SAS med nye hjemmesider?

Nå har SAS lagt inn en link til de gamle sidene i rødt på de nye; på grunn av usedvanlig lang ventetid står det :-)
Hos meg virker ikke de nye i det hele tatt i dag, på tlf.
 
Og der gikk de til det skrittet å sende ut e-post til alle sine kunder med emne "SAS svarer på tilbakemelding fra kunder om vår nye hjemmeside":

Kjære jcnorway,

SAS lanserte i år nye nettsider i forbindelse med en betydelig oppgradering av vår IT-infrastruktur. Oppgraderingen var nødvendig og vil åpne for en rekke digitale løsninger framover som vil skape verdi for deg.

SAS’ nettsider er vår viktigste kanal ut mot våre kunder og må være rask og enkel å bruke. Tilbakemeldingene vi har fått er imidlertid at reisende har problemer med å navigere på den nye nettsiden og å gjennomføre sine bestillinger. Vi beklager de ulempene det har medført.

Vi er selvsagt lydhøre for tilbakemeldingene fra våre reisende når det gjelder våre nye nettsider, og vi har derfor besluttet å endre enkelte funksjoner på nettsiden. Målet er å sikre en smidig booking-opplevelse i tråd med våre kunders forventninger.

Konkrete endringer inkluderer:
Forbedret informasjon på startsiden. Dette vil snart være klart.
Økt hastighet på nedlasting av sider
Forbedring i bestillingsfunksjonen. Denne vil bli presentert mot slutten av sommeren/tidlig høst.
Fortsatt lansering av nye funksjoner som forbedrer brukeropplevelsen.

Vi er sikre på at endringene vil gi deg den gode online-opplevelsen som du forventer av SAS.

Hvis du ønsker å bestille en reise med SAS, finnes det flere alternativer:
Last ned SAS app’en, som er tilgjengelig for iOS og Android.
Bruk SAS Classic, SAS’ forrige nettside, som er tilgjengelig med begrenset funksjonalitet mens den nye siden er under utvikling: på classic.sas.no
De nye nettsidene vil naturligvis fortsette å være tilgjengelige.

Takk for din tålmodighet. Vi ser fram til å ønske deg velkommen om bord.

Med vennlig hilsen
Scandinavian Airlines
 
Jeg ser at "konkrete endringer" ikke inkluderer å rette feil som gjør at man ikke får kjøpt billetter, annet enn at den skal bli forbedret. Ja, ja...
 
Jeg ser at "konkrete endringer" ikke inkluderer å rette feil som gjør at man ikke får kjøpt billetter, annet enn at den skal bli forbedret. Ja, ja...
Og ikke minst bedre informasjonen på fremsiden. Hva skal de informere om? Gå en annen plass og bestill?

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
 
Språket er jo også helt ubrukelig en del plasser, virker som det er maskinoversatt.

"Du må legge ved en EuroBonus-konto til din konto for å bestille med poeng!" er ikke akkurat godt norsk. Jeg tipper det tekniske kravet er "it is a requirement that an EB-account is attached to the booking process" eller noe sånn...
 
Ser i mailen som de har sendt at man kan klikke på en link om man ikke får opp HTML-visning av mailen.

Emne på mailen som ble sendt var:
"SAS svarer på tilbakemelding fra kunder om vår nye hjemmeside".
De har altså fått EN tilbakemelding..? :rolleyes:

Om man klikker på linken i e-posten så er tittelen på nettsiden man kommer til som følger:

"Vi har lyttet til våre reisende, og forbedrer funksjoner på vår nye nettside for å gjøre bestilling enklere og raskere". Kort og konsist... ;)

Tittelen dukker opp i selve fanen i nettleseren og er såpass lang at man må holde musepekeren over for å få opp hele teksten. Denne teksten finner man forøvrig ikke igjen på selve siden så det de evnt ønsket å formidle i headingen er det et fåtall som får med seg uansett :p
 
Last edited:
Og så oppfører siden seg forskjellig i Chrome og Firefox, hvertfall hos meg.

I Firefox får jeg ikke betalt, det får jeg gjort i Chrome.

I Chrome så mangler all informasjonstekst vedr. "kampanje", dvs. Amex-CT, det gjør det ikke i Firefox :headbang
 

Attachments

  • AMEX-chrome.png
    AMEX-chrome.png
    18.1 KB · Views: 1,160
  • AMEX-firefox.jpg
    AMEX-firefox.jpg
    19.5 KB · Views: 1,162
TCS tok over hovedansvaret for mye av IT fra CSC for en god stund siden, rett før de fikk full stopp på hjemmesidene sine i noen dager. (TCS leverer også til BA og DnB, sånn apropos oppetider...) (Om TCS har revet med maling og sparkel på den nye hjemmesidene vet jeg ikke)

Vil tippe maling og sparkel leveres av Doublethink :colgate:
 

Attachments

  • 19724280_10154750020927066_1925635569_o.jpg
    19724280_10154750020927066_1925635569_o.jpg
    233.7 KB · Views: 1,166
Ironisk nok dukker dette opp under "events" på Diamond-siden til SAS. Kanskje SAS og TCS selv burde tatt noen av de ledige plassene.... Capture.JPG
 
Ironisk nok dukker dette opp under "events" på Diamond-siden til SAS. Kanskje SAS og TCS selv burde tatt noen av de ledige plassene....

Lisboa? Flott sted å snakke om nettsidene til SAS! Billig alkohol samt at SAS ikke flyr dit. Weboverføring? Lykke til.
 
Hva for en event er det der egentlig?

Beskrivelse



Go Tech Yourself with SAS
Web Summit
Date: 05.-09. November 2017

Leave your name on the list to register your interest prior to registration opening in August.

The package includes
Flights
Festival pass
Hotel
Venue
 
Får ikke booket på mobilsidene. Bra forretningsstrategi.
 

Attachments

  • Screenshot_20170720-215532.png
    Screenshot_20170720-215532.png
    84.8 KB · Views: 839
De oppdaterte sidene synes jeg er veldig fine, enkelt og funksjonelt. Kanskje litt informasjonstungt under bookingprosessen.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Og som vanlig går kommunikasjonsavdelingen til SAS inn for å overgå Komiske Ali.... Hva er det de røyker på den avdelingen for tiden?

De uttaler;
"Universell utforming har vært ledestjernen for oss hele veien. Det er bra for oss, og vi ønsker å være best i klassen."

Nei, om dette hadde vært en ledestjerne hadde dere ikke hatt myndighetene på nakken og blitt truet med dagbøter. Plenty av andre store bedrifter klarer å håndtere dette uten slike problemer... Mistenker at lave kostnader har vært en ledestjerne ;)
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Og som vanlig går kommunikasjonsavdelingen til SAS inn for å overgå Komiske Ali.... Hva er det de røyker på den avdelingen for tiden?

De uttaler;
"Universell utforming har vært ledestjernen for oss hele veien. Det er bra for oss, og vi ønsker å være best i klassen."
Jeg kan se for meg hva som har skjedd her. Ledelsen har antaelig fått presentasjoner med "universell utforming" og en rekke andre buzzwords, og trodde at det faktisk var det de kjøpte.
 
Back
Top