SAS med bagasjegebyr på GO light

Re: SAS med bagasjegebyr på GO light

De var forut for sin tid i gode gamle Braathens.... Revenue-basert inntjening i FF-program, "Endelig Fredag" og ikke minst.....Best & Back ( forløperen til Plus og Go :p ) :D :D

...og hva skjedde med BU...i ;)

...og hva skjedde med BU...i ;)

Noen ganger er man for tidlig ute med ideene sine. Ikke glem at de også var veldig tidlig ute med internetbookinger, og ikke minst var det de som kom med konseptet travelpass (eller hva det het den gangen).

Noen ganger er man for tidlig ute med ideene sine. Ikke glem at de også var veldig tidlig ute med internetbookinger, og ikke minst var det de som kom med konseptet travelpass (eller hva det het den gangen).

Joda, jeg er klar over det. Jeg forsøkte bare å være litt morsom. ;)

Kan love dere at vi skal være strenge på håndbagasje ombord. Jeg hater håndbagasje. Jeg hater folk med mer en det de skal ha med seg, og jeg kan love dere at dritten folk drar med seg skal trøkkes ned under setet. God helg :)

Nå lanserer Braathens det papirløse billettalternativet, e-
pass, for studenter og ungdom. Selskapet har hatt stor
suksess med e-pass siden det ble lansert i 1999, og i dag
reiser flere enn 40 prosent av alle fullprisbetalende
passasjerer papirløst. Nå får altså ungdom og studenter
muligheten til å bruke e-pass istedenfor billetter. Det
eneste de trenger for å reise billettløst til
ungdomspriser, er et Wings-medlemskap og en e-pass avtale.

Braathens lanserer to produkter.

Produkt 1:
- Etterbetalt enkeltreise
- Pris: Som dagens Ungdomspris; eks. Oslo-Bergen; kr. 1052,-
, Oslo-Tromsø; kr. 1800,-
- Gjelder for ungdom 18-25 år og student 26-31 (m/gyldig
studentlegitimasjon)
- E-pass avtale inngås ved Braathens billettkontorer eller
hos agenter (STA, Kilroy)
- Plass på flyet kan bestilles helt frem til avgang
- Plass bestilles via Internett, Braathens eller reisebyrå
- Avtalen er gyldig til og med fylte 25 år
- For de over 25 år må det tegnes avtale ved nytt semester
- Høstavtale: 1. august-15. mars
- Våravtale: 1. februar-15. september

Produkt 2:
- Klippekort, sonebasert
- Sone 1, innen Sør Norge
- Sone 2, innen Nord Norge
- Sone 3, mellom nord og sør
- Tilbys i 6 eller 10 klipp
- Priser: 1.: 2500,-/4000,-, 2: 2200,-/3500,-, 3: 3800/6000
(med forb. om endringer)
- Klippekortet kjøpes ved Braathens billettkontor eller
agenter (STA, Kilroy)
- Klippekortet er gyldig i 1 år
- Plass kan bestilles helt frem til avgang
- Plass bestilles via Internett, Braathens eller reisebyrå.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20001107.OBI.47

Husker godt jeg var ivrig bruker av Braathens klippekort i Forsvaret 01/02 :)

Kan love dere at vi skal være strenge på håndbagasje ombord. Jeg hater håndbagasje. Jeg hater folk med mer en det de skal ha med seg, og jeg kan love dere at dritten folk drar med seg skal trøkkes ned under setet. God helg :)

På godt facebook'sk : Liker :)

Klart det virker.. det spørs om det selger flere billetter. Tror ikke Norwegian ville tjent noe på å bli nordens Ryanair. Selv foretrekker jeg å sende venner og familie med Norwegian da de ikke bryr seg nevneverdig om man har med seg en ekstra pose eller bagasjen veier 2kg for mye.

Når det gjelder SAS Go light så måtte det jo komme før eller senere. Håper bare at de forsetter med gratis bagasje for statuskunder også på Go Light. Om man får eurobonuspoeng er vel snart likegyldig med opptjening på 250p pr segment i norden.
Det virker da som menigmann er mer en happy med et rigid reglement ala det Ryanair opererer med. Jeg kan ikke komme på et flyselskap som tjener mer penger en det dem faktisk gjør i farten. Kanskje alle selskap på tvers av grenser skulle bli mer rigide? Sikkert litt sure miner i starten fra hvermannsen men etterhvert vil det gå seg til. Å ikke la det å være slepphendte være en form for falsk "kundeservice" da det til tider virker motsatt. Boarding ville også gått mye raskere. Men igjen, jeg reiser jo stort sett med en trillekoffert el pc bag(ikke begge deler)og handler så og si aldri på flyplasser(kanskje snus da men dette har jeg plass til)..

Det som kan bli en blemme er at folk VET at FR er strenge, DY noenlunde strenge men at SK er alt lov. De gir nå balla i hva de får "lov" til så lenge det et billig, og før har det jo alltid gått greit. Så forvent noen oppslag i VG og på FB når dette settes i gang for fullt. Selv om det er personen som bestiller sitt ansvar å sette seg inn i regler, så vi vet jo at de tøyes veldig godt i Norge.
Synes at hattehyllene er bra overfylt allerede på SK sine flygninger, og tror ikke dette gjør saken bedre.
Men er enig at produktet er kan bli bra for cashflow[emoji106].

...og jeg kan love dere at dritten folk drar med seg skal trøkkes ned under setet.
Nå kan man jo være innenfor reglene for håndbagasje, men allikevel ikke få det under setet foran pga. stolbein, redningsvester og annet ;)

Om ikke folk skulle fylle hyllene til de grader med jakker, og småposer før trillekoffertene er på plass så tror jeg man hadde fått inn 10-15% mer.

Hm... all dritten de skal få med seg = "kunne du hjelpe meg å få denne oppi hattehylla?"
[denne=dritten på 30 kg som skal oppi hattehylla...]
Nei... Regelen er med håndbagasje: kan ikke pax håndtere denne sjæl, skal den sendes som bagasje!!!! Håndtere=få opp i hattehylle, eller under "setet foran" av egen "vilje"... Alt annet bør kastes ut av CC's Right fwd door til gutta som har FWD cargodoor open! Det er ikke Cabincrew's oppgave!

Og om noen tenker at det er CC's oppgave, bør billettprisene heves!

Syns mange her overdriver problemet med enkeltpersoner som har for mye kabinbagasje. Ja, det er irriterende, men de som kommer med alt for mye bagasje er en liten andel av de reisende. Hovedproblemet er de mange som er akkurat innenfor grensen og som til sammen tar med veldig mye bagasje inn i flyet. Med gebyr for å sjekke inn blir dette naturligvis mye verre, uansett om CC er firkantet på grensene. På en alminnelig reise hjelper det meg fint lite å ha rett til å sjekke inn fire kofferter til CPH hvis det ikke er plass til trillekofferten ombord.

Litt OT, men jeg foretrekker å legge bagasjen "under" knærne mine, altså ikke under stolen forran meg, der jeg har tenkt å ha bena.
Funker finfint, helst når jeg sitter ved vindusrekka, så jeg ikke lager for mye felle for mine medpassasjerer. Null stress og lite kamp om hylleplass. :-D

Litt OT, men jeg foretrekker å legge bagasjen "under" knærne mine, altså ikke under stolen forran meg, der jeg har tenkt å ha bena.
Funker finfint, helst når jeg sitter ved vindusrekka, så jeg ikke lager for mye felle for mine medpassasjerer. Null stress og lite kamp om hylleplass. :-D

Men der skal den ikke ligge!! Opp i hylla eller godt under stolen foran !

Tja, medarbeidere i SAS kan få en "kabin-bag" fra samme sted som uniformen, og denne passer perfekt under stolen forran. Mulig man skulle forsøke seg med markedsføring og salg av en slik en? ;) I alle fall pleier jeg å sette bagen under setet, og så evt. legge en "personlig gjenstand" i hylla over i stedenfor. Når det er sagt er ikke jeg den største personen som flyr, hverken i bredden eller lengden...:spin

Men det skal bli spennende å håndheve disse nye reglene. Og ennå venter vi på bekreftelse på om statuskundene vil få sine gratis ekstrakolli på "Go Light", eller om det vil bli noe mer tilsvarende det opplegget Lufthansa innfører...

Tja, medarbeidere i SAS kan få en "kabin-bag" fra samme sted som uniformen, og denne passer perfekt under stolen forran. Mulig man skulle forsøke seg med markedsføring og salg av en slik en? ;) I alle fall pleier jeg å sette bagen under setet, og så evt. legge en "personlig gjenstand" i hylla over i stedenfor. Når det er sagt er ikke jeg den største personen som flyr, hverken i bredden eller lengden...:spin

Det er mulig at det er plass rent fysisk under setet foran til en koffert i 55x40x23cm, men de gangene jeg har sett folk forsøke å få dette til så ser det ut til at de sliter. Det synes ofte å ha med plassen mellom seteradene å gjøre.

I likhet med det Discus skriver så er vel mitt inntrykk at problemet med plass ofte kan begrenses om folk er litt flinkere til å stable i overhead compartment.

Jeg gjør det samme når jeg skal strekke på beina

Men der skal den ikke ligge!! Opp i hylla eller godt under stolen foran !

Så lenge man er i "taxi/takeoff/landing-mouds", ja

Back