Kjære jcnorway,
SAS lanserte i år nye nettsider i forbindelse med en betydelig oppgradering av vår IT-infrastruktur. Oppgraderingen var nødvendig og vil åpne for en rekke digitale løsninger framover som vil skape verdi for deg.
SAS’ nettsider er vår viktigste kanal ut mot våre kunder og må være rask og enkel å bruke. Tilbakemeldingene vi har fått er imidlertid at reisende har problemer med å navigere på den nye nettsiden og å gjennomføre sine bestillinger. Vi beklager de ulempene det har medført.
Vi er selvsagt lydhøre for tilbakemeldingene fra våre reisende når det gjelder våre nye nettsider, og vi har derfor besluttet å endre enkelte funksjoner på nettsiden. Målet er å sikre en smidig booking-opplevelse i tråd med våre kunders forventninger.
Konkrete endringer inkluderer:
Forbedret informasjon på startsiden. Dette vil snart være klart.
Økt hastighet på nedlasting av sider
Forbedring i bestillingsfunksjonen. Denne vil bli presentert mot slutten av sommeren/tidlig høst.
Fortsatt lansering av nye funksjoner som forbedrer brukeropplevelsen.
Vi er sikre på at endringene vil gi deg den gode online-opplevelsen som du forventer av SAS.
Hvis du ønsker å bestille en reise med SAS, finnes det flere alternativer:
Last ned SAS app’en, som er tilgjengelig for iOS og Android.
Bruk SAS Classic, SAS’ forrige nettside, som er tilgjengelig med begrenset funksjonalitet mens den nye siden er under utvikling: på classic.sas.no
De nye nettsidene vil naturligvis fortsette å være tilgjengelige.
Takk for din tålmodighet. Vi ser fram til å ønske deg velkommen om bord.
Med vennlig hilsen
Scandinavian Airlines
Og ikke minst bedre informasjonen på fremsiden. Hva skal de informere om? Gå en annen plass og bestill?Jeg ser at "konkrete endringer" ikke inkluderer å rette feil som gjør at man ikke får kjøpt billetter, annet enn at den skal bli forbedret. Ja, ja...
TCS tok over hovedansvaret for mye av IT fra CSC for en god stund siden, rett før de fikk full stopp på hjemmesidene sine i noen dager. (TCS leverer også til BA og DnB, sånn apropos oppetider...) (Om TCS har revet med maling og sparkel på den nye hjemmesidene vet jeg ikke)
Ironisk nok dukker dette opp under "events" på Diamond-siden til SAS. Kanskje SAS og TCS selv burde tatt noen av de ledige plassene....
Stor teknisk konferanse, skjønner ikke helt at de tør stille der, med mindre de skal ha en sånn "lessons learned, where we failed"-seanse :lol:Hva for en event er det der egentlig?
https://www.vg.no/reise/i/A2Mxgr/sas-far-kritikk-for-nettsideSAS fikk syv måneder på seg til å rette opp hjemmesiden etter at et tilsyn påviste flere mangler. Hittil er kun to tredjedeler rettet.
https://uu.difi.no/artikkel/2018/08/sas-norge-ilagt-tvangsmulktTilsynet i Difi gir SAS Norge AS tvangsmulkt for ikkje å ha utbetra nettsidene sine etter ein kontroll i fjor haust. Feila er knytt til billettbestilling. Framdrifta i arbeidet med retting har vore for dårleg.
Jeg kan se for meg hva som har skjedd her. Ledelsen har antaelig fått presentasjoner med "universell utforming" og en rekke andre buzzwords, og trodde at det faktisk var det de kjøpte.Og som vanlig går kommunikasjonsavdelingen til SAS inn for å overgå Komiske Ali.... Hva er det de røyker på den avdelingen for tiden?
De uttaler;
"Universell utforming har vært ledestjernen for oss hele veien. Det er bra for oss, og vi ønsker å være best i klassen."
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.