Flyselskapet SAS’ nye nettsider har vært utsatt for voldsom kritikk den senere tiden. Det kan ende i bøter for flyselskapet.
Nå går Direktoratet for forvaltning og IKT(Difi) til det skritt å varsle tilsyn.
Difi, som skal sørge for gode IT-tjenester i offentlig og privat sektor, varslet tirsdag SAS om at man har gått i gang med å sjekke flyselskapets nye nettsider.
Det er reaksjoner fra ulike organisasjoner og direktoratets egne vurderinger som ligger til grunn for beslutningen.
Det må være ganske alvorlig for et selskap når ikke bare kundene klager på nettsider, men også myndighetene.
Det utrolige er at de har kjørt dette i Sverige og Danmark en god stund, hva er det som er så veldig forskjellig i Norge, som ikke ble oppdaget i Sverige/Danmark?
Vil det si at det er kun sas.no som er så elendig, mens .se og .dk fungerer utmerket ?
Vil det si at det er kun sas.no som er så elendig, mens .se og .dk fungerer utmerket ?
http://e24.no/naeringsliv/sas/it-troebbel-for-sas-klagestorm-fra-rasende-passasjerer/24077624De nye hjemmesidene ble først rullet ut i Danmark, deretter i Sverige og til slutt i Norge.
– Vi tok det gradvis for å plukke feil løpende underveis. En rekke ting ser man først når funksjonaliteten utfordres. Man har i løpet av disse månedene gjort korrigeringer. Det er først nå at vi på norsk side opplever at en del kunder ikke har fått gjennom sin bestilling, sier Johansen.
TCS tok over hovedansvaret for mye av IT fra CSC for en god stund siden, rett før de fikk full stopp på hjemmesidene sine i noen dager. (TCS leverer også til BA og DnB, sånn apropos oppetider...) (Om TCS har revet med maling og sparkel på den nye hjemmesidene vet jeg ikke)Noen som vet hvilken leverandør som SAS har?
Kjære kunde, SAS lanserte nye kundenettsider tidligere i år. Tilbakemeldingene er at kunder har problemer med å navigere på nettsidene og å gjennomføre sine bookinger. SAS beklager ulempene dette har medført! Vi er naturligvis lydhøre for tilbakemeldingene og har besluttet å redesigne deler av SAS’ nye nettsider. Konkret vil vi forbedre bl.a. startsideinformasjon og booking-flyt. Vi er sikre på at endringene vil gi den smidige online-opplevelsen som våre kunder forventer av SAS. Hvis du ønsker kan du bruke Classic www.classic.sas.no, SAS’ tidligere nettside som et alternativ, mens de nye er under utvikling. De nye nettsidene er selvfølgelig fortsatt tilgjengelige. Vi anbefaler også SAS app’en, som er tilgjengelig for iOS og Android.
Virker som de har fått en del tilbakemeldinger for å si det mildt!
Sakset fra Facebook:
Kjære kunde, SAS lanserte nye kundenettsider tidligere i år. Tilbakemeldingene er at kunder har problemer med å navigere på nettsidene og å gjennomføre sine bookinger. SAS beklager ulempene dette har medført! Vi er naturligvis lydhøre for tilbakemeldingene og har besluttet å redesigne deler av SAS’ nye nettsider. Konkret vil vi forbedre bl.a. startsideinformasjon og booking-flyt. Vi er sikre på at endringene vil gi den smidige online-opplevelsen som våre kunder forventer av SAS. Hvis du ønsker kan du bruke Classic www.classic.sas.no, SAS’ tidligere nettside som et alternativ, mens de nye er under utvikling. De nye nettsidene er selvfølgelig fortsatt tilgjengelige. Vi anbefaler også SAS app’en, som er tilgjengelig for iOS og Android.
Hvis de i appen ordner setevalg før innsjekk og får endring og avbestilling til å fungere så kan de bruke så mye tid de bare vil på nettsiden![]()
...samt bestilling av bonusbilletter.![]()
Det der må nesten vere vanskeleg å til!Er de komplett blottet for kvalitetssikring også? Forsøkte å komme meg inn på noen EB-sider, men menyen har bare tekst, ikke link. De har glemt å legge inn "HREF" i menyen i alt untatt siste linje :headbang :headbang :headbang :headbang
View attachment 43365