Jeg ser det poenget, men en av SK's store samarbeidspartnere, LH, har vel fortsatt weight concept på reiser innen Europa, til Afrika, Midt-Østen, Asia etc., med 20kg. Hva skjer når jeg kommer med min koffert på 23kg og skal videre med LH....?
Ingenting. Problemet oppsstår eventuelt når du skal hjem igjen. Og om du flyr på codeshare er reglene du må følge avhengig av hvilken carrier som står på billetten, ikke hvem som opererer flighten.
Men problemet til SAS er at man ikke får noen mulighet til å bestille bagasje nr to på nett ved bestilling av billetten... Og ut i fra mailen jeg fikk virket det ikke som det er noen som helst mulighet for å betale for den ekstra bagasjen på forhånd ved å kontakte kundeservice...
Nei, men de jobber med det... Kan være kompliserte systemer og prioriteringer som gjør at det tar tid kanskje, men det kommer på nett en gang.
Julerush eller andre tider er ingen problem med SAS. De har håndterminaler ved skrankene så du betaler når du lever bagasjen, bare drar kortet der. Betraktelig enklere enn før når man måtte gå på billettkontoret.
Nei, faktisk ikke. Husk at Norwegian tar per kilo for alt etter to kolli -- og også over 20 kilo. Jeg benyttet faktisk de laveste internettprisene i eksempelet over, med 98 kroner for to kolli til å begynne med, resten overvekt per kilo... I tillegg ser jeg de begrenser seg til å la deg sende 64 kilo totalt, men tror det bare er for å sikre seg -- så lenge du betaler ovenstående vil jeg tro det går fint med mer.
Så skal du ha med MYE lønner ikke Norwegian seg igjen.
Maxmål forsvant hos SAS ved introduksjon av nytt bagasje konsept og priser fra 28 april i år.
Vet du at du skal ha med deg et stort/langt kolli anbefales det å informere SAS om dette på forhånd slik at det kan søkes om plass.