SAS-maskin trillet avgårde på Værnes

Re: SAS-maskin trillet avgårde på Værnes

Betyr bruken av ordet tekniker i avisen nødvendigvis at det var en "ekte" mekaniker, da?

Er det ikke blitt sånn at annet bakkepersonell utfører noen av oppgavene som før lå under mekanikerne?

"Handbrekket" mann, "handbrekket" !!!!!
Det var nok hverken en tekniker eller mekaniker som var ombord. SGS bekrefter i artikkelen at det var en stuer.

Men jeg leste da vitterlig ordet tekniker???

Hm - artikkel Oppdatert: 04.09.07 kl. 13:22. Altså like etter jeg leste den.

Ble litt distrahert av at klokka her er en time foran.

Falcon, det sto vel tekniker da du leste den også?

Først publisert: 04.09.07 | Oppdatert: 04.09.07 kl. 13:22

Det har nok vaert en liten endring av teksten ...

Det er uansett uvesentlig. Mannen omborrd er der for aa operere bremsene, og skal vaere opplaerert deretter. Hvis bremsene overhodet ikke virker, saa hadde det neppe hjulpet om det satt en mek ombord ..

Originally posted by seilfly

LN-BRE eller? Så slik ut på adressa.no

1188899630274_491.jpg

Ja, det er LN-BRE

Hvor mange B737-400 er igjen i den "gamle" BU flåten?

Det er vel litt hardt av Aftenposten og hevde at flyet er i satt inn i trafikk igjen.!
BRE ble fergefløyet til OSL kl.1100 og der har den har stått siden :question:

Skulle vel stått: "Satt inn i fergetrafikk":D :D

Hehe...iflg denne karen som Adressavisen har snakket med, skal BRE selges. Flyet "kjørte inn til taksering".

Så hendelsen
Tommy Nilsen stod og ventet på avgang til Tromsø, og fikk med seg hele hendelsen.

- Jeg så at flyet kjørte inn til taksering. Det stoppet, men like etterpå begynte det å rygge over hele plassen. Det svingte litt på vei bakover, før det gikk rett ut i området med gress. Hjulene bak gikk i gresset, mens nesehjulet ble stående på banen. Så ble det full utrykning med brannbiler, og de prøvde å slepe opp flyet uten hell. Det gikk bare lenger ned i gresset, sier han.

Nilsen synes det er rart at flyet skal ha trillet i vei av seg selv.

- Det er ikke mye helling, så jeg stusser på at det skal ha trillet.

Nilsen fulgte med på situasjonen i en halvtime, før han måtte gå ombord på flyet til Tromsø.

Stakkars passasjer Nilsen som synes det er rart at flyet trillet...:D

Ikke bare elg og fugl på Værnes, nå også villsvin!

DEN observasjonen var bare helmaks!!! Beste mosjon for magemusklene på lang tid... :colgate: :colgate: :colgate:

Originally posted by ANX

Ikke bare elg og fugl på Værnes, nå også villsvin!

DEN observasjonen var bare helmaks!!! Beste mosjon for magemusklene på lang tid... :colgate: :colgate: :colgate:

Tiltredes! :colgate: :colgate: :colgate:

(Det stod "tekniker" først, ANX.)

Har opplevd noe lignende med et egyptisk selskap som nå er konkurs. Flyet parkert på gate 51, anti-collision blir slått av og pilotene snur seg bort. Jeg begynner å kjøre brua. Plutselig så begynner flyet å rygge og sakte men sikkert forsvinner det og kjører i økende fart mot taksebanen (takseringstripe?). Først når de begynner å kryse den går det opp for pilotene at flyet tar de på en tur. Han setter på bremsen og med et lite hopp stanser flyet. Vi går fort etter med push-back og henter flyet tilbake.
Så kommer det masse kjeft om "hvorfor var ikke shocksen satt på og bla bla bla."
Da jeg spurte hvorfor han i det hele tatt hadde tatt bremsen var jo også det selvfølgelig min feil. :P

Hilsen,
Laurenz

Back