SAS med bagasjegebyr på GO light

Re: SAS med bagasjegebyr på GO light

Blir det egen sone i kabinen for Go Light? De 5 siste radene for eksempel?

Jeg er absolutt ikke negativ til dette. Har man ikke innsjekket bagasje er man en billigere kunde og ikke minst veier man da lettere som totalpax. Ulempen er selvfølgelig at kabinen blir full av håndbagasje.
Gjør selskapene dette for å spare handling og fuel, eller for å frigi plass i buken til frakt?

Gir Light full poenguttelinng. ? Hvilken "bookingbokstav" ?

Svar til Bergern: Go light etableres vel ene og alene for å ha en lav pris å reklamere med. Dette gjelder ved ordinære annonser og treff i forskjellige søk i slike søkemotorer for flyreiser. Tiden har endret seg med internett, endelig følger SAS etter. Tror ikke de taper inntekter, de som trenger bagasje kjøper det uansett. Har flydd mye med lavkostselskaper de siste 10 årene og både Norwegian, Wizzair og Ryanair kjører ut traller på traller med betalt bagasje, i alle fall på de hundrevis av flightene jeg har observert.

Litt taper de jo, jeg får jo faktisk glede av sølvkortet med disse billettene da jeg "aldri" har mer enn ett kolli.

Det står "Bagasje: 0 stk/pers" på min bestilling selv om jeg er EBG.

Bestillingen inkluderer vel aldri det som er inkludert i bonuskortet. Men når du sjekker inn vil det stå at du har 2 tilgjengelig.

Statusfordeler er aldri inkludert i billetten. Fordelene er "i tillegg" til det som står i billetten. Så:
SAS Go Light: 0 kolli i billetten (+1 for EBS/Star Gold, +2 for EBG/D/P)
SAS Go: 1 kolli i billetten (+1=2 for EBS/Star Gold, +2=3 for EBG/D/P)
SAS Pluss: 2 kolli i billetten (+1=3 for EBS/Star Gold, +2=4 for EBG/D/P)

Jo da, hvis man bestiller fra riktig leverandør. ;)

WF.no oppgir bagasjekvote (inkl det som hører med bonuskortet) på eticket.

Hm... Noe for de litt mer teknisk invidde her da, men dersom WF.no gir rett bagasjekvote iht. status i ETKT kan det vel tenkes å være deler av årsaken til at Altea til tider sliter med WF, status og ekstra bagasje? Jeg "waiver" mye mer bagasje enn jeg skulle trenge å gjøre fordi Altea ikke klarer å kalkulere rett bagasjekvote ut ifra ETKT og status i kombinasjon. Å se Altea hevde at EBG bare kan ha 1 kolli bagasje på en SK/WF-reise er nesten litt flaut...

Tittet litt på LH, der hjelper det ikke med *G med ekstra koffert.

Så vidt jeg har forstått av denne tråden gir SK GO Light en koffert for *G foreløpig.

Så her har de en fordel framfor LH light. Det er pæng også for oss som alltid har med oss bagasje. Som oppveier mangel på GT og øl/vin :drunk: ??

BA light gir heller ingen goder for status.
Av de som har innført "light" så er det kun SAS som gir goder for statuspax. Lurer på hvor lenge det varer for det er jo reelt sett en del 100-lapper tapt hver gang siden status-pax ikke har noe incentiv til å kjøpe "heavy"

Av de som har innført "light" så er det kun SAS som gir goder for statuspax. Lurer på hvor lenge det varer for det er jo reelt sett en del 100-lapper tapt hver gang siden status-pax ikke har noe incentiv til å kjøpe "heavy"

Men kanskje også hundrelapper tjent når folk velger SAS for å få status...

Air France tilbyr også ekstra bagasje for economy Mini til sine statuspassasjerer.

KLM har jo gebyr for bagasje på alle economybilletter, men her slipper også statuspassasjerer unna.

Back