SAS med bagasjegebyr på GO light

Re: SAS med bagasjegebyr på GO light

De store SAS reklamene på OSL sier:
Du fortjener en enkel reise
Lounges, Fast Track, EB-poeng, App med nyheter, Setevalg

Mao. Go Light vil ha med disse elementene, tenker jeg. Ellers blir ikke reisen nevnverdig enklere [emoji13]

De store SAS reklamene på OSL sier:
Du fortjener en enkel reise
Lounges, Fast Track, EB-poeng, App med nyheter, Setevalg

Mao. Go Light vil ha med disse elementene, tenker jeg. Ellers blir ikke reisen nevnverdig enklere [emoji13]

Fast Track på Go Light? Jeg tviler!

Go Light er sikkert riktig nå.

Håper booking prosedyren er enkel å forstå..

så håper jeg at det ikke medfører at luringer i Go Light prøver å få med ennå mer som håndbaggasje..

så håper jeg at det ikke medfører at luringer i Go Light prøver å få med ennå mer som håndbaggasje..

Å joda det slår nok tilabake - BA (som har 23 kg) sliter jo med hpndbagasjemengden, som tidligere ikke var noe særlig problem. Se på USA - det er det jo helt håpløst...

Å joda det slår nok tilabake - BA (som har 23 kg) sliter jo med hpndbagasjemengden, som tidligere ikke var noe særlig problem. Se på USA - det er det jo helt håpløst...
Et styr uten like. Husker ikke om det var i Dallas eller Albuquerque, men det var ei dame med en gigantisk kabinkoffert. Holdt på i flere minutter og det var helt umulig å presse denne inn i hylla.

Husker ikke helt hvordan det endte, men det var et skikkelig styr.

Lurer på om SAS har tenkt på dette, er en grunn til å foretrekke SAS over Norwegian i jobbreiser fordi man slipper å måtte bekymre seg for like mye styr med trillekofferten

En av fordelene med SAS er at man slipper håndbagasjehelvetet om bord som det er på en del andre carriers, spesielt DY, der er det til tider kaotiske tilstander og folk presser seg frem i kø for å komme seg raskt om bord og hive opp kofferten, vesken, handleposene og pc-bagen. Er det en ting jeg ikke orker, så er det Ola Dunk med ørten kolli håndbagasje og skrik og hyl og dårlig oppførsel.

Blir spennende å se hvordan dette arter seg. Har null tro på at SAS kommer til å bli strenge på antall bager folk tar med. Akk...

Når det er sagt, er jeg glad for at SAS legger ut en billettklasse i typiske leisure-markeder som er rimeligere og mer sammenlignbar med en del konkurrenter.

Nå begynner det å bli viktig med pri boarding ettersom det blir fullt i hattehyllene etterhvert

Lurer på om SAS har tenkt på dette, er en grunn til å foretrekke SAS over Norwegian i jobbreiser fordi man slipper å måtte bekymre seg for like mye styr med trillekofferten

Det ironiske er at dette allerede er et styr i SAS plus, ettersom forretningsreisende allerede flyr med mye håndbahgasje. Jeg prøver alltid å komme tidlig på hvis jeg flyr plus.

En av fordelene med SAS er at man slipper håndbagasjehelvetet om bord som det er på en del andre carriers, spesielt DY, der er det til tider kaotiske tilstander og folk presser seg frem i kø for å komme seg raskt om bord og hive opp kofferten, vesken, handleposene og pc-bagen. Er det en ting jeg ikke orker, så er det Ola Dunk med ørten kolli håndbagasje og skrik og hyl og dårlig oppførsel.

Blir spennende å se hvordan dette arter seg. Har null tro på at SAS kommer til å bli strenge på antall bager folk tar med. Akk...
.

Vel..... Jeg opplever akkurat det samme på SAS, UTEN unntak.... Så at det er kaotiske tilstander på DY, er vel en smule overdrevet.....isåfall er det samme hos SAS. Håndbagasjehelvetet som du kaller det er dessverre kommet for å bli. Her skal mye av jobben gjøres i gate. Ett kolli er nok, resten i belly !!

Vel..... Jeg opplever akkurat det samme på SAS, UTEN unntak.... Så at det er kaotiske tilstander på DY, er vel en smule overdrevet.....isåfall er det samme hos SAS. Håndbagasjehelvetet som du kaller det er dessverre kommet for å bli. Her skal mye av jobben gjøres i gate. Ett kolli er nok, resten i belly !!

Helt enig, få det i belly og ferdig arbeid. Kanskje man spå SK skulle sagt at kun Plus eller statuskunder får ta med seg trillekoffert om bord, alle andre leverer fra seg i gaten. Er jo lov å drømme...

Det med håndbagasjemengder avhengig sikkert av hvilke ruter og av hva slags trafikk det er. Jeg reiser mye på typiske leisure-ruter og der er det STOR forskjell på DY og SK. Herregud hvilke mengder som DY-pax drar inn i kabinen... og det verste er at ingen reagerer.

Helt enig, få det i belly og ferdig arbeid. Kanskje man spå SK skulle sagt at kun Plus eller statuskunder får ta med seg trillekoffert om bord, alle andre leverer fra seg i gaten. Er jo lov å drømme...

Det med håndbagasjemengder avhengig sikkert av hvilke ruter og av hva slags trafikk det er. Jeg reiser mye på typiske leisure-ruter og der er det STOR forskjell på DY og SK. Herregud hvilke mengder som DY-pax drar inn i kabinen... og det verste er at ingen reagerer.

Ja, rart at ingen reagerer på at eget regelverk ikke overholdes. Ryanair har vært nådeløse på å overholde regelverk på alle områder, og det har gitt det resultatet at passasjerer VET at det ikke er noen vei utenom å følge reglene. Det virker.

SAS og Norwegian er nok heldige i forhold til de jeg har reist med til Sierra Leone og til Guyana. For da snakker vi om seriøst store mengder!

Ellers tror jeg SAS gjør et lurt trekk nå, jeg er bare forundret over at de ikke har gjort det tidligere.

Når det er sagt, er jeg glad for at SAS legger ut en billettklasse i typiske leisure-markeder som er rimeligere og mer sammenlignbar med en del konkurrenter.

Mulig jeg har vært "heldig", men på minst 50% av mine DY flighter utenriks i år (og det er en del...), så har jeg ved gaten eller ved flydøra fått tilbud om å avlevere håndbaggasje gratis for å unngå stinn kabin.
Vil tro at SAS vil velge samme løsning.

Å ta betalt for baggasje burde SAS gjort for lenge siden.
Jeg tror nok den konsekvente profileringen med alt inkludert, har gjort det vanskelig å innføre dette.

Ja, rart at ingen reagerer på at eget regelverk ikke overholdes. Ryanair har vært nådeløse på å overholde regelverk på alle områder, og det har gitt det resultatet at passasjerer VET at det ikke er noen vei utenom å følge reglene. Det virker.

Klart det virker.. det spørs om det selger flere billetter. Tror ikke Norwegian ville tjent noe på å bli nordens Ryanair. Selv foretrekker jeg å sende venner og familie med Norwegian da de ikke bryr seg nevneverdig om man har med seg en ekstra pose eller bagasjen veier 2kg for mye.

Når det gjelder SAS Go light så måtte det jo komme før eller senere. Håper bare at de forsetter med gratis bagasje for statuskunder også på Go Light. Om man får eurobonuspoeng er vel snart likegyldig med opptjening på 250p pr segment i norden.

Helt likegyldig er det ikke om man får poeng eller ikke.. Det utgjør nok 30-35000 poeng i året for meg..
Det er ikke allverden men hjelper litt sammen med amex og co.

Teller vel egentlig ned til når SAS også kommer med revenue-basert opptjening på EB. Du får poeng etter hva du betaler for billetten.... US-carriers er godt på vei.....og det kommer til Europa før du vet ordet av det

Teller vel egentlig ned til når SAS også kommer med revenue-basert opptjening på EB. Du får poeng etter hva du betaler for billetten.... US-carriers er godt på vei.....og det kommer til Europa før du vet ordet av det
Det var her for lenge siden - Braathens hadde revenue based på Wings, men det forsvant

Helt likegyldig er det ikke om man får poeng eller ikke.. Det utgjør nok 30-35000 poeng i året for meg..
Ok ser den. Men for veldig mange betyr det nå veldig lite om man flyr SAS eller Norwegian.

Da ryker gullkortet her ihvertfall :/ Men ja, det kommer nok etterhvert, innført med store lovord om hvordan eurobonus har blitt bedre.

Det var her for lenge siden - Braathens hadde revenue based på Wings, men det forsvant

De var forut for sin tid i gode gamle Braathens.... Revenue-basert inntjening i FF-program, "Endelig Fredag" og ikke minst.....Best & Back ( forløperen til Plus og Go :p ) :D :D

Back