• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS med 23 kg innsjekket bagasje

Jeg ser det poenget, men en av SK's store samarbeidspartnere, LH, har vel fortsatt weight concept på reiser innen Europa, til Afrika, Midt-Østen, Asia etc., med 20kg. Hva skjer når jeg kommer med min koffert på 23kg og skal videre med LH....?;)

Ingenting. Problemet oppsstår eventuelt når du skal hjem igjen. Og om du flyr på codeshare er reglene du må følge avhengig av hvilken carrier som står på billetten, ikke hvem som opererer flighten.
 
Men problemet til SAS er at man ikke får noen mulighet til å bestille bagasje nr to på nett ved bestilling av billetten... Og ut i fra mailen jeg fikk virket det ikke som det er noen som helst mulighet for å betale for den ekstra bagasjen på forhånd ved å kontakte kundeservice...

Nei, men de jobber med det... Kan være kompliserte systemer og prioriteringer som gjør at det tar tid kanskje, men det kommer på nett en gang.

Julerush eller andre tider er ingen problem med SAS. De har håndterminaler ved skrankene så du betaler når du lever bagasjen, bare drar kortet der. Betraktelig enklere enn før når man måtte gå på billettkontoret.
 
I fölge A346 sitt innlegg så får man sjekke inn minst 23 kilo gratis, betyr det at om jeg har mindre enn 23 kilo må jeg betale en avgift da? ;)
 
Og meg i morgen:

SAS: 4x23=750 kroner (og enda mindre hvis EBS/EBG :) )
DY: 4x23= 3686 (MINST! -- prisene online er uklare).
 
Kombinasjon av overvekt, spesialbagasje og melkerute?

Nei, faktisk ikke. Husk at Norwegian tar per kilo for alt etter to kolli -- og også over 20 kilo. Jeg benyttet faktisk de laveste internettprisene i eksempelet over, med 98 kroner for to kolli til å begynne med, resten overvekt per kilo... I tillegg ser jeg de begrenser seg til å la deg sende 64 kilo totalt, men tror det bare er for å sikre seg -- så lenge du betaler ovenstående vil jeg tro det går fint med mer.

Så skal du ha med MYE lønner ikke Norwegian seg igjen. :)
 
Hva er egentlig max mål på innsjekket bagasje? Finner ikke noe på sas sin side om det.

Hos Norwegian ser det ut som 300cm sammenlagt, bxh+l.

Tenkte å ta i bruk en hockeybag som er 200cm sammenlagt mål, den bør vel gå hos de fleste om innsjekket?
 
Hva er egentlig max mål på innsjekket bagasje? Finner ikke noe på sas sin side om det.

Hos Norwegian ser det ut som 300cm sammenlagt, bxh+l.

Tenkte å ta i bruk en hockeybag som er 200cm sammenlagt mål, den bør vel gå hos de fleste om innsjekket?

Maxmål forsvant hos SAS ved introduksjon av nytt bagasje konsept og priser fra 28 april i år.
Vet du at du skal ha med deg et stort/langt kolli anbefales det å informere SAS om dette på forhånd slik at det kan søkes om plass.

Hockeybag er ikke noe problem å få med seg.
 
Back
Top