet med maling og sparkel på den nye hjemmesidene vet jeg ikke)
 
Nettsidene er sikkert laget av et svindyrt hipsterbyrå. Veldig mye fancy detaljer som er i vinden i webdesignsirkler, men brukertesting utenom sin egen hipstercircle har de tydeligvis ignorert. Bare det at de forventer at brukerne skal klare en overgang fra et ytterpunkt til et annet, som er så radikalt forskjellig, er spinnvilt. Det som overrasker meg er at SAS faktisk kjøper den argumentasjonen byrået må ha servert for å rettferdiggjøre dette.

Vært borti et par slike byråer gjennom jobb og har vært seriøst unimpressed med det de kommer med.

For meg funker nettsiden fint, men nå er jeg ikke Average Joe når det kommer til it-løsninger, så min mening er helt uinteressant. Man må alltid ta hensyn til det svakeste leddet, og det er Ola og Kari Dunk som synes nettbank er nytt og vanskelig.
 
Virker som de har fått en del tilbakemeldinger for å si det mildt!

Sakset fra Facebook:
Kjære kunde, SAS lanserte nye kundenettsider tidligere i år. Tilbakemeldingene er at kunder har problemer med å navigere på nettsidene og å gjennomføre sine bookinger. SAS beklager ulempene dette har medført! Vi er naturligvis lydhøre for tilbakemeldingene og har besluttet å redesigne deler av SAS’ nye nettsider. Konkret vil vi forbedre bl.a. startsideinformasjon og booking-flyt. Vi er sikre på at endringene vil gi den smidige online-opplevelsen som våre kunder forventer av SAS. Hvis du ønsker kan du bruke Classic www.classic.sas.no, SAS’ tidligere nettside som et alternativ, mens de nye er under utvikling. De nye nettsidene er selvfølgelig fortsatt tilgjengelige. Vi anbefaler også SAS app’en, som er tilgjengelig for iOS og Android.
 
Last edited by a moderator:
Virker som de har fått en del tilbakemeldinger for å si det mildt!

Sakset fra Facebook:

Kjære kunde, SAS lanserte nye kundenettsider tidligere i år. Tilbakemeldingene er at kunder har problemer med å navigere på nettsidene og å gjennomføre sine bookinger. SAS beklager ulempene dette har medført! Vi er naturligvis lydhøre for tilbakemeldingene og har besluttet å redesigne deler av SAS’ nye nettsider. Konkret vil vi forbedre bl.a. startsideinformasjon og booking-flyt. Vi er sikre på at endringene vil gi den smidige online-opplevelsen som våre kunder forventer av SAS. Hvis du ønsker kan du bruke Classic www.classic.sas.no, SAS’ tidligere nettside som et alternativ, mens de nye er under utvikling. De nye nettsidene er selvfølgelig fortsatt tilgjengelige. Vi anbefaler også SAS app’en, som er tilgjengelig for iOS og Android.

Hvis de i appen ordner setevalg før innsjekk og får endring og avbestilling til å fungere så kan de bruke så mye tid de bare vil på nettsiden :)
 
Er de komplett blottet for kvalitetssikring også? Forsøkte å komme meg inn på noen EB-sider, men menyen har bare tekst, ikke link. De har glemt å legge inn "HREF" i menyen i alt untatt siste linje. Dette er jo så dumt at det er....ja, jeg har ikke ord :headbang :headbang :headbang :headbang

sas-no.png
 
Last edited:
Back
Top