Forestiller meg diskusjon ombord i 907 i dag, av ikke-nerder, med winglet på en side og kun tape på andre...![]()
Har SK tech i "beredskap" på OSL for de litt større reparasjoner på Airbus, eller er de komt inn ifra CPH?
Hvor mye påvirker egentlig den manglende wingleten flyet?
Såpass lang tur som den flyr, og litt begrensninger fra før rundt vekt?
I dagens Aftenposten på nett er det et innlegg om det overdrevne omfanget av medias dekning av dette uhellet:
Udramatisk-flyulykke-ble-dramatisk-pa-trykk
ingress said:Et SAS-fly som skulle til Oslo, ødela den ene vingen da det kom borti et amerikansk fly på Newark-flyplassen ved New York.
Litt høyere fuelkonsum. Det er vel det eneste.
Med denne vingen flyr SAS til New York
Med flyet fullt av passasjerer.
Det er ofte vektproblemer OSL-EWR, så dette vil nok kunne ha noe si.
Men regner med dette er i orden ganske kjapt.
Problemene kan oppstå med ZFW som ikke blir påvirket av en manglende winglet. Mao. dette har ingen betydning til og fra EWR da en vanligvis er langt under maks avgangsvekt på disse flygningene.
Problemene kan oppstå med ZFW som ikke blir påvirket av en manglende winglet. Mao. dette har ingen betydning til og fra EWR da en vanligvis er langt under maks avgangsvekt på disse flygningene.
Problemene kan oppstå med ZFW som ikke blir påvirket av en manglende winglet. Mao. dette har ingen betydning til og fra EWR da en vanligvis er langt under maks avgangsvekt på disse flygningene.
Hvor mye påvirker egentlig den manglende wingleten flyet?
Såpass lang tur som den flyr, og litt begrensninger fra før rundt vekt?
Men nå skal dette fikses, så no problem![]()
Fikses som wingletten her eller andre modifikasjoner på flyet?
Det er problemer med både MZFW, OG MTOW fra tid til annen, så dette kunne blitt et problem.
På min siste tur hadde vi 49 kg fra MTOW.
Men nå skal dette fikses, så no problem![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.