• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS Lounge Kastrup

Re: Problemer med å få betalt for tilgang i SAS-lounge i CPH (20/7)

Det står jo også
Loungen er åpen for besøk så lenge det er plass og den øvrige trafikksituasjonen tillater det. SAS-personalet i loungen gir deg mer informasjon.

Hvorfor ikke spørre om årsaken der og da ?

Problemer med å få betalt for tilgang i SAS-lounge i CPH (20/7)

Det står jo også
Loungen er åpen for besøk så lenge det er plass og den øvrige trafikksituasjonen tillater det. SAS-personalet i loungen gir deg mer informasjon.

Men en forklaring bør man få...

Problemet var vel at dragen påstod at han ikke slapp inn pga. bookingklassen og ikke pga. kapasitet?

Last edited:

Problemet var vel at dragen påstod at han ikke slapp inn pga. bookingklassen og ikke pga. kapasitet?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Nettopp. Hadde hatt full forståelse dersom personale heller hadde sagt at det var fullt. Her ble jeg møtt med en forventning om å bli tatt positivt i mot slik jeg gjorde dagen før.

Jeg har i utgangspunktet et ønske om å beholde mitt stadig økende kundeforhold til selskapet og skulle gjerne sett å bli ønsket velkommen ved en senere anledning. Har ingen planer om å slutte å fly, blir for kjedelig å ta toget. Men vi får se hvordan det går;)

OK, denne så bare litt vag ut

Ja stemmer.... Rart... Jeg hadde dratt fram visa-kortet også for å signalisere at jeg ville betale.

Høres ikke ut som om det ble utrykt verbalt hva man ønsket.

Spurte du portvokteren pm du fikk lov til å betale for å komme inn da? Evt med en henvisning til hjemmesiden?
Kan jo hende det var en misforståelse.

Men i mersalgets ånd burde jo også dragen ha tilbudt deg å betale når hun så at klassen din ikke ga adgang.
Med tanke på likviditetssituasjonen i selskapet burde hver ansatt være gira på å dra inn litt mer kronasje.

Spurte du portvokteren pm du fikk lov til å betale for å komme inn da? Evt med en henvisning til hjemmesiden?
Kan jo hende det var en misforståelse.

Men i mersalgets ånd burde jo også dragen ha tilbudt deg å betale når hun så at klassen din ikke ga adgang.
Med tanke på likviditetssituasjonen i selskapet burde hver ansatt være gira på å dra inn litt mer kronasje.

Jeg gav jo tydelig tegn til å ville betale ved å vise frem bankkortet. Jeg gav det til og med i hånda så hun kikket på kortet før jeg fikk det tilbake.

Hvis reisen ligger i kortet ditt, er det ikke nødvendigvis opplagt at du vil betale.

Hvis reisen ligger i kortet ditt, er det ikke nødvendigvis opplagt at du vil betale.

Hva mener du med det? Jeg betalte reisen med et annet kort.

Hva mener du med det? Jeg betalte reisen med et annet kort.

At billetten din "lå" i kortet. Og det kunne jo ikke dama i gaten vite

Selv om hun definitivt burde ha gjort ting annerledes, så har du også selv klønet det til her hvis jeg forstår det riktig at du ikke spurte om du kunne betale, men bare stod og viftet med kortet

At billetten din "lå" i kortet. Og det kunne jo ikke dama i gaten vite

Selv om hun definitivt burde ha gjort ting annerledes, så har du også selv klønet det til her hvis jeg forstår det riktig at du ikke spurte om du kunne betale, men bare stod og viftet med kortet

Nå har det gått en stund siden at dette skjedde, men jeg mener etter nærmere ettertanke bestemt at jeg poengterte at jeg hadde fått betale meg inn dagen før. Dama burde skjønt tegninga, og det gjør jeg også til en viss grad. Men alikevel. Skal bli greit å få en tilbakemelding fra SAS selv om det muligens kan bli et sånn standard "klipp ut og lim inn"-svar.

Altså, hvis Twin Otter ikke nevnte at han ville betale, og at Dragen bare sjekket kortet og fant en billett som ikke gav adgang, burde hun ikke evt. da foreslå at "Men du kan betale deg inn for 219 kroner"?

Re: Re: Problemer med å få betalt for tilgang i SAS-lounge i CPH (20/7)

Altså, hvis Twin Otter ikke nevnte at han ville betale, og at Dragen bare sjekket kortet og fant en billett som ikke gav adgang, burde hun ikke evt. da foreslå at "Men du kan betale deg inn for 219 kroner"?

Klart hun burde, er jo flott mulighet for litt ekstra penger til selskapet.

Men ikke alltid servicearbeidere uten bonusordninger er like gira på salg som de burde.

Problemer med å få betalt for tilgang i SAS-lounge i CPH (20/7)

Selvsagt, men det skader uansett ikke å være tydelige. Vel og merke slik jeg har oppfattet det i denne situasjonen

Da kom det et svar fra Customer Care.

Tack för ditt mail.
Här följer lite information gällande besök i SAS lounger:

Nå er du som reiser utenlands velkommen til å besøke vår SAS Lounge på Oslo Lufthavn Gardermoen, Arlanda Terminal 5 i Stockholm, Landvetter Gøteborg, Helsinki flyplass, Kastrup flyplass i København og/eller Brussel flyplass også når du reiser i SAS Go. Alt du trenger å ha for å besøke vår SAS Lounge er en billett med avreise fra den aktuelle flyplassen samme dag med SAS eller Widerøe.

Besøket koster kun 219 norske kroner (EUR28) per person og det betaler du direkte i SAS-loungens resepsjon.
Betaling skjer kun med kredittkort. Du kan ta med deg barn under 2 år uten ekstra kostnad.

Jag kan tyvärr inte säga av vilken anledning du blev nekad denna gång men det kan ha varit på grund av platstillgången.
Mer information om SAS lounger finns på följande länk:
http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-flyplassen/Lounger/

Jag hoppas att jag lyckats besvara dina frågor och om något är otydligt är du välkommen att höra av dig igen.
Ha en fortsatt fin dag!

Så da er det vel et spørsmål om plasstilgang da. Så er det bare å spekulere i om det virkelig var så fullt på en lørdags kveld eller om jeg var uheldig i møte med dragen.

Merkelige regler på SAS loungen i CPH. Hvis du ønsker vin, må du bruke loungen oppe, hvis du f eks vil ha en GT, må du bruke loungen nede, Disse drikkevarene finnes altså kun i hver sin lounge. La også merke til at det var ikke identisk tilbud mht varmmaten.

Hvis du ønsker vin, må du bruke loungen oppe, hvis du f eks vil ha en GT, må du bruke loungen nede,
Det er jo samme lounge, bare to etasjer, ikke uvanlig andre steder at ting er distribuert litt her og der så merkelige regler er vel å trekke det litt langt? De bare valgt å spre ting litt utover så får man gå og hente ting der man ønsker det.

Last edited:
Back