• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS Lease af fly til

sk931

ScanFlyer Rusty
Nogen der har info om dette :

Do you have any
info about SAS Airbus´ to be leased to
Indian carrier "IndiGo" from late 2005 ?

Denne stammer fra Chris hos Skyliners ....

Som i øvrigt også vil forsøge at skaffe c/n`S på de SAS A319

Hilsen
Ole

Kunne være, men samme kilde siger at det er fra høsten 2005.....kunne det så
indikere MD90

Hilsen
Ole

Kan være snakk om MD-90, mener å huske at det var enten en MD eller en 737 de hadde leaset til IndiGo tidligere i år?

IndiGO har jeg aldrig selv hørt om, skulle vist være et nyt Indisk LCC,og dem er der jo en hel del af derude
Hilsen
Ole

Originally posted by BU662
Det ble snakk om utleie av ein 737-683 til SpiceJet.

IndiGo ble den indiske selskap som enda ikke eksisterer/opererer men har alrede bestilt 100 splitternye A320s. Men de har noen problemer for tiden å få godkjennelse av indiske myndigheter.

Åja...:)
Ble ikke SpiceJet-utleien noe av? Nå er vel IndiGo-maskinene ganske langt unna fremdeles (fant ikke noe leveringstid på airbus.com), så å lease Airbus'er av SAS ville jo gi mening.

Originally posted by BU662
Hmmm vet ikke, SE-DNX flyr iallefall hos SAS Braathens.

SE-DNX är "stored" på Arlanda, flög senaste flygningen 26 juni SK1488 OSL-ARN.

16-22-53.jpg

Da blir kanskje denne rapporten historisk:
http://www.plane-spotter.com/Reports/SK4152/SK4152_index.htm

Så vist DNX skal leases ut eller stå i opplag over lengre tid, hva var da vitsen med å bruke penger på å lakke den i SAS Braathens farger...

Den nye verden er jo for såvidt greit, men jeg er enig med BU662. Det er fortsatt kjekt med K64. Jeg begynte å ta bilder midt på -60tallet og passerer 50 000 slides om kort tid, av fly vel og merke.
Det skal bli artig å se hvor lenge de digitale bildene "holder" seg. Slides fra -60 og -70tallet er fortsatt i A1 tilstand hos meg.

Back